4/29 popup

علی خویه، مشاور بازاریابی ، فروش، تبلیغات، مدیریت و برندینگ

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت

به سایت علی خویه خوش آمديد ...
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت

مدیریت بازاریابی

    تحقیقات بازاریابی - مشاور بازاریابی ۳۸۸ نفر يكشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۰، ۰۹:۳۹ ق.ظ ۰ نظر

مدیریت بازاریابی و فروش

در صنعت محصولات دارویی  

راهکارهای علمی و عملی در

فروش توزیع پخش خرید و فروش

 محصولات دارویی

 

 

با نگرش بازار و فرهنگ ایران

 

 

 

تألیف و ترجمه:

علی خـویه

تهران

1388

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سرشناسه

:خویه، علی،1359- گردآورنده ، مترجم

عنوان و نام پدید آور

 

مشخصات نشر

:تهران : علی خویه ، 1388

مشخصات ظاهری

:146ص. جدول

شابک

:7-4107-04-964-978

وضعیت فرست نویسی

:فیپا

یادداشت

: کتابنامه ص 144-146

موضوع

 

موضوع

 

موضوع

 

شناسه افزوده

 

رده بندی کنگره

:1388 2ب 9 خ / 1375 HD

رده بندی دیویی

:33368/330

شماره کتابشناسی ملی                    :1859953

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                         نام کت

 

 

 

 

چاپ اول 1388

قیمت:  تومان

تیراژ: 1000

چاپخانه:

کلیه حقوق محفوظ و مخصوص ناشر(مولف )می باشد

مراکز توزیع:


 

 

فهرست

پیشگفتار مولف.......................................................................................................................7

مقدمه....................................................................................................................................8

بازاریابی محصولات و خدمات دارویی  چیست..........................................................................................9

هدف از بازاریابی دارویی  ........................................................................................9

برخی از تعاریف‌ و مفاهیم‌ مهم در بازاریابی ،خرید و فروش محصولات و خدمات دارویی و .........................10

انتظار از بازاریابی دارویی........................................................................................14

8 نکته مهم در تهیه، خرید یا  محصولات و خدمات دارویی و محل اداری...........................................................14

برخی از مفاهیم مهم بازاریابی دارویی.....................................................................15

مدیریت تقاضا در بازاریابی دارویی..........................................................................17

بازار دارویی............................................................................................................18

روشهای خرید و تهیه محصولات و خدمات دارویی در ایران .....................................................................................19

جعبه ابزار یا آمیخته بازاریابی دارویی.......................................................................20

ابعاد گوناگون بازاریابی محصولات و خدمات دارویی...............................................................................22

50 نکته مهم محصولات و خدمات دارویی  و...................................................................25

فرآیند مدیریت بازاریابی دارویی.............................................................................28

جستجو و انتخاب بازارهای هدف..........................................................................................30

اندازه­گیری و پیش بینی تقاضا   ...........................................................................................30

 تقسیم‌بندی بازار در  و محصولات و خدمات دارویی...................................................................................31

هدف گیری در بازار محصولات و خدمات دارویی...............................................................................33

جایگاه یابی در بازار محصولات و خدمات دارویی................................................................................33

تعیین استراتژیهای بازاریابی..................................................................................................34

تحقیقات  و  محصولات و خدمات دارویی و تحقیقات بازاریابی محصولات و خدمات دارویی.........................................................34

فرایند تحقیقات بازاریابی در بازار محصولات و خدمات دارویی و ..............................................................35

10 نکته مهم در خرید، ، سرقفلی و رهن مغازه........................................................39

فرایند 6 مرحله ای بازاریابی محصولات و خدمات دارویی و ...................................................................40

رفتار خریداران و  مصرف کنندگان دارویی.......................................................42

عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده  و محصولات و خدمات دارویی.........................................................42

عوامل فردی تاثیرگذار بر خریداران محصولات و خدمات دارویی و .......................................................44

