4/29 popup

علی خویه، مشاور بازاریابی ، فروش، تبلیغات، مدیریت و برندینگ

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت

به سایت علی خویه خوش آمديد ...
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت

دوره اموزشی چیدمان فروش مهندسی فروش و مرچندایزینگ در شرکت میهن

    تحقیقات بازاریابی - مشاور بازاریابی ۴۵۶ نفر جمعه, ۱ بهمن ۱۳۸۹، ۱۱:۰۳ ق.ظ ۰ نظر

اساسنامه انجمن مهندسی فروش و بازاریابی ایران

ریاست انجمن مهندسی فروش و بازاریابی ایران : علی خویه

www.khooyeh.com

www.saleengineering.blogfa.com

 

فصل اول- کلیات و اهداف

ماده 1: به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقای علمی  مهندسی فروش و بازاریابی  در ایران و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور ی و پژوهشی در زمینه­های مختلف مهندسی فروش و بازاریابی  نظیر مهندسی فروش و بازاریابی  یا رشته­های مرتبط ، انجمن  مهندسی فروش و بازاریابی  ایران که از این پس در این اساسنامه انجمن نامیده می شود، تشکیل می گردد.

ماده 2: انجمن موسسه­ای غیر انتفاعی است و در زمینه های علمی ، پژوهشی و فنی فعالیت می کند و از تاریخ ثبت دارای شخصیت حقوقی است و رئیس هیئت مدیره آن نماینده قانونی انجمن می باشد.

ماده 3: مرکز انجمن در شهر تهران می باشد و شعب آن پس از موافقت کمیسیون انجمن های علمی می تواند در هر منطقه از کشور تشکیل شود.

تبصره: هیئت مدیره انجمن مهندسی فروش و بازاریابی ایران می تواند در صورت لزوم نسبت به تغییر نشانی مرکز اصلی انجمن اقدام کند به شرط آنکه موضوع در روزنامه رسمی کثیرالانتشار اعلام شود و کتباً به اطلاع کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برسد.

ماده4: انجمن از تاریخ تصویب این اساسنامه برای مدت نامحدود تشکیل می شود و ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

فصل دوم- وظایف و فعالیت ها

ماده 5:  به منظور نیل به هدف های مذکور در ماده (1) این اساسنامه، انجمن اقدامات زیر را به عمل خواهد آورد:

1-5 انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین­المللی با محققان و متخصصانی که به گونه ای با  علم  مهندسی فروش و بازاریابی  سر و کار دارند.

2-5 همکاری با نهادهای اجرایی، علمی ، پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح ها و برنامه های مربوط به امور  و پژوهش در زمینه علمی موضوع فعالیت انجمن

3-5 ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز

4-5 ارائه خدمات ی و پژوهشی و فنی

5-5 برگزاری گردهمایی های علمی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی

6-5 انتشار کتب و نشریات علمی

فصل سوم – انواع و شرایط عضویت

1-6 عضویت پیوسته:

موسسان انجمن و کلیه افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد در رشته­های مختلف مهندسی فروش و بازاریابی  نظیر مهندسی فروش و بازاریابی  رشته­های وابسته باشند، می توانند به عضویت پیوسته درآیند.

2-6 عضویت وابسته:

اشخاصی که دارای درجه کارشناسی هستند و مدت 5 سال به نحوی در یکی از رشته های مذکور در بند1-6 شاغل باشند.

3-6 عضویت دانشجویی:

کلیه دانشجویانی که در رشته­های مختلف مهندسی فروش و بازاریابی  نظیر مهندسی فروش و بازاریابی  و یا رشته­های مرتبط به تحصیل اشتغال دارند.

4-6 عضویت

افتخاری:

شخصیت های ایرانی و خارجی که مقام علمی آنان در زمینه های مهندسی فروش و بازاریابی  حائز اهمیت خاص باشد، یا در پیشبرد اهداف انجمن کمک های موثر و ارزنده ای نموده باشند.

5-6 اعضای موسساتی (حقوقی) انجمن مهندسی فروش و بازاریابی ایران

سازمان­هایی که در زمینه­های علمی و پژوهشی مربوط فعالیت دارند می توانند به عضویت انجمن درآیند.

