بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت
شما در مشاور بازاریابی و فروش هستید.
به نام خدا
چک لیست معاینه فنی برند(1)
مهندس علی خویه www.khooyeh.com – www.alikhooyeh.blogfa.com
این برنامه برگرفته از کتاب
Thomas C.O Guinn, Cris T. Allen , Richard J. semenik, advertising and integrated brand promotion/ THOMSON
و ترجمه و بازگردانی یکی از کارگاه های آقای گواین در یکی از کلاسهایش می باشد.
یکی از مهمترین مسائل یک نام و نشان تجاری بازشناسی آن و سپس بازآفرینی یا تعمیر برند می باشد در ادامه چک لیست کوچکی ارایه شده است که می توانید با ارزیابی موقعیت کنونی برند خود ابزارهای فنی و اجرایی جهت بهبود و پیشبرد برند خود انجام دهید.
نام برند خود را اینجا بنویسید و لوگوی آن را نیز کنار آن قرار دهید
نام برند |
لوگو و آرم |
درصد ضعف |
راهکار |
درصد ضعف بعد از 2 ماه |
||
اگر برند شما یکی از ضعف های زیر را دارد برنامه های روبرو را انجام دهید |
|
|||||
کارکنان علاقه ای به برندی که در آن کار می کنند ندارند؟ | ||||||
نشانه ها |
کارکنان از پوشیدن لباس های سازمانی و زدن آرم به سینه و لباس خود لذت نمی برند |
|
مهمانی کارکنان جشن کارکنان |
|
||
کارکنان از کار و مشتری فرار می کنند |
|
تقویت هسته مرکزی تغییر سیستم استخدام
|
|
|||
کارکنان سعی می کنند زود تعطیل کنند |
|
ارزیابی سیستم انگیزه |
|
|||
اشتباهات کارکنان زیاد است |
|
کاهش شایعه ها ارزیابی |
|
|||
ضعف دیدگاه مدیریتی به برند |
|
ارتقا مدیریتی |
|
|||
|
... |
|
|
|
||
مشتریان برند شما را دوست ندارند | ||||||
نشانه ها |
محصول شما بی کیفیت می باشد |
|
کنترل کیفیت |
|
||
برند شما خریدار ندارد |
|
سمپلینگ |
|
|||
ارتباطی بین برند و محصول وجود ندارد |
|
بسته بندی |
|
|||
محصول شما به فروش نمی رسد |
|
تبلیغات اثربخش |
|
|||
برند برای مشتریان ارزش آفرینی نمی کند |
|
مشارکت مشتریان مسابقه جوایز روابط عمومی |
|
|||
... |
|
|
|
|||
رقبای برند شما در بازار زیاد هستند | ||||||
نشانه ها |
شبیه برند شما زیاد است
|
|
تمایز نشان ایجاد کنید |
|
||
شبیه محصول شما زیاد است |
|
خلاقیت در محصول |
|
|||
زیبایی لوگو نشان شما کم می باشد و مشتریان از لوگوی شما نفرت داشته و فرار می کنند | ||||||
نشانه ها |
نشان شما رنگ و لعاب ندارد |
|
استانداردسازی رنگ |
|
||
نشان شما گرافیک ندارد |
|
طراحی |
|
|||
لوگو شلوغ است |
|
ساده سازی آرم |
|
|||
نامگذاری خوبی ندارد |
|
تعمیر نام |
|
|||
بی ارتباط است |
|
کتابچه نشریه سایت و .... |
|
|||
ناهمگون می باشد |
|
طراحی مجدد |
|
|||
نارسا می باشد |
|
تقویت طرح |
|
|||
..... |
|
|
|
|||
کتاب سبک های برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری
سبک های برندینگ
مولف و مترجم: علی خویه
سبکهای برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری..................................................41
سبک کلاسیک ..................................................47
اصول و قواعد مکتب کلاسیک ..................................................49
سبک باروک ..................................................54
سبک رئالیسم ..................................................58
سبک ناتورالیسم ..................................................60
مشخصات آثار برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ناتورالیستی ..................................................61
سبک رومانتیسم ..................................................63
مقایسه مکتب رمانتیک و کلاسیک ..................................................64
اصول مکتب رمانتیسم ..................................................65
سبک فوتوریسم ..................................................67
سبک دادییسم ..................................................72
ویژگیهای کلی آثار برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری داداییستی .................................................74
سبک ایماژیست ..................................................81
اونانیمیسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ..................................................82
سبک پارناسیسم ..................................................83
سبک امپرسیونیسم ..................................................86
سبک اکسپرسیونیسم ..................................................88
سبک سوررئالیسم ..................................................89
فلسفه سوررئالیسم ................................................91
برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری نامریی یا زیرآستانهای ................................................95
فنون سوررئالیسم ..................................................96
سبک سمبولیسم ..................................................101
سبک کوبیسم ................................................106
کوزموپولیتیسم و برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری جهانی .................................................112
اگزیستانسیالیسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری.................................................114
اُپ آرت و برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری اُپ .................................................116
سبک اسپاسیالیسم ................................................117
سبک المنتاریسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری................................................118
اورفیسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری...............................................119
سبک بدویگری .................................................120
سبک پاپ آرت ................................................121
سبک چیدمان در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری...............................................122
سبک مینیمالیسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ...............................................123
رخداد یا اجرا در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ................................................123
برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری مفهومی ...............................................124
سبکهای برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ی با توجه به منحنی عمر کالا .................................................125
فصل سوم
به سوی برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری پستمدرن ................................................131
برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ساختارگرا ................................................135
ساختارشکنی، برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ساختارشکن ...............................................138
برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری پستمدرنی ................................................141
فنون برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری پستمدرنیسم ................................................148
ضمیمه ......................................................
منابع و ماخذ .......................................................
واژهنامه و نمایه .......................................................