عوامل روانشناختی تاثیرگذار بر خریداران  و محصولات و خدمات دارویی.............................................46

10 نکته مهم در خرید وتهیه محصولات و خدمات دارویی و  برای مدیران شرکت ها وموسسات..............48

دسته‌بندی افراد در پذیرش  ها و محصولات و خدمات داروییجدید....................................................49

انواع رفتارهای خرید در بازاریابی دارویی..........................................................50

نکات مهم از چگونگی فعالیت بنگاه های مشاوران املاک................................................51

الف) نحوه فعالیت بنگاه‌های مشاور محصولات و خدمات داروییمتناسب با نوع عملکرد فروشنده......................51

ب) نحوه فعالیت بنگاه‌های مشاور محصولات و خدمات داروییمتناسب با شرایط خریداران...............................52

فرایند تصمیم گیری خرید دارویی.....................................................................53

ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش محصولات و خدمات داروییو..........................................58

53 نکته مهم در محصولات و خدمات دارویی..............................................................63

قیمت و قیمت گذاری محصولات دارویی...........................................................................70

رویکردهای‌ عمومی‌ قیمت‌گذاری‌ در محصولات دارویی.....................................................74

اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری محصولات و خدمات دارویی و .........................................................75

استراتژیهای تعدیل و مدیریت قیمت‌ها.............................................................................78

5 نکته مهم بازاریابی محصولات و خدمات دارویی و بهداشتی .........................................79

50 نکته مهم در تبلیغات محصولات دارویی

تبلیغات و ارتباطات بازاریابی در بازاریابی خرید و فروش محصولات و خدمات دارویی........................................80

مراحل تدوین سیستم ارتباطی بازاریابی(تصمیمات اصلی در ارتباط بازاریابی)..................82

تاکتیک فروش محصولات و خدمات داروییخوشه­ای.....................................................................................86

تکنیک آیدا در بازاریابی، خرید و فروش  و محصولات و خدمات دارویی..........................................89

پنج تکنیک مهم در فروش و بازاریابی محصولات و خدمات دارویی............................................90

خرید و فروش محصولات و خدمات دارویی مشارکتی..................................................................................91

تاکتیک و استراتژی جودویی در فروش محصولات و خدمات دارویی........................................92

فروش محصولات و خدمات دارویی چند بعدی............................................................................................94

فروش محصولات و خدمات دارویی مفهومی ...............................................................................................94

بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت محصولات و خدمات دارویی و ...............................................94

بازاریابی تلفنی محصولات و خدمات داروییو ..............................................................................95

خطاها و دام­های خرید و فروش محصولات و خدمات دارویی .......................................................98

مهندسی ارزش در بازاریابی و فروش  محصولات و خدمات داروییو ...........................................103

فروش بدون کمک................................................................................110

برخی از نکات و تکنیک های فروش محصولات و خدمات دارویی و ..............................................112

نمونه قراردادهای خرید، فروش وبازاریابی محصولات و خدمات دارویی................................... 116

پایان ( فهرست کتاب بعدی مولفان)..........................................................................142

 

 

مدیریت بازاریابی و فروش

محصولات صنعتی  

راهکارهای علمی و عملی در

فروش توزیع پخش خرید و فروش

 محصولات صنعتی

 

 

با نگرش بازار و فرهنگ ایران

 

 

 

تألیف و ترجمه:

علی خـویه

تهران

1388

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سرشناسه

:خویه، علی،1359- گردآورنده ، مترجم

عنوان و نام پدید آور

 

مشخصات نشر

:تهران : علی خویه ، 1388

مشخصات ظاهری

:146ص. جدول

شابک

:7-4107-04-964-978

وضعیت فرست نویسی

:فیپا

یادداشت

: کتابنامه ص 144-146

موضوع

 

موضوع

 

موضوع

 

شناسه افزوده

 

رده بندی کنگره

:1388 2ب 9 خ / 1375 HD

رده بندی دیویی

:33368/330

شماره کتابشناسی ملی                    :1859953

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                         نام کت

