4/29 popup

علی خویه، مشاور بازاریابی ، فروش، تبلیغات، مدیریت و برندینگ

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت

به سایت علی خویه خوش آمديد ...
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت

سمینار و کارگاه مهندسی ذهن

    تحقیقات بازاریابی - مشاور بازاریابی ۳۷۸ نفر دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۸۸، ۰۸:۴۶ ق.ظ ۰ نظر

 

 

سرفصل دوره آموزشی کاربردی

سرپرستی اثربخش

مدرس : مهندس علی خویه www.khooyeh.com  www.400004.info   www.gmas.ir  09122991608

  • سخنران و مدرس دانشگاه
  • مولف و مترجم 6 عنوان کتاب در زمینه ارتباطات فروش بازاریابی تبلیغات و خلاقیت
  • با بیش از ۱۰ سال تجربه اجرایی در زمینه های ویزیتوری فروشندگی بازاریابی تبلیغات و مدیریت بخش های مختلف
  • مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما
  • ارایه بیش از 600 ساعت آموزش کارگاهی و اجرایی به سازمانها موسسات شرکت ها و برندهای ملی و بین المللی
  • عضو انجمن های ملی و بین المللی
  • افتخار همکاری با برندهای مشهور و معتبر
  • مشاور محقق و مجری برنامه ها و پروژه های بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات و خلاقیت

    حوزه آموزشی

    محتوای آموزشی

    ارتقای اطلاعات و دانش کاربردی

    -    مفهوم مدیریت

    -    مفهوم سرپرست و سرپرستی و جایگاه آن در مدیریت

    -    مقایسه رهبر، مدیر و سرپرست و نقشهای رهبری و مدیریتی در سرپرستی اثربخش

    -    حیطه نظارت (سرپرستی) و روش های تعیین آن

    -    اختیار و مسئولیت در سرپرستی اثربخش

    -    اصول طرح ریزی و بهبود روش کار

    -    اصول مربی گری و نقش آن در سرپرستی اثربخش

    -    اصول و روشهای توانمندسازی و توسعه منابع انسانی

    ارتقای بینش

    -    مدیریت تغییر

    -    مدیریت استرس

    -    تفکر خلاق و سیستمی

    -    مهندسی فکر و مثبت اندیشی

    ارتقای مهارت

    -    مهارتهای سرپرستی کارکنان حرفه ای

    -    مهارتهای انگیزه در کارکنان و روش های آن

    -    روش بهینه تفویض اختیار و اصول آن

    -    مهارتهای ایجاد هماهنگی در زیردستان

    -    مهارتهای نظارت و کنترل موثر

    -    مهارت مدیریت زمان در سرپرستی اثربخش

    -    مهارتهای گزارش نویسی فنی و مدیریتی

    -    مهارت ارائه مؤثر مطالب

    -    مهارت های رفتاری برای سرپرستان

    -    مهارت تعامل با زیردستان (صدور دستور، پاسخ به نظرات، درخواستها و اعتراضات)

    -    مهارت تعامل با مدیران مافوق (گزارش دهی، دستورپذیری، ارائه ایده، نظر و پیشنهاد)


     

     

    سرفصل دوره آموزشی کاربردی

    مدیریت اجرایی اثربخش

    حوزه آموزشی

    محتوای آموزشی

    ارتقای اطلاعات و دانش کاربردی

    -     تاریخچه دانش مدیریت

    -    تعریف مدیریت

    -    تعریف سازمان

    -    مدیریت در فضای کسب و کار ایران

    -    وظایف مدیریت

    -    سطوح مدیریت

    -    مهارتهای مدیریت

    -    نقشهای مدیریت

    -    سبکهای مدیریت

    -    فرآیند کاری مدیریت

    -    اصول و روشهای رفتار فردی، گروهی و سازمانی

    ارتقای بینش

    -    ایجاد و نهادینه سازی فرهنگ کاری بدون حاشیه در سازمان

    -    مدیریت تغییر

    -    مهندسی فکر و حذف افکار مخرب و تقویت افکار سازنده

    -    تفکر خلاق، سیستمی، استراتژیک و عمل گرا

    -    مدیریت استرس

    ارتقای مهارت

    -    مهارت برنامه ریزی

    -    مهارت سازماندهی

    -    مهارت هماهنگی

    -    مهارت کنترل و نظارت

    -    مهارت مربی گری در مدیریت

    -    مهارت ایجاد و تقویت انگیزه و روحیه نیروی انسانی

    -    مهارت نوآوری و تحول

    -    مهارت ارزیابی عملکرد کارکنان

    -    مهارت خلاق حل مساله و بحران

    -    مهارت مدیریت زمان

    -    مهارتهای رفتاری برای مدیران اجرایی

    -    مهارت تعامل با زیردستان (صدور دستور، پاسخ به نظرات، درخواستها و اعتراضات)

