بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت
شما در مشاور بازاریابی و فروش هستید.
اساسنامه انجمن مهندسی فروش و بازاریابی ایران
ریاست انجمن مهندسی فروش و بازاریابی ایران : علی خویه
www.saleengineering.blogfa.com
فصل اول- کلیات و اهداف
ماده 1: به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقای علمی مهندسی فروش و بازاریابی در ایران و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور ی و پژوهشی در زمینههای مختلف مهندسی فروش و بازاریابی نظیر مهندسی فروش و بازاریابی یا رشتههای مرتبط ، انجمن مهندسی فروش و بازاریابی ایران که از این پس در این اساسنامه انجمن نامیده می شود، تشکیل می گردد.
ماده 2: انجمن موسسهای غیر انتفاعی است و در زمینه های علمی ، پژوهشی و فنی فعالیت می کند و از تاریخ ثبت دارای شخصیت حقوقی است و رئیس هیئت مدیره آن نماینده قانونی انجمن می باشد.
ماده 3: مرکز انجمن در شهر تهران می باشد و شعب آن پس از موافقت کمیسیون انجمن های علمی می تواند در هر منطقه از کشور تشکیل شود.
تبصره: هیئت مدیره انجمن مهندسی فروش و بازاریابی ایران می تواند در صورت لزوم نسبت به تغییر نشانی مرکز اصلی انجمن اقدام کند به شرط آنکه موضوع در روزنامه رسمی کثیرالانتشار اعلام شود و کتباً به اطلاع کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برسد.
ماده4: انجمن از تاریخ تصویب این اساسنامه برای مدت نامحدود تشکیل می شود و ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران است.
فصل دوم- وظایف و فعالیت ها
ماده 5: به منظور نیل به هدف های مذکور در ماده (1) این اساسنامه، انجمن اقدامات زیر را به عمل خواهد آورد:
1-5 انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بینالمللی با محققان و متخصصانی که به گونه ای با علم مهندسی فروش و بازاریابی سر و کار دارند.
2-5 همکاری با نهادهای اجرایی، علمی ، پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح ها و برنامه های مربوط به امور و پژوهش در زمینه علمی موضوع فعالیت انجمن
3-5 ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز
4-5 ارائه خدمات ی و پژوهشی و فنی
5-5 برگزاری گردهمایی های علمی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی
6-5 انتشار کتب و نشریات علمی
فصل سوم – انواع و شرایط عضویت
1-6 عضویت پیوسته:
موسسان انجمن و کلیه افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد در رشتههای مختلف مهندسی فروش و بازاریابی نظیر مهندسی فروش و بازاریابی رشتههای وابسته باشند، می توانند به عضویت پیوسته درآیند.
2-6 عضویت وابسته:
اشخاصی که دارای درجه کارشناسی هستند و مدت 5 سال به نحوی در یکی از رشته های مذکور در بند1-6 شاغل باشند.
3-6 عضویت دانشجویی:
کلیه دانشجویانی که در رشتههای مختلف مهندسی فروش و بازاریابی نظیر مهندسی فروش و بازاریابی و یا رشتههای مرتبط به تحصیل اشتغال دارند.
4-6 عضویت
افتخاری:
شخصیت های ایرانی و خارجی که مقام علمی آنان در زمینه های مهندسی فروش و بازاریابی حائز اهمیت خاص باشد، یا در پیشبرد اهداف انجمن کمک های موثر و ارزنده ای نموده باشند.
5-6 اعضای موسساتی (حقوقی) انجمن مهندسی فروش و بازاریابی ایران
سازمانهایی که در زمینههای علمی و پژوهشی مربوط فعالیت دارند می توانند به عضویت انجمن درآیند.
تبصره 1:افراد دارای درجه کارشناسی در یکی از رشتههای مذکور در بند 1-6 میتوانند با تصویب هیئت مدیره به عضویت پیوسته انجمن درآیند.
تبصره 2: اعضای موسساتی به مثابه عضو وابسته انجمن محسوب می شوند.