 

 

 

 

چاپ اول 1388

قیمت:  تومان

تیراژ: 1000

چاپخانه:

کلیه حقوق محفوظ و مخصوص ناشر(مولف )می باشد

مراکز توزیع:


 

 

فهرست

پیشگفتار مولف.......................................................................................................................7

مقدمه....................................................................................................................................8

بازاریابی محصولات و خدمات صنعتی  چیست..........................................................................................9

هدف از بازاریابی صنعتی  ........................................................................................9

برخی از تعاریف‌ و مفاهیم‌ مهم در بازاریابی ،خرید و فروش محصولات و خدمات صنعتی و .........................10

انتظار از بازاریابی صنعتی........................................................................................14

8 نکته مهم در تهیه، خرید یا  محصولات و خدمات صنعتی و محل اداری...........................................................14

برخی از مفاهیم مهم بازاریابی صنعتی.....................................................................15

مدیریت تقاضا در بازاریابی صنعتی..........................................................................17

بازار صنعتی............................................................................................................18

روشهای خرید و تهیه محصولات و خدمات صنعتی در ایران .....................................................................................19

جعبه ابزار یا آمیخته بازاریابی صنعتی.......................................................................20

ابعاد گوناگون بازاریابی محصولات و خدمات صنعتی...............................................................................22

50 نکته مهم محصولات و خدمات صنعتی  و...................................................................25

فرآیند مدیریت بازاریابی صنعتی.............................................................................28

جستجو و انتخاب بازارهای هدف..........................................................................................30

اندازه­گیری و پیش بینی تقاضا   ...........................................................................................30

 تقسیم‌بندی بازار در  و محصولات و خدمات صنعتی...................................................................................31

هدف گیری در بازار محصولات و خدمات صنعتی...............................................................................33

جایگاه یابی در بازار محصولات و خدمات صنعتی................................................................................33

تعیین استراتژیهای بازاریابی..................................................................................................34

تحقیقات  و  محصولات و خدمات صنعتی و تحقیقات بازاریابی محصولات و خدمات صنعتی.........................................................34

فرایند تحقیقات بازاریابی در بازار محصولات و خدمات صنعتی و ..............................................................35

10 نکته مهم در خرید، ، سرقفلی و رهن مغازه........................................................39

فرایند 6 مرحله ای بازاریابی محصولات و خدمات صنعتی و ...................................................................40

رفتار خریداران و  مصرف کنندگان صنعتی.......................................................42

عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده  و محصولات و خدمات صنعتی.........................................................42

عوامل فردی تاثیرگذار بر خریداران محصولات و خدمات صنعتی و .......................................................44

عوامل روانشناختی تاثیرگذار بر خریداران  و محصولات و خدمات صنعتی.............................................46

10 نکته مهم در خرید وتهیه محصولات و خدمات صنعتی و  برای مدیران شرکت ها وموسسات..............48

دسته‌بندی افراد در پذیرش  ها و محصولات و خدمات صنعتیجدید....................................................49

انواع رفتارهای خرید در بازاریابی صنعتی..........................................................50

نکات مهم از چگونگی فعالیت بنگاه ها................................................51

الف) نحوه فعالیت بنگاه‌های مشاور محصولات و خدمات صنعتی متناسب با نوع عملکرد فروشنده......................51

ب) نحوه فعالیت بنگاه‌های مشاور محصولات و خدمات صنعتی متناسب با شرایط خریداران...............................52

فرایند تصمیم گیری خرید صنعتی.....................................................................53

ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش محصولات و خدمات صنعتیو..........................................58

53 نکته مهم در محصولات و خدمات صنعتی..............................................................63

قیمت و قیمت گذاری محصولات صنعتی...........................................................................70

رویکردهای‌ عمومی‌ قیمت‌گذاری‌ در محصولات صنعتی.....................................................74

اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری محصولات و خدمات صنعتی و .........................................................75