    -    مهارت تعامل با مدیران مافوق (گزارش دهی، دستورپذیری، ارائه ایده، نظر و پیشنهاد)

     

    کارگاه کارگروهی سرپرستی اثربخش و خلاق

    مدرس: علی خویه

    نام و نام خانوادگی:                        شغل:                      سمت:                          تحصیلات:

    تلفن تماس:                              نام سرگروه:

    دانشجویان و دانش آموختگان گرامی لطفا با توجه به مطالب آموخته شده و نمونه های مطالعاتی انجام شده در کلاس  ابتدا به صورت انفرادی فرم زیر را تکمیل نموده  سپس با تشکیل یک گروه 3 یا 5 نفره آنها را دوباره بازنمایی نموده  و پیشنها دیه های نهایی خود را ارایه دهید، به بهترین پیشنهادیه های فردی و گروهی پاداش ارزنده ای اعطا خواهد شد.

    طرح

    پیشنهادیه های شما

    پینشهاد های گروه

    امتیاز

    راهکارهای نظارت خلاق

     

     

     

    ایجاد تمایزهای محصولات و خدمات در واحد سرپرستی

     

     

     

    ویژگی های کارمندان و کارکنان شما

     

     

     

    نقاط قوت واحد سرپرستی شما

     

     

     

    نقاط ضعف واحد سرپرستی شما

     

     

     

    فرصت ها

     

     

     

    تهدید ها

     

     

     

    شیوه های سرپرستی  اثربخش و  خلاقانه شما

     

     

     

    شیوه های مدیریت اثربخش و خلاق

     

     

     

    شیوه های ایجاد انگیزه خلاقانه در کارکنان واحد شما

     

     

     

    مشتریان و مصرف کنندگان و ویژگی های رفتاری روانی و ....

     

     

     

    رقبای شما و ویژگی های سرپرستان خوب آنها

     

     

     

    ویژگی اخلاقی ور فتاری و شخصیتی شخصی شما

     

     

     

    برنامه های خلاقان و اثربخش  شما برای امسال

     

     

     

    ارتباطات خلاقانه و اثربخش با مشتریان و  همکاران

     

     

     

     برخی از اسلایدها  مطالب کلاس مدیریت وسرپرستی اثربخش

  • •مدیریت
     و سرپرستی اثربخش
    •علی خویه
    •کلیات: مفاهیم سازمان و مدیریت
    •تعاریف سازمان
    •ساده ترین تعریف سازمان عبارتست از همکاری عده ای ( دو و یا بیشتر ) برای نیل به هدفی مشترک و به تعبیری دقیق تر، سازمان عبارتست از هماهنگی معقول بین فعالیت های گروهی از افراد برای نیل به یک یا چند هدف مشترک از طریق تقسیم کار و وظایف و از مجرای سلسله مراتب اختیار و مسئولیت.
    • سازمان پدیده ای اجتماعی است که بطور آگاهانه هماهنگ شده و دارای حدود و ثغور نسبتا مشخصی بوده و برای تحقق هدف یا اهدافی ، بر اساس یک سلسله مبانی دائمی فعالیت می کند.
    •سه ویژگی مشترک همه سازمانها عبارتند از:
    •1- هر سازمانی هدفی دارد و متشکل از افرادی که به نحوی گرد هم آمده اند:

    هدف مشخص یک سازمان معمول به صورت یک هدف یامجموعه ای ازاهداف بیان می شود.

    •2- هیچ قصد و هدفی به خودی خود قابل دستیابی نیست:

    سازمان افراد را وادار می کند که به منظور تعیین هدف تصمیم بگیرند و جهت نیل به آن اقدامات و فعالیت های گوناگونی بعمل آورند.

