4/29 popup

علی خویه، مشاور بازاریابی ، فروش، تبلیغات، مدیریت و برندینگ

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت

به سایت علی خویه خوش آمديد ...
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت

مدرسه خلاقیت کارگاه های خلاقیت کارگاه های تریز مهندسی خلاقیت تکنیک های تریز آموزش کاربردی تریز

    تحقیقات بازاریابی - مشاور بازاریابی ۳۸۴ نفر شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۸۹، ۰۷:۱۲ ق.ظ ۰ نظر

تکنیک های حل خلاق مسئله(CREATIVE PROBLEMSOLVINGTECHNIQUES

تکنیک های حل خلاق مسئله(CREATIVE PROBLEMSOLVINGTECHNIQUES
ادامه مطلب

مهندسی خلاقیت بیونیکی

مهندسی خلاقیت بیونیکی عبارت از فرایند خلاق الگو برداری یا الهام گیری از ساختارها و نظام های گوناگون طبیعت و موجودات زنده برای ایجاد ایده ها و طرح های جدید و ابداع و اختراع و نوآوری می باشد . این روش به دانشمندان برای حل مشکلات تکنیکی کمک می کند. مهندسی خلاقیت بیونیکی یک نوع مهندسی خلاقیت و نوآوری پیشرفته است که در مورد عملکردهای نظام های زیست شناختی در زمینه های مختلف مهندسی پژوهش می کند.


ادامه مطلب

مهندسی خلاقیت

 مهندسی خلاقیت
ادامه مطلب

تاثیر دانش مهندسی خلاقیت ‏TRIZ‏ در فناوری اطلاعات‏

تاثیر دانش مهندسی خلاقیت ‏TRIZ‏ در فناوری اطلاعات‏

چکیده :‏
‎ ‎‏ ‏TRIZ‏ (نظریه حل خلاقانه مساله ) یکی از موثرترین روشهای توسعه نوآوری است . این روش شناسی ‏قدرتمند نیاز به سازش و ایجاد تعادل ناشی از تضاد بین مقیاسهای مختلف عملکرد را ازبین می برد. ضمنا ‏TRIZ‏ ‏ازشناسایی تضادها به عنوان موقعیتهایی برای بهبود و تصحیح فرآیند طراحی استقبال می کند‏

کلمات کلیدی: ‏TRIZ‏ ، خلاقیت ، نوآوری ، خلاقیت شناسی

‏1- مقدمه :‏
برای بهبود فرآیند طراحی در یک سه ابزار وجود دارد. اولین ابزار ‏ QFD‏ است که به منظور تسهیل طراحی محصول ، ‏کلیه اطلاعات به دست آمده از مشتریان را به زبان مهندسی تبدیل می کند. تاپیش از این تنها دو روش برای دستیابی به ‏نوآوری وجود داشت : روش گزینش ایده پاگ و توفان ذهنی . ولی اکنون با افزودن ‏TRIZ‏ به ‏QFD‏ بهبودهای شگرفی در ‏طراحی نوآورانه محصول و فرایند به وقوع پیوسته است. با این وجود باید توجه داشت که ‏TRIZ‏ تنها در صورتی مفید واقع می ‏شود که مساله به خوبی شناسایی و تعریف شده باشد. همچنین ‏TRIZ‏ طراحی نهایی را انجام نمی دهد بلکه آخرین ابزار یعنی ‏فلسفه طراحی استوار گنیچی تاگوچی است که از طریق تعیین مقدار هر یک از متغیرها طرح را به دور از عوامل غیر قابل ‏کنترل به هدف مورد نظر می رساند.‏

ادامه مقاله در قالب PDF


؛ نظریه راه حل ابتکاری مسائل

؛  نظریه راه حل ابتکاری مسائل
ادامه مطلب

فرموله کردن مسئله (Problem Formulation)

فرموله کردن مسئله (Problem Formulation)فرموله کردن مسئله یک فرایند برای ساختار دهی به یک نمودار ساده ی علت و معلولی(Cause and Effect Graph) برای نشان دادن رابطه ی بین کارکرد یا اثر زیان بار اولیه Primary Harmful Function-PHF  و کارکرد سودمند اولیه ی Primary Useful Function -PUF سیستم ارائه می دهد. در اینجا کلمه ی " کارکرد" تقریباً به هرچیزی که مایل به انجام آن هستیم اطلاق می شود. یک جسم (object)، یک فرایند(process)، بسیاری از رویدادها (event) مانند انفجار و یا دگرگونی ناگهانی یکی از اجزای سیستم هستند.

ادامه مطلب

کارگاه تریز TRIZ

حل مساله به روش TRIZ
هدف دوره:آشنایی با توانمندترین و کاملترین متدولوژی نوآوری و خلاقیت (TRIZ) در جهت حل مسایل و مشکلات سازمان
محتوای دوره:

تئوریTRIZ برگرفته از اول واژگان روسی Teoriya Resheniya Izobrtatelskikh Zadatch است که نخستین بار توسط Altsshuller Genrich در شوروی مطرح وازآن زمان تاکنون توسعه یافته است.در این دوره ضمن آشنایی با مفاهیم خلاقیت و نوآوری، تاریخچه و دانشمندان موثر در این متدولوژی(TRIZ)،موارد زیرنیز مورد بررسی قرارخواهند گرفت: - مقدمه ای بر نظریه حل ابتکاری مسئله (TRIZ) - پرسشنامه موقعیتهای نوآوری (ISQ) - ارتباط ووجه تمایزTRIZ با دیگر تکنیکهای مهندسی و حل مسئله - فرآیند حل خلاق و نظام مند مسئله در TRIZ - تناقض های فنی و فرمول بندی مسئله - 39 پارامترمهندسی و 40 اصل ابداعی، رفع تضاد ها و ماتریس تضاد تکنیکی - کارکرد سودمند(UF) و کارکرد زیانبار(HF) در مسائل و تجزیه و تحلیل شیی اثر - مثالهای واقعی از اجرا و کاربرد TRIZ در حل مسائل مهندسی

پیش نیاز: ندارد
کارگاه آموزشی: دارد
مدت دوره: 2 روز
نوع گواهینامه: TUV NORD, TUV Academy Iran-Germany

 مدرس : مهندس علی خویه

مدرس دانشگاه سخنران محقق و مجری پروژه های بازاریابی و خلاقیت

مولف و مترجم هفت اثر تخصصی

مولف و مترجم کتاب راهکارهای حل خلاقانه مسائل بازاریابی تریز

·       consulting, education, research, execution & implementation
marketing-communication-advertising-selling-creativity
Ali Khooyeh
www.khooyeh.com
www.alikhooyeh.blogfa.com
09122991608
09372991608
khooyehali@yahoo.com
khoooyehali@gmail.com

·         www.marketingschool.blogfa.com

·         www.saleschool.blogfa.com 

·         www.advertisingschool.blogfa.com

 

 



وبسایت علی خویه | http://khooyeh.com

این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندیدنگ


    تماس با ما:
    khooyeh@gmail.com 09122991608 - 09372991608
    ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و .... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
/span