استراتژیهای تعدیل و مدیریت قیمت‌ها.............................................................................78

5 نکته مهم بازاریابی محصولات و خدمات صنعتی و بهداشتی .........................................79

50 نکته مهم در تبلیغات محصولات صنعتی

تبلیغات و ارتباطات بازاریابی در بازاریابی خرید و فروش محصولات و خدمات صنعتی........................................80

مراحل تدوین سیستم ارتباطی بازاریابی(تصمیمات اصلی در ارتباط بازاریابی)..................82

تاکتیک فروش محصولات و خدمات صنعتیخوشه­ای.....................................................................................86

تکنیک آیدا در بازاریابی، خرید و فروش  و محصولات و خدمات صنعتی..........................................89

پنج تکنیک مهم در فروش و بازاریابی محصولات و خدمات صنعتی............................................90

خرید و فروش محصولات و خدمات صنعتی مشارکتی..................................................................................91

تاکتیک و استراتژی جودویی در فروش محصولات و خدمات صنعتی........................................92

فروش محصولات و خدمات صنعتی چند بعدی............................................................................................94

فروش محصولات و خدمات صنعتی مفهومی ...............................................................................................94

بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت محصولات و خدمات صنعتی و ...............................................94

بازاریابی تلفنی محصولات و خدمات صنعتیو ..............................................................................95

خطاها و دام­های خرید و فروش محصولات و خدمات صنعتی .......................................................98

مهندسی ارزش در بازاریابی و فروش  محصولات و خدمات صنعتیو ...........................................103

فروش بدون کمک................................................................................110

برخی از نکات و تکنیک های فروش محصولات و خدمات صنعتی و ..............................................112

نمونه قراردادهای خرید، فروش وبازاریابی محصولات و خدمات صنعتی................................... 116

پایان ( فهرست کتاب بعدی مولفان)..........................................................................142

 

 

به نام خالق زیبایی ها

 

بازاریابی  اجتماعی  و  فرهنگی

تکنیکها تاکتیکها و ابزارهای راهبردی

 

ترجمه و گردآوری

علی خویه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

پیش‌گفتار

دیباچه

قدردانی‌ها

دربارة نویسندگان

مقدمة گردآورنده

بخش 1: ارزش‌آفرینی و ارزشیابی عملکرد

فصل 1: تدوین یک نگرش خدمات راهبردی

                           جیمز هسکت

          نگرش خدمات راهبردی

          معادلة ارزش

تلفیق عناصر مختلف در یک نگرش خدمات راهبردی

          رفع تقاضاهای متضاد عناصر مختلف

          مضامینی برای بازاریابان اجتماعی و فرهنگی

          خلاصه

فصل 2: تدوین یک راهبرد رقابتی بازاریابی

                            جری کیتزی

          درک محیط رقابتی شما

ارزیابی نقاط ضعف و قوت خود

گزینش یک راهبرد رقابتی

خلاصه

فصل 3: راهبرد تعاملی: ایجاد شبکه‌ها، شراکت‌ها و ائتلاف‌ها

تدوین یک راهبرد تعاملی

بکارگیری شرکای با اراده و توانمند

مذاکره

ارزش اجتماعی و فرهنگی  مرتبط

تعیین میزان ارزش اجتماعی و فرهنگی  خلق شده توسط یک محصول یا خدمت خاص موضوع تفاسیر و اولویت‌های بسیاری بوده است؛ بنابراین مهم است تلاش کنیم تا ارزش خلق شده در ارتباط با سایر موضوعاتی که دارای ماهیتی مشابه هستند را شناسایی نماییم. در نتیجه، ارزش خدمات شما بر اساس اولویت‌های موجود در جامعة شما سنجیده می‌شود. مهم است خدمات یا محصولات شما دارای یک ارزش اجتماعی و فرهنگی  قابل قبول و قابل انتظار باشند و جزء اولویت‌های جامعه‌ای باشند که شما در آن فعالیت می‌نمایید.

