4/29 popup

علی خویه، مشاور بازاریابی ، فروش، تبلیغات، مدیریت و برندینگ

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت

به سایت علی خویه خوش آمديد ...
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت

تکنیکها و مهارت های کسب و کار در ایران

تکنیکها و مهارت های کسب و کار در ایران

چرا در کشور ما کاسب ها دائما در حال ناله کردن هستند؟
چرا دخل و خرج فعالان اقتصادی همخوانی ندارد؟ چرا اینقدر شرکت ها عقب نشینی کرده و با ترس و لرز کار را پیش می برند؟
Khooyeh.ir
چند نکته ساده و مهارت مهم برای کاسب ها و فعالان اقتصادی کشور
Brand.blog.ir
۱. برون سپاری را یاد گرفته و علمی اصولی و حرفه ای انجام دهید جرات برون سپاری داشته باشید
شرکت اپل به عنوان برند اول جهان طبق آخرین گزارش از نظر ارزش، کارخانه های هزار کیلومتری و چند صد هزار کارمند و کارگر ندارد نزدیک به نود درصد اپل برون سپاری است و کارخانه های کوچک و بزرگ در جهان در خدمت اپل هستند. برون سپاری و هنر واگذاری کارها باید سیستمی باشد که من در آخرین کتاب خود آن را تشریح کرده ام. اگر از برون سپاری بترسید هیچ وقت بزرگ نخواهید شد و فقط تورم داخلی در شرکت خود ایجاد خواهید کرد از تورم منابع انسانی گرفته تا تورم ملک و سرمایه. اگر از برون سپاری بترسید شرکت شما رو به زیان حرکت خواهد کرد و فقط دور خود می پیچید و دخل و خرجتان نمی خواند.

Doctorsales.ir
۲. از حقوق ثابت فرار کنید و کارکنان خود را و پرداختی آنها را به پورسانت، بهره وری کارانه و آکورد وابسته کنید. از دادن پورسانت و بهره وری نترسید جرات دادن آکورد و کارانه را داشته باشید به شرط استخدام کنید از دادن حقوق زیاد نترسید حتما می دانید که تقریبا تمام افراد منفعت طلب شده اند و تا جیب کسی صدا نکند کسی برای شما سر و دست نخواهد شکست و تا جیب کسی صدا نکند کسی برای شما کار نخواهد کرد اجازه دهید کارگران و کارمندان شما جیبشان صدا کند البته این کار نیز باید علمی اصولی و حرفه ای باشد که من در کتاب مدیریت پورسانت خودم توضیحاتی داده ام. حقوق دستمزد و جبران خدمت علمی را در شرکت خود پیاده سازی کنید. از دادن حقوق زیاد به شرط بهره وری نترسید.
Marketingdoctor.ir

۳. زیاد اخراج و استخدام نکنید کارکنان شما سرمایه های شما هستند سعی کنید درد آنها را گوش کنید با زیاد جابجا کردن کارکنان خود نتیجه نمی گیرید هر کارمند و مدیری برای اینکه جا بیافتد و کار را شروع کند حداقل ده الی بیست میلیون هزینه دارد این هزینه را صرف نگهداشت آنها کنید وقتی می توانید موفق شوید که آدم ها و سرمایه های انسانی خود را حفظ کنید در شرکت ها و برند های بزرگ دنیا مدیران و کارکنان کمترین اخراج و جابجایی را دارند میزان اخراج در شرکت های ژاپنی و اروپایی ۳ درصد است ولی در ایران ۴۳ درصد این جابجایی زیاد باعث زیان فعالان اقتصادی است.

مراقب سرمایه های خود باشید
به جای اینکه فقط به سود فکر کنید به این فکر کنید که چگونه زیان را کاهش دهید و ضرر نکنید ضرر نکردن بهترین سود است.
موفق باشید.
دوستدارتان
دکتر علی خویه مشاور و مربی شرکت های معتبر ملی و بین المللی.
مولف و مترجم دوازده کتاب تخصصی مرجع با نوزده سال تجربه اجرایی و حرفه ای
Drkhooyeh.ir
Khooyeh.com
صفحه اینستاگرام

Instagram.com/khooyeh.ir

 

 

 

 

آشنایی با اصول مهم مدیریت کسب و کار.
ابزارهای مهم راه اندازی و مدیریت هر کسب و کار چیست ؟
Drkhooyeh.ir

