4/29 popup

علی خویه، مشاور بازاریابی ، فروش، تبلیغات، مدیریت و برندینگ

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت

به سایت علی خویه خوش آمديد ...
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت

کتاب بازاریابی املاک و مستغلات - راهکارهای علمی و عملی خرید فروش انتخاب رهن واجاره ملک و ساختمان تال

    تحقیقات بازاریابی - مشاور بازاریابی ۱۱۱۶ نفر دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۸۸، ۰۶:۴۲ ق.ظ ۰ نظر

 

بازاریابی املاک و مستغلات

راهکارهای علمی و عملی در

انتخاب، خرید، فروش و اجاره

ساختمان، ملک و آپارتمان

 

 

 

با نگرش بازار و فرهنگ ایران

سرشناسه

:خویه، علی،1359- گردآورنده ، مترجم

عنوان و نام پدید آور

:بازاریابی املاک و مستغلات انتخاب، خرید، فروش و اجاره ساختمان، ملک آپارتمان با نگرش فرهنگ ایران / تالیف و ترجمه

مشخصات نشر

:تهران : علی خویه ، 1388

مشخصات ظاهری

:146ص. جدول

شابک

:7-4107-04-964-978

وضعیت فرست نویسی

:فیپا

یادداشت

: کتابنامه ص 144-146

موضوع

:بنگاه های معاملات املاک – بازاریابی

موضوع

:قراردادها --- ایران

موضوع

:آپارتمان ها قوانین و مقررات – ایران

شناسه افزوده

: احمدی ، فهیمه، 1363، گردآورنده ، مترجم

رده بندی کنگره

:1388 2ب 9 خ / 1375 HD

رده بندی دیویی

:33368/330

شماره کتابشناسی ملی                    :1859953

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                         نام کت

 

 

 

 

 

 

 

چاپ اول 1388

قیمت: ۴۵۰۰ تومان

تیراژ: 1000

چاپخانه:

کلیه حقوق محفوظ و مخصوص ناشر(مولف )می باشد

مراکز توزیع:


علی خویه............................................................www.khooyeh.com

o         سخنران و مدرس دانشگاه

o         مولف و مترجم بیش از 6 عنوان کتاب در زمینه ارتباطات، بازاریابی، فروش و تبلیغات[1]           

o         مشاور، محقق، مولف و مجری برنامه ها و پروژه های بازاریابی، فروش و تبلیغاتی

o         مهمان، کارشناس و مجری برخی از برنامه های صدا و سیما

o         تدوین کننده سبک ها و مکتب های تبلیغات برای اولین بار در تبلیغات بازاریابی

o         مدرس دوره های مختلف خلاقیت، تریز، بازاریابی ، فروش، تبلیغات، روانشناسی، ارتباطات و ....

o         عضو هیات تحریریه نشریات اقتصادی، تبلیغاتی و بازاریابی  

o         تالیف، ترجمه و چاپ بیش از ده ها عنوان مقاله در مورد ارتباطات، بازاریابی، فروش و تبلیغات

o         مفتخر به همکاری با برندهای معتبر و بزرگ ملی و بین المللی

o         مبدع و مخترع شیوه های نوین و خلاقانه بازاریابی و تبلیغات و فروش

o         دارای دو اختراع ثبت شده، مجری نرم افزار آموزشی و اجرایی راز تجارت و بازاریابی خلاق

o         دارای بیش از 15 سال فعالیت تجربی در تمامی زمینه های هنری، تبلیغاتی، بازاریابی و فروش

o         عضو 1to1media

o         عضو WARC

فهیمه احمدی............................................www.fahimehahmadi.com

o         کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

o         مدرس زبان، روانشناسی و ارتباطات  

o         عضو هیات تحریریه نشریات مختلف اجتماعی، ادبی و فرهنگی

o         مهمان وکارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما

o          گزارشگر چندین نشریه ادبی و فرهنگی

o         برنده جایزه بهترین اثر در زمینه داستان و گزارش در جشنواره مطبوعات کودک نوجوان(82 و 86)

o         نویسنده ودارای چهار کتاب چاپ شده در حوزه ادبیات، فرهنگ و اقتصاد

o       همکار در تولید و تهیه  نرم افزارهای  آموزشی و تحقیقی راز تجارت و زن و رازهای زنان

o         ویراستار کتاب های مهندسی ذهن و ان ال پی، تبلیغات تریزی، مدیریت استراتژیک تبلیغات انتشارات رسا