سپس، تجزیه و تحلیل خدمات یا محصولات برای درک کامل ارزش اجتماعی و فرهنگی  مرتبط مورد نیاز است. ارایة خدمات یا محصولاتی که نتیجه‌ای بهتر را البته با هزینه‌ای ارایه می‌نماید که از هزینه‌های بازار بیشتر است، الزاماً به شما کمک نمی‌کند تا به یک مزیت رقابتی دست یابید. تصویری روشن از هزینه و مزایای برنامه‌ها یا خدمات، می‌تواند شما را در موقعیتی قرار دهد که مشخص کنید چگونه می‌توانید یک مزیت رقابتی را برای مشتریان، منابع یا هر دو به دنبال داشته باشید.

مدارس مناطق شهری، داده‌ها را به صورت نمرات خواندن، نمرات ریاضی، نرخ ترک تحصیل، نرخ دانش‌آموختگی، درصد دانش‌آموختگانی که به دانشگاه می‌روند و غیره ثبت می‌کنند. این اطلاعات برای مناطقی مفید هستند که تلاش می‌کنند راهبرد‌هایی را برای بهبود نمرات و نرخ‌ها تدوین کنند. احتمالاً، برای رقبایی همچون دانشکده‌های خصوصی که بر سر دانشجویان در یک بازار یکسان جمعیتی رقابت می‌کنند، دستیابی به چنین اطلاعاتی بسیار مفید است. اگر نرخ میانگین دانش‌آموختگی دانشکده‌های دولتی در مناطق شهری 60 درصد باشد و یک دانشکدة خصوصی بتواند نرخ دانش‌آموختگی را به 75 درصد همان جمعیت هدف برساند، آنگاه یک مزیت رقابتی برای آن دانشکدة خصوصی شکل گرفته است. ارزش اجتماعی و فرهنگی  ایجاد شده توسط این دانشکده به مراتب بیشتر از ارزش اجتماعی و فرهنگی  خلق شده توسط دانشکده‌های دولتی است. در اینجا، انجام یک تجزیه و تحلیل مفید است زیرا ارزش خلق دارای ماهیت یکسانی است.

جذابیت کار بر اساس هزینة خدمات برای خریدار سنجیده می‌شود. (در این داستان، خریداران همان والدین دانشجویان یا اهداکنندگانی هستند که خدمات بورسیه اعطا می‌کنند). طی سال‌ها، والدین تمایل داشته‌اند تا هزینه‌ای اضافی (شهریه) را برای آموزش خصوصی بپردازند زیرا ارزش آن در مقایسه با سامانه آموزش دولتی که از حمایت‌های مالیاتی نیز برخوردار است، به مراتب بیشتر می‌باشد. وقتی در دهة 1990 بُن‌های دانشجویی پدیدار شدند، دانشکده‌های خصوصی که به خوبی رقابت می‌کردند، به یک مزیت رقابتی مهم در قبال دانشجویانی دست یافتند که والدینشان هزینه‌های تحصیل آنها را پرداخت می‌کردند.

مجدداً، بازار همیشه در حال تغییر است و در نتیجه، ارزشیابی یک خدمت یا محصول نیز همیشه در حال تغییر می‌باشد. با استفاده از همین مثال آموزشی، تازه‌واردها به این بازار در اواخر دهة 1990 همچون دانشکده‌های چارتر[1] و مؤسساتی که مدیر آموزش انتفاعی را بر عهده داشتند – مانند مدارس ادیسون[2] – رقابت بر سر دانشجویان را افزایش دادند و باعث تأکید بیشتر بر تعیین جایگاه خدمات نسبت به ارزش


[1] charter schools

[2] Edison Schools

آماده شدن برای دخالت دادن اهداکنندگان بازاریاب

سازمان‌های بازاریاب، داوطلبان و اهداکنندگان بازاریاب را جذب می‌کنند. همان طور که قبلاً گفته شد، بسیاری از سازمان‌ها نگران آن هستند که اهداکنندگان بیش از حد در سازمان درگیر شوند به ویژه زمانی که افراد با نوع‌دوستی کسب و کارمآبانه[1] وارد این عرصه می‌شوند.