تبصره 1:افراد دارای درجه کارشناسی در یکی از رشته‌های مذکور در بند 1-6 می‌توانند با تصویب هیئت مدیره به عضویت پیوسته انجمن درآیند.

تبصره 2: اعضای موسساتی به مثابه عضو وابسته انجمن محسوب می شوند.

ماده 7 : هر یکی از  اعضاء سالانه مبلغی را که میزان آن توسط مجمع عمومی تعیین می گردد به عنوان حق عضویت پرداخت خواهد کرد.

تبصره 1: پرداخت حق عضویت هیچ گونه حق و ادعایی نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نمی کند.

تبصره 2: اعضای افتخاری انجمن از پرداخت حق عضویت معاف هستند.

ماده 8 : عضویت در یکی از موارد زیر خاتمه می یابد:

1-8- استعفای کتبی

2-8- عدم پرداخت حق عضویت سالانه

تبصره: تائید خاتمه عضویت با هیئت مدیره

ماده 9: ارکان اصلی عبارتند از:

الف: مجمع عمومی                   ب: هیئت مدیره                     ج: بازرس

الف: مجمع عمومی

ماده 10: مجمع عمومی از گردهمایی اعضای پیوسته به صورت عادی یا فوق العاده تشکیل می شود.

1-10- مجمع عمومی عادی سالی یکبار تشکیل می شود و با حضور یا رای کتبی نصف به علاوه یک کل اعضای پیوسته انجمن رسمیت می یابد و تصمیمات با اکثریت آراء معتبر است.

2-10- مجمع عمومی فوق العاده در مورد ضروری با دعوت هیئت مدیره یا بازرس (بازرسان) و یا با تقاضای کتبی یک سوم اعضای پیوسته تشکیل می شود.

3-10- در صورتی که در دعوت نخست جلسه مجمع عمومی رسمیت نیافت جلسه دوم به فاصله حداقل بیست روز بعد تشکیل می شود و با تعداد حاضر در جلسه رسمیت خواهد یافت. در ضمن اخذ آراء می­تواند به صورت مکاتبه­ای بر اساس آیین نامه­ای که توسط هیئت مدیره تدوین می شود انجام شود.

تبصره 1: دعوت برای تشکیل مجامع عمومی به صورت کتبی یا آگهی در روزنامه کثیرالانتشار است و باید حداقل پانزده روز قبل از تشکیل مجمع به اطلاع اعضای پیوسته برسد.

تبصره 2: یک سوم اعضای پیوسته می توانند مستقیماً اقدام به دعوت برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده نمایند مشروط بر اینکه هیئت مدیره و نیز بازرس انجمن به تقاضای ایشان پاسخ منفی داده باشد و در چنین حالتی، ایشان باید در آگهی دعوت به عدم اجابت درخواست خود، توسط هیئت مدیره یا بازرس تصریح نمایند.

تبصره 3: در صورت تحقق تبصره فوق، دستور جلسه عمومی منحصراً موضوعی خواهد بود که در تقاضانامه ذکر شده است.

تبصره 4: شرایط تشکیل مجمع عمومی فوق العاده همانند شرایط تشکیل مجمع عمومی عادی است و تصمیمات دو سوم آراء معتبر است.

ماده 11: وظایف مجامع عمومی

الف) مجمع عمومی عادی

- انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرس (بازرسان در صورت وجود بیش از یک بازرس اصلی)

- تصویب خط مشی انجمن

- بررسی و تصویب پیشنهادات هیئت مدیره و بازرس (بازرسان)

- تعیین میزان حق عضویت

- عزل هیئت مدیره و بازرس (بازرسان)

- بررسی و تصویت ترازنامه و صورتجلسات درآمدها و هزینه های سال مالی گذشته و بودجه سال آتی انجمن.

ب) مجمع عمومی فوق العاده

- تصویب تغییرات در مفاد اساسنامه

- تصویب انحلال انجمن

تبصره1: جلسات مجمع عمومی عادی و فوق العاده با حضور نماینده تام الاختیار کمیسیون انجمن­های علمی ایران رسمیت می­یابد.

تبصره2:  مجامع عمومی توسط هیئت رئیسه ای مرکب از یک رئیس، یک منشی و دو ناظر اداره می شوند.

تبصره3: اعضای هیئت رئیسه با اعلام و پذیرش نامزدی خود در مجمع انتخاب می شوند.