ماده 7 : هر یکی از اعضاء سالانه مبلغی را که میزان آن توسط مجمع عمومی تعیین می گردد به عنوان حق عضویت پرداخت خواهد کرد.
تبصره 1: پرداخت حق عضویت هیچ گونه حق و ادعایی نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نمی کند.
تبصره 2: اعضای افتخاری انجمن از پرداخت حق عضویت معاف هستند.
ماده 8 : عضویت در یکی از موارد زیر خاتمه می یابد:
1-8- استعفای کتبی
2-8- عدم پرداخت حق عضویت سالانه
تبصره: تائید خاتمه عضویت با هیئت مدیره
ماده 9: ارکان اصلی عبارتند از:
الف: مجمع عمومی ب: هیئت مدیره ج: بازرس
الف: مجمع عمومی
ماده 10: مجمع عمومی از گردهمایی اعضای پیوسته به صورت عادی یا فوق العاده تشکیل می شود.
1-10- مجمع عمومی عادی سالی یکبار تشکیل می شود و با حضور یا رای کتبی نصف به علاوه یک کل اعضای پیوسته انجمن رسمیت می یابد و تصمیمات با اکثریت آراء معتبر است.
2-10- مجمع عمومی فوق العاده در مورد ضروری با دعوت هیئت مدیره یا بازرس (بازرسان) و یا با تقاضای کتبی یک سوم اعضای پیوسته تشکیل می شود.
3-10- در صورتی که در دعوت نخست جلسه مجمع عمومی رسمیت نیافت جلسه دوم به فاصله حداقل بیست روز بعد تشکیل می شود و با تعداد حاضر در جلسه رسمیت خواهد یافت. در ضمن اخذ آراء میتواند به صورت مکاتبهای بر اساس آیین نامهای که توسط هیئت مدیره تدوین می شود انجام شود.
تبصره 1: دعوت برای تشکیل مجامع عمومی به صورت کتبی یا آگهی در روزنامه کثیرالانتشار است و باید حداقل پانزده روز قبل از تشکیل مجمع به اطلاع اعضای پیوسته برسد.
تبصره 2: یک سوم اعضای پیوسته می توانند مستقیماً اقدام به دعوت برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده نمایند مشروط بر اینکه هیئت مدیره و نیز بازرس انجمن به تقاضای ایشان پاسخ منفی داده باشد و در چنین حالتی، ایشان باید در آگهی دعوت به عدم اجابت درخواست خود، توسط هیئت مدیره یا بازرس تصریح نمایند.
تبصره 3: در صورت تحقق تبصره فوق، دستور جلسه عمومی منحصراً موضوعی خواهد بود که در تقاضانامه ذکر شده است.
تبصره 4: شرایط تشکیل مجمع عمومی فوق العاده همانند شرایط تشکیل مجمع عمومی عادی است و تصمیمات دو سوم آراء معتبر است.
ماده 11: وظایف مجامع عمومی
الف) مجمع عمومی عادی
- انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرس (بازرسان در صورت وجود بیش از یک بازرس اصلی)
- تصویب خط مشی انجمن
- بررسی و تصویب پیشنهادات هیئت مدیره و بازرس (بازرسان)
- تعیین میزان حق عضویت
- عزل هیئت مدیره و بازرس (بازرسان)
- بررسی و تصویت ترازنامه و صورتجلسات درآمدها و هزینه های سال مالی گذشته و بودجه سال آتی انجمن.
ب) مجمع عمومی فوق العاده
- تصویب تغییرات در مفاد اساسنامه
- تصویب انحلال انجمن
تبصره1: جلسات مجمع عمومی عادی و فوق العاده با حضور نماینده تام الاختیار کمیسیون انجمنهای علمی ایران رسمیت مییابد.
تبصره2: مجامع عمومی توسط هیئت رئیسه ای مرکب از یک رئیس، یک منشی و دو ناظر اداره می شوند.
تبصره3: اعضای هیئت رئیسه با اعلام و پذیرش نامزدی خود در مجمع انتخاب می شوند.
تبصره4: اعضای هیئت رئیسه نباید از بین کسانی باشند که خود را در انتخابات هیئت مدیره و بازرس کاندیدا کرده اند.