سازمان‌هایی که هنوز نمی‌دانند میزان مطلوب حضور اهداکننده چقدر است یا شاهد هستند که یک سرمایه‌گذار متقاضی حضور در آنها است، باید هم مراقب این باشند که چرا نسبت به حضور در آنها اصرار می‌شود و آیا میزان حضور و دخالت درخواست شده، مناسب است یا خیر. در اغلب موارد، سازمان‌ها کمک‌های بزرگی را از طریق سرمایه‌گذارانی دریافت می‌کنند که خواهان یک کرسی در هیأت مدیرة آنها هستند و این در حالی است که چنین درخواستی تعجب‌برانگیز تلقی می‌شود. یک بار، سازمانی نامه‌ای دال بر این موضوع دریافت کرد که توسط یک اهداکننده برای دریافت کمکی انتخاب شده که از کل بودجة سالانه‌اش بالاتر بود. این سازمان زمانی حیرت‌زده شد که همان فرد متقاضی یک کرسی در هیأت مدیرة آن شده بود. رهبران این سازمان مرا صدا کردند و گفتند: «ما کرسی‌های هیأت مدیرة خود را نمی‌فروشیم. او نمی‌تواند انتظار داشته باشد که به هیأت مدیره بیاید.» پاسخ من این بود که منظور فروش کرسی‌های هیأت مدیره نیست: این امر دربارة یک سرمایه‌گذار است که می‌خواهد به طریقی در استفاده از سرمایه‌اش در سازمان شما دخالت داشته باشد.

در بین سیاست‌های مختلف، سازمان‌ها باید مشخص کنند که اهداکنندگان می‌توانند چه نقش‌های را ایفا کنند و چه نقش‌هایی را نمی‌توانند. در یک نمونة معروف، خانوادة باس[2] از تگزاس، به دورة آموزشی تمدن‌های دانشگاه ییل[3] کمک کرد. اگرچه این هدیه قابل توجه و منطبق با نیازها و انتظارات این دورة آموزشی بود اما هیأت علمی دانشگاه آن را نپذیرفت. دانشگاه این هدیه را بازپس فرستاد. سیاستی که هیأت علمی دانشگاه به کمک آن پاسخی مناسب ارایه کردند این بود که احساس نمی‌شد اهداکننده به برنامه‌های علمی دانشگاه علاقه داشته باشد. به هر حال، معیار نهایی آنها، سیاست دانشگاه بود.

 

گام عملی. قبل از این که خود را در یک دوراهی برای پذیرش یک هدیه ببینید، مطمئن شوید که سازمان شما دارای سیاست‌هایی برای پرداختن به شرایط زیر است:

ü  منابعی که از آنها هدیه نمی‌پذیرید (مانند شرکت‌های تولیدکنندة تنباکو و مشروبات الکلی برای برنامه‌های جوانان یا درمان اعتیاد؛ پول شرکت‌های نفتی، گازی یا دیگر شرکت‌ها برای سازمان‌های محیط زیست و غیره)

ü     شرایطی که تحت آنها استثنا قایل می‌شوید.

ü     شرایطی که برای سرمایه‌گذاران اهداکننده تعیین می‌کنید تا پس از ارایة هدیه هیچ مشکلی پیش نیاید.

ü     ارزشی که سیاست شما مبتنی بر آن است و علت وجود چنین سیاستی در قبال هدف و ارزش‌های سازمان شما

ü  روشی که به موجب آن، سیاست و ارزش‌ها در جامعه ارایه می‌شوند تا از هر گونه تضاد بر سر هدایایی که دریافت نمی‌شوند، پرهیز شود.