تبصره4: اعضای هیئت رئیسه نباید از بین کسانی باشند که خود را در انتخابات هیئت مدیره و بازرس کاندیدا  کرده اند.

ب: هیئت مدیره

ماده 12: هیئت مدیره انجمن مرکب از 7 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل است. که هر 3 سال یکبار با رای مخفی از میان اعضای پیوسته انجمن انتخاب می شوند.

1-12- هیچ یک از اعضاء نمی توانند بیش از 2 دوره متوالی به عضویت هیئت مدیره انتخاب شوند.

2-12- عضویت در هیئت مدیره افتخاری است

3-12- هیئت مدیره حداکثر تا یکماه پس از انتخاب شدن تشکیل جلسه داده و با رای کتبی نسبت به تفکیک وظایف خود اقدام می نماید.

4-12- کلیه اسناد تعهد آور و اوراق بهادار با امضای رئیس هیات مدیره و خزانه­دار همراه با مهر انجمن و  نامه های رسمی با امضای رئیس هیات مدیره  یا نائب رئیس انجمن معتبر است.

5-12- هیئت مدیره موظف است بر حسب نیاز هر یک ماه یکبار تشکیل جلسه دهد. فاصله بین ارسال دعوتنامه یا تلفن با تاریخ تشکیل جلسه هیئت مدیره حداقل سه روز است.

6-12- جلسات هیئت مدیره با حضور اکثریت اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات متخذه با اکثریت آرای موافق، معتبر است.

7-12- کلیه مصوبات هیئت مدیره ثبت و پس از امضای اعضا در دفتر صورتجلسات هیئت مدیره نگهداری     می شود.

8-12- شرکت اعضای هیئت مدیره در جلسات ضروری است و غیبت هریک از اعضا بدون عذر موجه به تشخیص هیئت مدیره تا سه جلسه متوالی و پنج جلسه متناوب در حکم استعفای عضو غایب خواهد بود.

9-12- در صورت استعفاء، برکناری یا فوت هریک از اعضای هیئت مدیره، عضو علی البدل برای مدت باقیمانده دوره عضویت به جانشینی وی تعیین خواهد شد.

10-12- شرکت بازرس (بازرسان) در جلسات هیئت مدیره بدون داشتن حق رای مجاز است.

ماده 13: هیئت مدیره نماینده قانونی انجمن می باشد و وظایف اختیارات آن به شرح زیراست:

1-13- اداره امور جاری انجمن طبق اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی

2-13- تشکیل گروه های علمی انجمن، تعیین وظایف و نظارت بر فعالیت آنها

3-13- هیئت مدیره می تواند هر اقدام و معامله را که ضروری بداند در مورد نقل و انتقال اموال غیر منقول و تبدیل به احسن یا ترهین و فک رهن و استقراض به استثنای واگذاری قطعی اموال غیر منقول که مستلزم تصویب مجمع عمومی است انجام می دهد.

4-13- جز درباره موضوعاتی که به موجب مفاد اساسنامه اخذ تصمیم

و اقدام درباره آنها در صلاحیت خاص مجامع عمومی است، هیئت مدیره کلیه اختیارات لازم برای اداره امور را مشروط به رعایت حدود موضوع فعالیت انجام دارا می باشد.

5-13- تهیه گزارش سالانه و تنظیم تراز نامه مالی و صورتحساب درآمدها و هزینه های انجمن برای تصویب در مجمع عمومی و ارائه به مرجع نظارت در موقع مقرر.

6-13- اقامه دعوی و پاسخگویی به دعاوی اشخاص حقیقی یا حقوقی در تمام مراجع و مراحل دادرسی با حق تعیین وکیل و حق توکیل به غیر.

7-13- انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن برای شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی

8-13- اجرای طرح ها و برنامه های علمی در چارچوب وظایف انجمن

9-13- جلب هدایا و کمک های مالی

10-13- اهدای بورس های تحقیقاتی و ی

11-13- اتخاذ تصمیم در مورد عضویت انجمن در مجامع علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور.

12-13- ارسال گزارش های لازم به کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

13-13- هیئت مدیره موظف است ظرف حداکثر 4 ماه پیش از پایان دوره تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی و انتخاب هیئت مدیره جدید اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به کمیسیون انجمن های علمی ارسال نماید.