    •3- ساختار سازمانی:
    –همه سازمانها از ساختار سازمانی برای هدایت و کنترل رفتار اعضای خود استفاده می کنند.
    •دلایل هفتگانه زیر بیانگر اهمیت سازمانها برای فرد و جامعه هستند:
    •1- برای دستیابی به هدفها ونتایج مورد نظر،منابع لازم را تهیه وتامین می کند.
    •2- کالاها وخدمات رابه صورتی کارآ و با راندمانی بالا تولید وارائه می کند.
    •3- نوآوری را تشویق و تسهیل می کند.
    •4- از رایانه و فن آوری نوین استفاده می کند.
    •5- خود را با محیط در حال تغییر وفق داده و بر آنها  اعمال نفوذ می کند.
    •6- به آنچه مورد نظر مالکان، مشتریان و کارکنان شرکت است ارج نهاده و بر ارزش آنها  می افزاید.
    •7- می کوشد تا با چالش های حاصل از ناهمگونی نیروی کار دست و پنجه نرم کرده و مسائل اخلاقی را رعایت نماید و موجب انگیزش ، تشویق و هماهنگی کارکنان می شود.
    سرپرست و مدیر کیست؟
    •مدیر شخصی است که منابع انسانی و مالی را توزیع و عملیات یک قسمت یا کل سازمان را راهنمایی می کند. مدیر فقط بخشی از مجموعه کارکنان را تشکیل می دهد کارشناسان ، برنامه ریزان رایانه ای ، منشی ها و متصدیان اقلام و ماموران نگهداری وظایف مهمی را در سازمان انجام می دهند.

    برای ساده کردن موضوع می توانیم اعضای سازمان را به دو طبقه تقسیم کنیم:

    •کارکنان عملیاتی[operative employees] :

              افرادی هستند که مستقیما بر روی شغل و یا وظیفه ای کار می کنند و هیچ مسئولیتی برای نظارت بر کار دیگران ندارند.

    •مدیران[Managers] :

        مدیران کسانی هستند که فعالیت های دیگر افراد سازمان را هدایت می کنند مدیران با هماهنگی کار دیگران به اهداف سازمان جامه ی عمل می پوشانند مدیران وظایف خود را از طریق برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت ، و کنترل منابع انسانی ، مالی ، فیزیکی و اطلاعاتی در راه نیل به اهداف سازمان به انجام می رسانند معمولا مدیران به مدیران ارشد، میانی و عملیاتی طبقه بندی می شوند و این مدیران هم بر کارکنان عملیاتی و هم بر مدیران رده پایین تر نظارت دارند.

    •سطوح مدیریت

    در مجموع می توان مدیران را در سه سطح طبقه بندی کرد: مدیران خط اول یا سرپرستان ، مدیران میانی و مدیران عالی.

    •منصب و عنوان سازمانی متناظر با هر سطح مدیریت
    •سرپرست:
    •توانمندی در تخصص: فرد باید دانش کار را داشته باشد.
    •توانمندی در جسارت و عمل: استفاده از آموخته ها در بهبود عمل
    •توانمندی در تجربه آموزی: کسب تجارب از دیگران و درک تجارب خود
    •توانمندی در مهارتهای ارتباطی
    •توانمندی در تفکر: هنر درک روابط بین پدیده ها
    •توانمندی در وجدان کاری
    •روشها:
    •از طریق مشارکت: تفویض تصمیم گیری به کارکنان
    •از طریق درگیر ساختن افراد: ارائه تجربیات، ایده ها و پیشنهادات توسط کارکنان
    •از طریق ایجاد تعهد: با ایجاد تعهد بیشتر در کارکنان نسبت به اهداف سازمان و بهبود رضایت شغلی آنها

    سرپرست باید:

      به افراد در انجام کارها کمک کند.

      در خصوص راههای ایجاد تفکر مشترک سؤال طرح کند.

      با پیش فرضها مقابله کند.

      خطرپذیری و تجربه گرایی را تشویق کند.

      تفویض اختیار و مسؤولیت کند.

      با تبیین ارزشها، امیدها و آرزوها، یک دیدگاه مشترک را تداعی می کند.

    •سرپرست :
    •قادر است از تمام مهارتها و توانمندی های خود استفاده کند.
    •پذیرش رهبری دارد.
    •خطر پذیر است و به استقبال خطر می رود.
    •سعی می کنند تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.
    •این افراد اعقاد دارند که کار ناشدنی و غیر ممکن وجود ندارد.
    •در برابر تغییرات محیطی انعطاف پذیر است.
    •همیشه در حال یادگیری و کسب اطلاعات جدید است.
    •رابطه بین احساس رضایت و میزان مشارکت درافراد
    •نقش انسان  از دیدگاه مینتزبرگ

    -  نقش ارتباطی (رئیس تشریفات، رهبر، رابط)

    - نقش اطلاعاتی (رئیس اطلاعات سازمان،‌ اطلاع رسان، نماینده یا سخنگوی سازمان

    - نقش تصمیم‌گیری (خلاق یا نوآور، مسئول رفع بحران، تخصیص دهنده منابع، مذاکره کننده)