 

 

 

تماس با ما: khooyehali@yahoo.comfahimeh.ahmady@yahoo.com – 09122991608

 برای تهیه کتاب با ما تماس بگیرید ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸

 

 

فهرست

پیشگفتار مولف.......................................................................................................................7

مقدمه....................................................................................................................................8

بازاریابی ملک و ساختمان چیست..........................................................................................9

هدف از بازاریابی ملک و ساختمان........................................................................................9

برخی از تعاریف‌ و مفاهیم‌ مهم در بازاریابی ،خرید و فروش ملک و ساختمان.........................10

انتظار از بازاریابی ملک و ساختمان ........................................................................................14

8 نکته مهم در تهیه، خرید یا اجاره ملک و محل اداری...........................................................14

برخی از مفاهیم مهم بازاریابی ملک و ساختمان .....................................................................15

مدیریت تقاضا در بازاریابی ملک و ساختمان..........................................................................17

بازار ملک و ساختمان............................................................................................................18

روشهای خرید و تهیه ملک در ایران .....................................................................................19

جعبه ابزار یا آمیخته بازاریابی ملک و ساختمان.......................................................................20

ابعاد گوناگون بازاریابی ساختمان و ملک...............................................................................22

50 نکته مهم دراجاره ملک ساختمان و آپارتمان ...................................................................25

فرآیند مدیریت بازاریابی ملک و ساختمان.............................................................................28

تجزیه و تحلیل فرصتهای خرید فروش و بازار ملک، ساختمان و مسکن..................................29

جستجو و انتخاب بازارهای هدف..........................................................................................30

اندازه­گیری و پیش بینی تقاضا   ...........................................................................................30

 تقسیم‌بندی بازار در ساختمان و ملک...................................................................................31

هدف گیری در بازار املاک و ساختمان...............................................................................33

جایگاه یابی در بازار املاک و ساختمان................................................................................33

تعیین استراتژیهای بازاریابی..................................................................................................34

تحقیقات ساختمان و  ملک و تحقیقات بازاریابی ملک.........................................................34

فرایند تحقیقات بازاریابی در بازار ملک و ساختمان..............................................................35

10 نکته مهم در خرید، اجاره، سرقفلی و رهن مغازه........................................................39

فرایند 6 مرحله ای بازاریابی ملک و ساختمان...................................................................40

رفتار خریداران و  مصرف کنندگان ملک و ساختمان.......................................................42

عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده ساختمان و ملک.........................................................42

عوامل فردی تاثیرگذار بر خریداران ملک و ساختمان.......................................................44

عوامل روانشناختی تاثیرگذار بر خریداران ساختمان و ملک.............................................46

10 نکته مهم در خرید وتهیه ملک و ساختمان برای مدیران شرکت ها وموسسات..............48

دسته‌بندی افراد در پذیرش ساختمان ها و املاک جدید....................................................49

انواع رفتارهای خرید در بازاریابی ملک و ساختمان..........................................................50

نکات مهم از چگونگی فعالیت بنگاه های مشاوران املاک................................................51

الف) نحوه فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک متناسب با نوع عملکرد فروشنده......................51

ب) نحوه فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک متناسب با شرایط خریداران...............................52

فرایند تصمیم گیری خرید ملک و ساختمان.....................................................................53

بازاریابی مشاوران املاک.................................................................................................56

ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش املاک وساختمان..........................................58