ب: هیئت مدیره
ماده 12: هیئت مدیره انجمن مرکب از 7 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل است. که هر 3 سال یکبار با رای مخفی از میان اعضای پیوسته انجمن انتخاب می شوند.
1-12- هیچ یک از اعضاء نمی توانند بیش از 2 دوره متوالی به عضویت هیئت مدیره انتخاب شوند.
2-12- عضویت در هیئت مدیره افتخاری است
3-12- هیئت مدیره حداکثر تا یکماه پس از انتخاب شدن تشکیل جلسه داده و با رای کتبی نسبت به تفکیک وظایف خود اقدام می نماید.
4-12- کلیه اسناد تعهد آور و اوراق بهادار با امضای رئیس هیات مدیره و خزانهدار همراه با مهر انجمن و نامه های رسمی با امضای رئیس هیات مدیره یا نائب رئیس انجمن معتبر است.
5-12- هیئت مدیره موظف است بر حسب نیاز هر یک ماه یکبار تشکیل جلسه دهد. فاصله بین ارسال دعوتنامه یا تلفن با تاریخ تشکیل جلسه هیئت مدیره حداقل سه روز است.
6-12- جلسات هیئت مدیره با حضور اکثریت اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات متخذه با اکثریت آرای موافق، معتبر است.
7-12- کلیه مصوبات هیئت مدیره ثبت و پس از امضای اعضا در دفتر صورتجلسات هیئت مدیره نگهداری می شود.
8-12- شرکت اعضای هیئت مدیره در جلسات ضروری است و غیبت هریک از اعضا بدون عذر موجه به تشخیص هیئت مدیره تا سه جلسه متوالی و پنج جلسه متناوب در حکم استعفای عضو غایب خواهد بود.
9-12- در صورت استعفاء، برکناری یا فوت هریک از اعضای هیئت مدیره، عضو علی البدل برای مدت باقیمانده دوره عضویت به جانشینی وی تعیین خواهد شد.
10-12- شرکت بازرس (بازرسان) در جلسات هیئت مدیره بدون داشتن حق رای مجاز است.
ماده 13: هیئت مدیره نماینده قانونی انجمن می باشد و وظایف اختیارات آن به شرح زیراست:
1-13- اداره امور جاری انجمن طبق اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی
2-13- تشکیل گروه های علمی انجمن، تعیین وظایف و نظارت بر فعالیت آنها
3-13- هیئت مدیره می تواند هر اقدام و معامله را که ضروری بداند در مورد نقل و انتقال اموال غیر منقول و تبدیل به احسن یا ترهین و فک رهن و استقراض به استثنای واگذاری قطعی اموال غیر منقول که مستلزم تصویب مجمع عمومی است انجام می دهد.
4-13- جز درباره موضوعاتی که به موجب مفاد اساسنامه اخذ تصمیم
و اقدام درباره آنها در صلاحیت خاص مجامع عمومی است، هیئت مدیره کلیه اختیارات لازم برای اداره امور را مشروط به رعایت حدود موضوع فعالیت انجام دارا می باشد.
5-13- تهیه گزارش سالانه و تنظیم تراز نامه مالی و صورتحساب درآمدها و هزینه های انجمن برای تصویب در مجمع عمومی و ارائه به مرجع نظارت در موقع مقرر.
6-13- اقامه دعوی و پاسخگویی به دعاوی اشخاص حقیقی یا حقوقی در تمام مراجع و مراحل دادرسی با حق تعیین وکیل و حق توکیل به غیر.
7-13- انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن برای شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی
8-13- اجرای طرح ها و برنامه های علمی در چارچوب وظایف انجمن
9-13- جلب هدایا و کمک های مالی
10-13- اهدای بورس های تحقیقاتی و ی
11-13- اتخاذ تصمیم در مورد عضویت انجمن در مجامع علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور.
12-13- ارسال گزارش های لازم به کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
13-13- هیئت مدیره موظف است ظرف حداکثر 4 ماه پیش از پایان دوره تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی و انتخاب هیئت مدیره جدید اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به کمیسیون انجمن های علمی ارسال نماید.