    •مهارتهای مورد نیاز

    مهارتهای لازم به سه گروه تقسیم می‌شود

    رابرت کتز (Robert Katz)

    مهارت فنی(Technical Skills)

    توانائی در کاربرد دانش تخصصی یا تخصص‌های ویژه

    مهارت انسانی(Human Skills)

    توانائی در کار کردن،‌درک نمودن و ایجاد انگیزش در فرد یا گروه

    مهارتهای نظری یا تحلیلی(Conceptual Skills)

    از نظر فکری مسائل و مشکلات پیچیده را تجزیه و تحلیل کنند و آنها را

     شناسائی نمایند.

    •کارگاه گروهی 
    بحث گروهی
    •مشابهت ها و تفاوتهای  مدیریت و سرپرستی چیست؟
    •مدیریت[Management] چیست؟

     

    •مدیریت به معنی فرآیند انجام کارها به طور اثربخش و کارآمد بوسیله دیگران است .
    •1- فرآیند: اصطلاح فرآیند نشان دهنده فعالیت های اولیه ای است که مدیر آنها را اجرا می کند

    به این فعالیت ها در اصطلاح مدیریت ، وظایف مدیریت گفته می شود.

    •2- اثربخشی و کارآیی : این اصطلاحات به آنچه که انجام می دهیم و اینکه چگونه انجام می دهیم مربوط  می شود.
    •کارآیی[Efficiency] یعنی : درست انجام دادن وظیفه و به رابط بین ورودی و خروجی اشاره دارد. برای مثال اگر شما از نهاد یعنی بازده بیشتری بدست آورید کارآیی را افزایش داده اید.

    •اثربخشی[Effectiveness] :  یعنی انجام درست وظیفه . اثربخشی در یک سازمان یعنی دستیابی به هدف .
    • مدیریت عبارت است از هنر انجام امور بوسیله دیگران.
    •مدیریت عبارت است از انجام عملیات برای حصول به هدف یا اهداف از پیش تعیین شده از طریق هدایت و تلفیق مساعی افراد.
    •مدیریت عبارت است از نیل به هدف یا اهداف موسسه با صرف حداقل هزینه و زمان
    •مدیریت را می توان علم و هنر متشکل و هماهنگ کردن و رهبری و کنترل فعالیت های گروهی به منظور حصول به هدف یا هدفهای مشترک خاص تعریف کرد.
    •مدیریت عبارت است از استفاده از منابع مادی و انسانی به منظور دست یافتن به هدف یا هدفهای موسسه از طریق انجام عملیات مربوط  به برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی، رهبری و کنترل با توجه به عوامل محیط فرهنگی موسسه.
    •مجموعه وظایفی که رفتار و فعالیت سازمان را در مسیر هدف تنظیم، تصحیح، تقویت و راهنمایی می کند، مدیریت نامیده می شود.

     ـ       مدیریت فراگرد به کارگری موثر و کارآمد منابع مادی و انسانی بر مبنای یک نظام ارزش پذیرفته شده است که از طریق برنامه ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل عملیات برای دستیابی به اهداف تعیین شده صورت می گیرد.

    •مدیریت یک فراگرد است.
    •مدیریت بر هدایت تشکلات انسانی دلالت دارد.
    •مدیریت موثر مبتنی بر تصمیم گیری مناسب و دستیابی به نتایج مطلوب است.
    •مدیریت کارآ، متضمن تخصیص و مصرف مدبرانه منابع است.
    •مدیریت بر فعالیت های هدفدار تمرکز دارد.
    •کلید رمز موفقیت سازمان با مدیریت است، مدیریت است که می تواند سازمانی را از سقوط و زوال   نجات دهد و یا اینکه سازمان موفقی را به سقوط بکشاند.
    مدیریت به منزله علم، هنر و حرفه
    •واژه مدیریت ( management ) از ریشه ( manus ) به معنی "کنترل کردن با دست " می باشد و با اداره امور ( Administrate )  که از ریشه ( Minor ) و پس از ریشه ( Ministrant )  به معنای  « خدمت کردن » و به دنبال آن به معنای « حکومت کردن » است  تفاوت دارد .

     1 - آغاز تفکر علمی مدیریت دولتی را می توان به مقاله " وودرو ویلسون[Woodrow Wilson ] " ( رئیس جمهور آمریکا) در سال 1887 منتسب کرد

     2- آغاز مدیریت را نیز می توان به مطالعات  « فردریک ونیلو تیلوردر سال 1895 [Frederick w. Taylor] » دانست.