 

تأثیر نوع‌دوستی کسب و کارمآبانه

در رویکرد نوع‌دوستی کسب و کارمآبانه، سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاری در سازمان‌های غیرانتفاعی را همانند سرمایه‌گذاری مالی در یک کسب و کار می‌دانند. نوع‌دوستی کسب و کارمآبانه معمولاً دربرگیرندة تأمین بودجة چند ساله (این خوب است)، مشارکت در هیأت مدیرة سازمان (خوب یا بدی آن بسته به افراد حاضر است) و استانداردهای بالای مسئولیت پذیری (این خوب است) می‌باشد. جنبة منفی این امر آن است که تقاضاهای این افراد می‌تواند ثبات سازمان را به خطر اندازد.

آنانی که نسبت به رویکرد نوع‌دوستی کسب و کارمآبانه هشدار می‌دهند، بر این اعتقاد هستند که انتظارات و حضور اهداکنندگان غیرواقع‌بینانه و نامناسب است. هم بروس سیورس[4] از بنیاد والتر و الیس هاس[5] در سانفرانسیسکو و هم وارتان گریگوریان[6] از کارنجی اندومنت[7]، مطالبی را درباره خطرات ذاتی در مدل نوع‌دوستی کسب و کارمآبانه نوشته‌اند و به مشکل بودن سنجش تأثیر برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی ، فرهنگی، مذهبی و آموزشی اشاره کرده‌اند. البته اگر این روند وجود داشته باشند و اگر مزایای آن برای سازمان مشهود باشند، آنگاه هدف از رویکرد به کار گرفته شده برای سازمان عبارت است از توسعة اهداف در مدت زمان تأمین بودجه، مبنا قرار دادن انتظارات بر اساس منابع، فرصت‌ها و محدودیت‌هایی که از آنها اطلاع دارند و ایجاد اصلاحات جزیی که مورد توافق دو جانبة سرمایه‌گذار و سازمان قرار گرفته‌اند. (مثلاً سیج هیل اهدافی را برای ثبت نام، ایجاد تنوع، کمک‌های مالی و تأمین مستمر بودجه تعیین کرده که اگرچه گسترده هستند اما قابل حصول هستند و در عین حال امکان دخالت و حضور همة سرمایه‌گذاران را نیز فراهم می‌آورند)

سیورز و گریگوریان معتقدند که حل یک مشکل اجتماعی و فرهنگی  مانند گرسنگی، نتیجة احتمالی یک برنامة سه سالة نوع‌دوستی کسب و کارمآبانه نیست. البته، اجرای 20 برنامة تغذیه در محلات فقیرنشین یا توسعة ارتباط با 10 تأمین‌کنندة مواد غذایی یا ایجاد یک بانک غذا مانند آنچه در سانفرانسیسکو رخ داد که میزان غذا عرضه شده در یک دورة پنج ساله را دو برابر ساخت، اهدافی قابل توجه هستند که هیچ سرمایه‌گذاری آنها را از دست نمی‌دهد. شرکت‌های غیرانتفاعی باید تواناییشان برای کاهش یک مشکل را از تواناییشان برای حل یک مشکل متمایز سازند.

رهبران غیرانتفاعی باید دربارة آنچه که میسر هست و آنچه که میسر نیست، با سرمایه‌گذاران صادق باشند. این امر میزان دخالت را به موضوعی بازتر و شفاف‌تر تبدیل می‌کند: سرمایه‌گذاران می‌توانند درک کنند که حتی نوآورانه‌ترین رویکردها در قبال سازمان‌های غیرانتفاعی و مدیریت آنها نیز نمی‌توانند حوزة نوع‌دوستی و بشردوستی را به طور کامل تغییر دهند. فرآیندهای خاصی از جمله مدل اجماع نظر و نیازهای جامعه، جزء ویژگی‌های ذاتی این بخش هستند. بدون آنها، این بخش به خطر می‌افتد.