تبصره: هیئت مدیره پیشین تا تایید هیئت مدیره جدید از سوی کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مسئولیت امور انجمن را بر عهده خواهد داشت.
ج- بازرس (بازرسان)
ماده 14: مجمع عمومی عادی 2 نفر را به عنوان بازرس اصلی و 1 نفر را به عنوان علی البدل برای مدت 4 سال انتخاب می نماید.
تبصره: انتخاب مجدد بازرس یا بازرسان بلامانع است.
ماده 15: وظایف بازرس یا بازرسان به شرح زیر است:
1-15- بررسی اسناد و دفاتر مالی انجمن و تهیه گزارش برای مجمع عمومی
2-15- بررسی گزارش سالانه هیئت مدیره و تهیه گزارش از عملکرد انجمن برای اطلاع مجمع عمومی
3-15- گزارش هرگونه تخلف هیئت مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی
تبصره: کلیه اسناد و مدارک انجمن اعم از مالی و غیر مالی را در هر زمان و بدون قید و شرط باید از سوی هیئت مدیره برای بررسی در دسترس بازرس (بازرسان) قرار گیرد.
فصل پنجم: گروه های علمی انجمن
ماده 16: انجمن می تواند گروه ها و کمیته های زیر را تشکیل دهد که براساس شرح وظایفی که از سوی هیئت مدیره برای آنها تعیین شود به فعالیت می پردازند.
1) گروه های تخصصی
2) کمیته و پژوهش
3) کمیته انتشارات
4) کمیته آمار و اطلاعات
5) کمیته پذیرش و روابط عمومی
6) کمیته گردهمایی های علمی
1-16- انجمن مجاز به تشکیل گروه ها و کمیته های دیگری که
بر حسب نیاز احساس می شود، نیز می باشد.
فصل ششم: بودجه و مواد متفرقه انجمن مهندسی فروش و بازاریابی ایران
ماده 17: منابع مالی انجمن عبارتند از:
1-17 حق عضویت اعضا
2-17 درآمدهای ناشی از ارائه خدمات ی و پژوهشی و مشاوره ای و فروش کتب و نشریات علمی
3-17 دریافت هدایا و کمک ها
4-17 کلیه عواید و در آمدهای انجمن صرف اهداف و موضوع ماده 5 این اساسنامه خواهد شد.
ماده 18: در آمدها و هزینه های انجمن در دفاتر قانونی ثبت و شرح آن هر سال پس از تصویب در مجمع عمومی به کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می شود.
ماده 19: کلیه وجوه انجمن در حساب مخصوصی به نام انجمن نزد بانکهای کشور نگهداری می شود.
ماده 20: هیچیک از موسسین یا صاحبان سرمایه حق برداشت یا تخصصی هیچ گونه سودی اعم از سود سهام یا سرمایه را نداشته و خود و وابستگان درجه یک آنها نمی توانند مبادرت به انجام معاملات یا موسسه نمایند.
ماده 21: کلیه مدارک و پرونده مالی و غیر مالی مرتبط با فعالیت های انجمن در محل دفتر مرکزی انجمن نگهداری می شود و در موقع مراجعه نظارت یا سایر مراجع صلاحیت دار در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
ماده 22: هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه، پس از تصویب کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معتبر است.
ماده 23: انجمن تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد و اعضای آن به نامه انجمن حق فعالیت سیاسی یا وابستگی به گروه ها و احزاب سیاسی را ندارند.
ماده 24: در صورت تصویب انحلال انجمن در مجمع عمومی، همان مجمع هیئت تسویه ای برای پرداخت دیون و وصول مطالبات انجمن انتخاب خواهد کرد. هیئت تسویه موظف است پس از وصول مطالبات و پرداخت بدهی ها کلیه دارایی های منقول و غیر منقول انجمن را با نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به یکی از مؤسسات ی یا پژوهشی کشور واگذار کند.
ماده 25: این اساسنامه مشتمل بر 6 فصل، 25 ماده، 47 زیرماده و 17 تبصره در جلسه مورخ ......... مجمع عمومی انجمن به ت