    •پرسش بحث گروهی
    •آیا مدیریت و سرپرستی اکتسابی است یا  قابل یادگیری است؟
    •بخشی از دانش مدیریت از طریق آموزشی فرا گرفته می شود ولی بخشی دیگر از آن باید ضمن کار آموخته شود:
    •آن بخش از مدیریت که با آموزش فرا گرفته می شود       « علم مدیریت »
    •بخشی از آن را که از طریق کسب تجارب و اندوخته ها و بکارگیری آنها در شرایط گوناگون حاصل می شود « هنر مدیریت » می دانند.
    • به دیگرسخن علم « دانستن » است وهنر« توانستن »
    •پل گالوین در سال ۱۹۲۸ شرکت تولیدی گالوین را تأسیس کرد، ۲۰ سال زمان کافی بود تا او و برادرش بخوبی درزمینه رادیوهای خودرو خبره شوند و عنوان صوت در حرکت را (موتورولا) بر شرکت خود بپسندند
    •سویی شیروهوندا آهنگرزاده روستاهای ژاپن آنقدر عالی بود که شاید آدمی می توانست از همت بلند او دریابد که پس از ترک تحصیل دبیرستان بتواند طی مدت ۱۲ سال بزرگترین کارخانه موتورسیکلت‌سازی جهان را داشته باشد
    •کارآیی و اثربخشی در مدیریت و سرپرستی

    « پیتر دراکر» :

    کارآیی  یعنی انجام دادن کارها به نحوه شایسته یا مناسب و

    کارآیی عبارت است از توانایی فرد در انجام کار بطور صحیح ، در مدت زمان مطلوب و در محل مناسب به دیگر سخن ، نسبت بازده واقعی کمیت حاصل به بازدهی استاندارد از پیش تعیین شده کارآیی یا راندمان است.

    اثربخشی  یعنی انجام دادن کارهای شایسته یا مناسب.

          اثربخشی به گزینش هدفهای مناسب مربوط می شود مدیری که هدفی نامناسب انتخاب کند بدون اثربخشی خواهد بود.

    •از منظر تئوری سازمان ساختار صحیح سازمان را اثربخش می کند.
    •تعریف اثربخشی (درخصوص معنای اثربخشی توافق عمومی وجود ندارد)

    تعریف ساده و اولیه :

      اثربخشی یعنی میزان یا حدی که اهداف سازمان محقق می شود.

    ابهامات این تعریف:ـ  اهداف مطرح شده متعلق به کیست؟ ــ اهداف بلند مدت یا کوتاه مدت؟ اهداف رسمی یا واقعی؟

    هدف مورد اتفاق نظریه پردازان: هدف بقاء و حیات سازمان است.

    ـ آیا سازمانها می میرند؟ خیر - بیشتر آنها تجدید ساختار می شوند.

    •معیارها و مقیاسهای اثربخشی سازمانی
    .1اثربخشی کلی :
    .2بهره وری
    .3کارایی:
    .4سود
    .5کیفیت
    .6حوادث
    .7رشد
    .8میزان غیبت در کار
    .9جابجایی در کار(ترک خدمت داوطلبانه)
    .10رضامندی شغلی

    1ـ رویکرد نیل به هدف:

      سنجش اثربخشی بر حسب میزان تحقق یا حصول به اهداف(تولید-حداکثر سازی سود) نه وسایل و امکانات

    مفروضات رویکرد نیل به هدف:

      سازمانها پدیده ای عقلایی بوده و در پی تحقق هدفند.

    استفاده از هدف مستلزم مفروضات دیگری است:

          1- سازمانی باید اهداف نهایی داشته باشد 2-اهداف مشخص و قابل درک باشند 3-اهداف قابل کنترل باشند4- روی اهداف اجماع یا توافق نهایی باشد5-پیشرفت به سوی هدف قابل اندازه گیری باشد

    •رویکرد نیل به هدف در عمل
    •نحوه عملی سازی رویکرد نیل به هدف در عمل :
    .1 تبیین اهداف سازمان توسط تصمیم‌گیرندگان کلیدی
    .2مشخص نمودن ابزار سنجش این اهداف

    مثال :

    هدف : حداکثر سازی سود

    ابزار سنجش:  میزان فروش

    ـــ  MBO))



  • وبسایت علی خویه | http://khooyeh.com

    این مطلب را به اشترک بگذارید

    یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

    بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندیدنگ


      تماس با ما:
      khooyeh@gmail.com 09122991608 - 09372991608
      ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و .... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
    /span