درسال ۱۹۱۶ میلادی صنعتگری باتجربه فرانسوی به نام هنری فایول که بعدها متفکر مشهوری شد. کتاب برجسته خود با عنوان “مدیریت صنعتی و عمومی” را منتشر کرد. وی  نظریه‌ای با نام مدیریت اداری ارائه نمود و ‌کوشید تا ابزارها و اصول اصلی مدیریت را ارائه دهد.
اصول چهارده گانه فایول عبارت است از:
۱- تقسیم کار: اصل تخصصی کردن نیروی کار به منظور تمرکز بر فعالیت جهت کارآیی بیشتر. تقسیم کار یا تخصص گرایی امکان تولید بالاتری را به دست می دهد زیرا هر فرد زمانی می تواند فعالانه کار کند که درآن زمینه از مهارت نسبتا بالایی برخوردار باشد .
Instagram.com/khooyeh.ir
۲- اختیار و مسؤولیت: اختیار حق صدور دستور و قدرت برای درخواست اطاعت از فرمان. به عبارت دیگر اختیار همان حق دستور دادن است . یک عضو سازمان در موقعیت و شغلی که قرار دارد، مسئول انجام اهداف سازمان است. برای تشویق و تنبیه افراد به خاطر خوب یا بد انجام دادن وظایف محوله،  وجود مصوبات و مقررات خاصی از سوی مدیر  الزامی است.
۳- انضباط: داشتن نظم و انضباط برای اداره صحیح یک موسسه بازرگانی امری ضروری است لذا در هر سازمان باید احترام و فرمانبرداری نسبت به قوانین و اهداف سازمان وجود داشته باشد . در این راستا  به عوامل ذیل نیاز است:
سرپرستی در تمام سطوح و رده ها خوب باشد.
تا حد امکان مقررات و آیین نامه ها روشن و منصفانه باشد.
جریمه ها و پاداش ها مشخص و منصفانه باشد.
۴- وحدت فرماندهی: این اصل بیانگر آنست که برای کاهش تداخل و تناقض هر عضو سازمان باید دستورات را فقط از یک رده بالاتر دریافت کند و همچنین فقط مسئول پاسخگویی به او باشد. به عبارت ساده یک کارمند، تنها، باید از یک سرپرست دستور بگیرد.
۵- وحدت هدف و جهت: یک سرپرست، یک برنامه، به این معنی که یک رهبر با یک هدف،  یک گروه از فعالیت ها را رهبری نماید.
Khooyeh.com
۶- تبعیت منافع فردی از منافع جمعی: منافع یک کارمند یا یک گروه از کارکنان نباید مقدم بر مصالح و منافع سازمان باشد . از این گذشته منافع کلی باید همواره به عنوان افضل و برتر باقی بماند.
۷- دستمزد پرسنل: پرداختها باید مناسب و غیر استثماری باشد، زیرا دستمزد خوب ، عملکرد خوب را به دنبال خود دارد. انواع و اشکال گوناگون دریافتی ها همچون حقوق ثابت ، حق مقام ، اضافه کاری ، پاداش ، سهم سود و همچنین پاداش های غیر مادی را باید با توجه به شرایط و وظایف کارکنان در نظر داشت .
۸- تمرکز: تمرکز در حقیقت به هماهنگی و هدایت از سوی یک سیستم مرکزی اطلاق می شود که برای سازمان ضروری است و پیامد طبیعی سازماندهی می باشد. اما با توجه به شرایط و ویژیگی های موجود در هر سازمان باییستی توازن و تعادل مناسبی بین تمرکز و عدم تمرکز ایجاد کرد.
Gmas.ir
۹- سلسله مراتب: سلسله مراتب، سلسله سرپرستان است که از بالاترین سطح اختیار به پایین ترین سطح به صورت زنجیره‌ای رده بندی شده است. یک زنجیره ارشدیت یا سلسله مراتب کاملا مشخص، به وسیله اصل وحدت فرماندهی، همه اعضاء سازمان را از بالا به پایین به یکدیگروصل می کند. این زنجیره در سازمانهای بزرگ که فضای وسیعتری را در بر می‌گیرند طولانی تر بوده و ارتباط افراد هم تراز مستلزم طی مسیر و زمان طولانی است.
۱۰- نظم:  سازمان باید برای هر فرد مکان مشخصی  فراهم کند به طوریکه یک جایگاه برای هر فرد وجود داشته باشد و هر فرد هم در جایگاه خودش باشد. هدف نظم آنست که هر چیزی سر جای خودش قرار بگیرد.
۱۱- عدالت: احساس عدالت و  برابری بایستی در سراسر سازمان گسترده باشد.لذا در هر سازمان می باید انصاف و عدالت مبتنی بر توافقهای از پیش تعیین شده و مشخص موجود باشد .
۱۲- ثبات و ماندگاری در شغل: کاهش جابجائی کارکنان سبب افزایش کارایی می‌گردد، زیرا کارکنان برای تطبیق با کارشان، نیاز به زمان دارند.
Khooyeh.ir
۱۳- ابتکار: در همه سطوح نردبان سازمانی، شور و اشتیاق و انرژی به وسیله ابتکار افزایش یابد لذا افراددر هر سطحی باید برای ابراز و به کارگرفتن ایده های خود آزاد باشند. مدیری که به کارکنان زیردست خود اجازه می دهد ابتکارهای خود را به کارببندند بسیار بالاتر از مدیری است که چنین اجازه ای به زیردستان خود نمیدهد.
۱۴- روحیه اتحاد و جمعی: اتحاد یک پدیده پرقدرت است. این اصل نیاز به کار تیمی و حفظ روابط متقابل شخصی را مورد تأکید قرار می دهد و فعالیت بیشتر و کارایی بالاتر را از طریق ایجاد احساس افتخار در کارکنان ، وفاداری آنان به سازمان و احساس تعلق متقابل و اعطای شخصیت فراهم می‌سازد (رن، ۱۹۷۲: با اندکی تصرف).
Khooyeh.com

آموزش، مشاوره، تحقیق، اجرا
Branddoctor.ir
Doctorsales.ir
Marketingdotor.ir
Inegotiate.ir

دکتر علی خویه سخنرانی و تدریس در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما

دکتر علی خویه سخنرانی و تدریس در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما

دکتر علی خویه سخنرانی و تدریس در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما

دکتر علی خویه سخنرانی و تدریس در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما



وبسایت علی خویه | http://khooyeh.com

این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندیدنگ


    تماس با ما:
    khooyeh@gmail.com 09122991608 - 09372991608
    ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و .... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
/span