53 نکته مهم در معاملات خانه، ساختمان یا ملک..............................................................63

قیمت و قیمت گذاری ملک و ساختمان...........................................................................70

رویکردهای‌ عمومی‌ قیمت‌گذاری‌ در ملک و ساختمان.....................................................74

اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری ملک و ساختمان.........................................................75

استراتژیهای تعدیل و مدیریت قیمت‌ها.............................................................................78

5 نکته مهم بازاریابی املاک و مستغلات برای زوج های جوان.........................................79

تبلیغات و ارتباطات بازاریابی در بازاریابی خرید و فروش ملک........................................80

مراحل تدوین سیستم ارتباطی بازاریابی(تصمیمات اصلی در ارتباط بازاریابی)..................82

تکنیک های بازاریابی،انتخاب، خرید و فروش املاک.....................................................86

تاکتیک فروش املاک خوشه­ای.....................................................................................86

مزیت رقابتی فروش املاکی.........................................................................................87

اصل تضاد در املاک، مستغلات و ساختمان ها............................................................87

6 نکته مهم در بازاریابی ساختمان ها مستغلات و املاک..............................................88

تکنیک آیدا در بازاریابی، خرید و فروش ساختمان و ملک..........................................89

پنج تکنیک مهم در فروش و بازاریابی املاک و ساختمان............................................90

خرید و فروش املاک مشارکتی..................................................................................91

تاکتیک و استراتژی جودویی در فروش املاک و ساختمانها........................................92

فروش املاک چند بعدی............................................................................................94

فروش املاک مفهومی ...............................................................................................94

بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت ملک و ساختمان...............................................94

بازاریابی تلفنی املاک و مستغلات..............................................................................95

خطاها و دام­های خرید و فروش ساختمان و ملک .......................................................98

تاکتیک یا تکنیک الگوبرداری در فروش املاک......................................................102

مهندسی ارزش در بازاریابی و فروش  املاک و ساختمان...........................................103

مراحل اجرای مهندسی ارزش بازاریابی و فروش املاک............................................105

5 نکته مهم در تهیه انتخاب خرید و اجاره واحد های دانشجویی.................................110

فروش بدون کمک بنگاه مسکن................................................................................110

برخی از نکات و تکنیک های فروش ملک و ساختمان..............................................112

نمونه قراردادهای خرید، فروش وبازاریابی املاک و ساختمان................................... 116

برخی از اصول و نکات سکونت در مجتمع های مسکونی......................................... 132

35  توصیه مهم آپارتمان نشینی.................................................................................135

پایان ( فهرست کتاب بعدی مولفان)..........................................................................142

 

 

 

 

 

پیشگفتار مولفان:

مسکن، ملک و ساختمان از مهمترین و ضروری ترین نیازهای زندگی  هر فردی است و هر کس  به نوعی و به هر شکلی در طول زندگی خود درگیر این مساله می شود. طبق برخی از آمار بیش از 3 درصد از فکر، گفتار و ذهن هر فردی در طول زندگیش مساله ی مسکن و ملک می­باشد. هر انسانی پس از تامین نیازهای اولیه ی خود مانند غذا و پوشاک، به فکر تامین یک سقف، مسکن و ملک مناسب می باشد. علاوه بر این صنعت ساختمان­‌سازی و بازار خرید و فروش،مسکن و ملک یکی ‌از مسائل بسیار مهم بوده و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و سبد هر خانواده دارد؛ بطوریکه میزان سرمایه‌گذاری‌های بخش ملک و مسکن در سال‌های اخیر حتی بیش‌از توان اقتصادی جهانی بوده ­است و به همین دلیل ضروریست تا ازطریق آموزش، تحقیق و اجرای شیوه های علمی بازاریابی و استراتژی های لازم، زمینه­های خرید و فروش علمی و بازاریابی تخصصی در این حوزه فراهم آید. این صنعت که اکنون در کشور ما 34 درصد از مشاغل را به خود اختصاص داده است، نیاز به توجه ویژه و مخصوص دارد.  بدست آوردن اطلاعاتی درمورد انتخاب، خرید و فروش و بازاریابی ملک ساختمان و آپارتمان یکی از ضرورت های  فردی  می باشد و هرکس باید توسط منابعی بتواند به سادگی اطلاعات به روز و مناسبی را درباره این صنعت بدست آورده و در زندگی کاری و شخصی خود از آن بهره جوید.

