بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت
شما در مشاور بازاریابی و فروش هستید.
کارگاه کارگروهی مهندسی فروش
www.khooyeh.com khooyehali@yahoo.com - مدرس: مهندس علی خویه
نام و نام خانوادگی: شغل: سمت: تحصیلات:
تلفن تماس: پست الکترونیک: نام سرگروه:
چک لیست مهندسی فروش
|
تستر |
|
بازنمایی |
بازشناسی |
بازآفرینی |
نتیجه |
1 |
مشتری |
روانی رفتاری عاطفی احساسی |
|
|
|
|
2 |
محصول |
ویژگی ذاتی ویژگی رقابتی کاربردسازی |
|
|
|
|
3 |
خود |
ویژگی ها مزیت ها توانمندی استعداد |
|
|
|
|
4 |
ابزار |
تبلیغات ارتباطی کاری
|
|
|
|
|
5 |
محیط |
فیزیکی اجتماعی اقتصادی فرهنگی |
|
|
|
|
6 |
بازار |
بالقوه بالفعل رقبا همکاران |
|
|
|
|
7 |
ارتباطات |
فردی گروهی رسانه ای
|
|
|
|
|
8 |
دیگران تیم نیروهای انسانی |
قدرت نظارت کنترل قابلیت |
|
|
|
|
9 |
استراتژی |
چرا چگونه چه موقعه چه زمان کجا |
|
|
|
|
10 |
هدف ماموریت |
|
|
|
|
|
بررسی موردی مهندسی فروش:
**یک شرکت تولید کننده قطعات صنعتی مانند پی سی برد های الکترونیکی که تامین کننده پی سی بردهای الکترونیکی برای شرکت های تولید کننده لوازم خانگی صوتی تصویری و لوازم الکترونیکی می باشد دچار بحران فروش شده است
ماجرا از آنجا شروع شد که در حسابداری سال گذشته محصولات این شرکت که بیشتر مورد پسند 13 شرکت بود اکنون مورد توجه 6 شرکت شده و شرکت های دیگر فاکتوری ارسال نکرده اند اما به علت خرید زیاد این شرکت ها هیچ تغییری در سود و زیان شرکت حاصل نشده است
واحد تحقیق و توسعه این شرکت با بررسی متوجه شد که علت رو گرداندن این شرکت ها به علت عدم توجه مشتری گرایی نبوده با تهیه یک پرسشنامه نظر سنجی متوجه شد که
آنها هنوز رضایت کامل داشته و تمایل به خرید از این شرکت را دارند
محصولات مشابه نیز وارد بازار نشده است
آن شرکت ها هنوز پا برجا و به همان اندازه مصرف دارند
خدمات پس از فروش نیز نارضایتی ایجاد نکرده است
به نظر شما مشکل فروش این شرکت چه عواملی می تواند باشد؟
** یک شرکت تولید کننده مواد لبنی در تهران 5 فروشنده تلفنی که سفارش گیرنده هستند و وظیفه فروش تلفنی و هماهنگی لازم با مراکز توزیع را انجام می دهند
جدول فروش هر یک از این فروشنده ها به طور متوسط در یک سال مشاهده می شود.
این فروشندگان همگی در یک زمان استخدام شده از آموزش های یکسانی برخوردار بوده سن آنها یکسان و همگی بجز آقای فریدی خانم می باشند در ضمن مسیر سفارش هر یک در هر هفته تغییر می کند.
این سوال که دلایل اینکه تفاوت های زیادی در فروش این فروشندگان مشاهده می شود چیست ذهن مدیر بازاریابی این شرکت را به خود مشغول کرده است ...