 

 

جنبة منفی نوع‌دوستی کسب و کارمآبانه؟

 

در حالی که به طور کلی، تأثیر مثبت نوع‌دوستی کسب و کارمآبانه در بخش غیرانتفاعی، نمایانگر سودی عظیم و خالص است، اما برخی افراد بر این باورند که اگر بیش از حد بر اعمال نوع‌دوستی کسب و کارمآبانه فشار وارد آید، می‌تواند برای اهداف سازمان غیرانتفاعی که از آن استفاده می‌کند، خطرناک باشد. مشکل آن است که این افراد به سازمان‌های غیرانتفاعی فشار می‌آورند تا در مدیریت و معاملات مالی خود، کارآمدتر و کسب و کارمآبانه‌تر شوند و در نتیجه آنها خود را در موقعیتی می‌بینند که دیگر


[1] Venture Philanthropy

[2] Bass

[3] Yale

[4] Bruce Sievers

[5] Walter and Elise Haas Foundation

[6] Vartan Gregorian

[7] Carnegie Endowment

 

 

 

کتاب سبک های برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری

سبک های برندینگ

مولف و مترجم: علی خویه

www.khooyeh.com

www.alikhooyeh.blogfa.com

 

 

سبک­های برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری..................................................41

سبک برند سازی کلاسیک    ..................................................47

      اصول و قواعد مکتب کلاسیک    ..................................................49

سبک برند سازی باروک    ..................................................54

 سبک برند سازی رئالیسم     ..................................................58

سبک برند سازی ناتورالیسم    ..................................................60

مشخصات آثار برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  ناتورالیستی    ..................................................61

سبک برند سازی رومانتیسم    ..................................................63

             مقایسه مکتب رمانتیک  و کلاسیک    ..................................................64

                        اصول مکتب رمانتیسم    ..................................................65

سبک برند سازی فوتوریسم     ..................................................67

سبک برند سازی دادییسم    ..................................................72

                 ویژگیهای کلی آثار برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  داداییستی    .................................................74

سبک ایماژیست در برندسازی    ..................................................81

 اونانیمیسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری     ..................................................82

سبک پارناسیسم    ..................................................83

   سبک امپرسیونیسم در برندسازی       ..................................................86

 سبک اکسپرسیونیسم در برندسازی        ..................................................88

سبک سوررئالیسم   در برندسازی    ..................................................89

       فلسفه سوررئالیسم  در برندسازی      ................................................91

                   برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  نامریی یا زیرآستانه­ای     ................................................95

         فنون سوررئالیسم   در برندسازی    ..................................................96

 سبک سمبولیسم در برندسازی       ..................................................101

 سبک کوبیسم در برندسازی       ................................................106

کوزموپولیتیسم و برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  جهانی  .................................................112

اگزیستانسیالیسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری.................................................114

اُپ آرت و برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری اُپ  .................................................116

سبک اسپاسیالیسم   ................................................117

سبک المنتاریسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری................................................118

اورفیسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری...............................................119

سبک بدویگری  .................................................120

سبک پاپ آرت در برندسازی      ................................................121

سبک چیدمان در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری...............................................122

سبک مینی­مالیسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری     ...............................................123

رخداد یا اجرا در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری    ................................................123

برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  مفهومی   ...............................................124

سبک­های برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ی با توجه به منحنی عمر کالا   .................................................125

        فصل سوم 

به سوی برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  پست­مدرن   ................................................131

برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  ساختارگرا  ................................................135

ساختارشکنی، برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  ساختارشکن   ...............................................138

برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  پست­مدرنی  ................................................141

         فنون برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  پست­مدرنیسم   ................................................148

ضمیمه   ......................................................

  منابع و ماخذ   .......................................................

واژه­نامه و نمایه   .......................................................

 



وبسایت علی خویه | http://khooyeh.com

این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندیدنگ


    تماس با ما:
    khooyeh@gmail.com 09122991608 - 09372991608
    ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و .... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
/span