گروه های هدف

برای کسب بیشترین منافع و مزایای رقابتی از بازاریابی هدف، لازمست که ویژگیهای به کار رفته برای شناسایی بازار قابل سنجش باشند. ویژگیهای مورد استفاده از مشخص‌سازی بازارهای هدف ممکن است دارای ماهیت جمعیت‌شناختی یا رفتاری باشند.

3-2- ویژگی‌های جمعیت شناختی

ویژگی‌های جمعیت‌شناختی فردی عبارتند از: خصیصه‌های قابل تشخیص افراد و گروه‌ها.

متغیرهای جمعیت‌شناختی فردی عبارتنداز: سن، جنسیت، اندازه خانواده، درآمد، شغل و تحصیلات.


ادامه مطلب ...