تبصره: هیئت مدیره پیشین تا تایید هیئت مدیره جدید از سوی کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مسئولیت امور انجمن را بر عهده خواهد داشت.   

ج- بازرس (بازرسان)

ماده 14: مجمع عمومی عادی 2 نفر را به عنوان بازرس اصلی و 1 نفر را به عنوان علی البدل برای مدت 4 سال انتخاب می نماید.

تبصره: انتخاب مجدد بازرس یا بازرسان بلامانع است.

ماده 15: وظایف بازرس یا بازرسان به شرح زیر است:

1-15- بررسی اسناد و دفاتر مالی انجمن و تهیه گزارش برای مجمع عمومی

2-15- بررسی گزارش سالانه هیئت مدیره و تهیه گزارش از عملکرد انجمن برای اطلاع مجمع عمومی

3-15- گزارش هرگونه تخلف هیئت مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی

تبصره: کلیه اسناد و مدارک انجمن اعم از مالی و غیر مالی را در هر زمان و بدون قید و شرط باید از سوی هیئت مدیره برای بررسی در دسترس بازرس (بازرسان) قرار گیرد.

فصل پنجم: گروه های علمی انجمن

ماده 16: انجمن می تواند گروه ها و کمیته های زیر را تشکیل دهد که براساس شرح وظایفی که از سوی هیئت مدیره برای آنها تعیین شود به فعالیت می پردازند.  

1) گروه های تخصصی

2) کمیته  و پژوهش

3) کمیته انتشارات

4) کمیته آمار و اطلاعات

5) کمیته پذیرش و روابط عمومی

6) کمیته گردهمایی های علمی

1-16- انجمن مجاز به تشکیل گروه ها و کمیته های دیگری که

بر حسب نیاز احساس می شود، نیز      می باشد.

فصل ششم: بودجه و مواد متفرقه انجمن مهندسی فروش و بازاریابی ایران

ماده 17: منابع مالی انجمن عبارتند از:

1-17 حق عضویت اعضا

2-17 درآمدهای ناشی از ارائه خدمات ی و پژوهشی و مشاوره ای و فروش کتب و نشریات علمی

3-17 دریافت هدایا و کمک ها

4-17 کلیه عواید و در آمدهای انجمن صرف اهداف و موضوع ماده 5 این اساسنامه خواهد شد.

ماده 18: در آمدها و هزینه های انجمن در دفاتر قانونی ثبت و شرح آن هر سال پس از تصویب در مجمع عمومی به کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می شود.

ماده 19: کلیه وجوه انجمن در حساب مخصوصی به نام انجمن نزد بانکهای کشور نگهداری می شود.

ماده 20: هیچیک از موسسین یا صاحبان سرمایه حق برداشت یا تخصصی هیچ گونه سودی اعم از سود سهام یا سرمایه را نداشته و خود و وابستگان درجه یک آنها نمی توانند مبادرت به انجام معاملات یا موسسه نمایند.

ماده 21: کلیه مدارک و پرونده مالی و غیر مالی مرتبط با فعالیت های انجمن در محل دفتر مرکزی انجمن نگهداری می شود و در موقع مراجعه نظارت یا سایر مراجع صلاحیت دار در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

ماده 22: هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه، پس از تصویب کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معتبر است.

ماده 23: انجمن تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد و اعضای آن به نامه انجمن حق فعالیت سیاسی یا وابستگی به گروه ها و احزاب سیاسی را ندارند.

ماده 24: در صورت تصویب انحلال انجمن در مجمع عمومی، همان مجمع هیئت تسویه ای برای پرداخت دیون و وصول مطالبات انجمن انتخاب خواهد کرد. هیئت تسویه موظف است پس از وصول مطالبات و پرداخت بدهی ها کلیه دارایی های منقول و غیر منقول انجمن را با نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به یکی از مؤسسات ی یا پژوهشی کشور واگذار کند.

ماده 25: این اساسنامه مشتمل بر 6 فصل، 25 ماده، 47 زیرماده و 17 تبصره در جلسه مورخ ......... مجمع عمومی انجمن به ت

 

 



وبسایت علی خویه | http://khooyeh.com

این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندیدنگ


    تماس با ما:
    khooyeh@gmail.com 09122991608 - 09372991608
    ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و .... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
/span