با توجه به تجربیات و تحقیقاتی که  در یکی از شرکت های بزرگ خرید و فروش و بازاریابی ملک، ساختمان و برج بدست آوردم، سعی کردم با توجه به نیاز بازار ،کتابی را برای خدمت رسانی به افراد جامعه خود ترجمه و تالیف نمایم. کتاب حاضر که سعی شده است به طور خلاصه و با زبانی ساده نگاشته شود می تواند مورد استفاده هر فرد در زندگی، کسب وکار و سرمایه گذاری باشد. این کتاب می تواند به عنوان یک راهنمای خوب و منبعی معتبر برای تمامی اقشار جامعه از  خانم خانه دار گرفته تا مشاور املاک، از سرمایه گذار تا سرمایه دار، از دانشجو تا استاد، از مهندس معمار تا کارخانه دار و از هنرمند تا صنعتگر مورد استفاده واقع شود. در پایان ازتمامی همکاران، علاقمندان و خوانندگان گرامی تقاضا می شود انتقادات پیشنهادات گرامی خود را به آدرس الکترونیکی khooyehali@yahoo.com   ارسال نمایند و یا نظرات خود  در وب سایت www.khooyeh.com  مرقوم فرمایند.

                                                                                                                                 با تشکر

علی خویه و فهیمه احمدی

 

 

 

 

مقدمه:

 

 

هرکدام از ما در زمان خرید وسیله، ابزار و یا حتی یک دست میز و صندلی، دست به تحقیق می­زنیم و از صاحب نظران و کارشناسان درباره آن کالا ابزار و محصول، راهنمایی می خواهیم اما برای گران ترین خرید طول حیات خود، یعنی خرید واحدی از یک ساختمان، خواه «مسکونی» یا «تجاری» و یا «اداری» معمولاباید از چه کسانی مشورت خواست و چگونه باید این امر صورت گیرد؟ برای بازاریابی ملک و ساختمان چه باید کرد و چه اصول، تکنیک ها و روشهایی برای خرید، فروش و بازاریابی ملک و ساختمان وجود دارد؟ چه نکاتی را حین بازاریابی ملک و ساختمان باید مورد توجه قرارداد واز طریق چه افرادی و چگونه می توان از این مسائل آگاهی پیدا کرد؟

درکتاب حاضر ابتدا سعی شده است تا برخی از مفاهیم ساده و مورد نیاز توضیح داده شود و سپس در بخش بعدی مفاهیم بازاریابی و خرید و فروش و رفتار خریداران و فروشندگان بررسی خواهد شد ، همچنین در بخش پایانی برخی از تکنیک ها و راهکارهای بازاریابی ارایه می گردد. در میان مباحث اصلی کتاب سعی شده است نکات مهم و موارد ضروری در انتخاب خرید، فروش و بازاریابی ملک مطالبی ارایه شود.



[1] . سبک های تبلیغات(رسا)، تاکتیکها و تکنیک های تبلیغات و بازاریابی( سیته)، مهندسی ذهن و ان ال پی در ارتباطات بازاریابی و تبلیغات( رسا)، راهکار حل خلاقانه مسائل بازاریابی و تبلیغات( رسا)، مدیریت استراتژیک تبلیغات( رسا)



وبسایت علی خویه | http://khooyeh.com

این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندیدنگ


    تماس با ما:
    khooyeh@gmail.com 09122991608 - 09372991608
    ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و .... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
/span