بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت
شما در مشاور بازاریابی و فروش هستید.
به نام او
که همه هستی از اوست
بازاریابی املاک و مستغلات
انتخاب، خرید، فروش و اجاره ساختمان، ملک و آپارتمان
با نگرش بازار و فرهنگ ایران
تألیف و ترجمه:
علی خـویه وفهیمه احمدی
تهران
1388
فهرست:...........................................................................................
پیشگفتار مولف.................................................................
مقدمه.........................................................
بازاریابی ملک و ساختمان چیست.........................................................
هدف از بازاریابی ملک و ساختمان.........................................................
انتظار از بازاریابی ملک و ساختمان .........................................................
برخی از مفاهیم مهم بازاریابی ملک و ساختمان .........................................................
عوامل موثر بر عرضه و تقاضا ملک.........................................................
مدیریت تقاضا در بازاریابی ملک و ساختمان.........................................................
بازار ملک و ساختمان.........................................................
جعبه ابزار یا آمیخته بازاریابی ملک و ساختمان.........................................................
ابعاد گوناگون بازاریابی ساختمان و ملک.........................................................
روش ها و تکنیک های بازارگرایی و بازارشناسی ساختمان و ملک.........................................................
فرآیند مدیریت بازاریابی ملک و ساختمان.........................................................
تجزیه و تحلیل فرصتهای خرید فروش و بازار ملک، ساختمان و مسکن.........................................................
جستجو و انتخاب بازارهای هدف.........................................................
اندازه گیری و پیش بینی تقاضا.........................................................
تقسیمبندی بازار در ساختمان و ملک .........................................................
تقسیم بازار براساس متغیرهای جغرافیایی.........................................................
تقسیم بازار براساس متغیرهای جمعیتشناختی .........................................................
هدف گیری در بازار املاک و ساختمان.........................................................
جایگاه یابی در بازار املاک و ساختمان.........................................................
تعیین استراتژیهای بازاریابی.........................................................
برنامه های پیشنهادی تیم بازاریابی و فروش.........................................................
سازماندهی، اجرا و کنترل فعالیتهای بازاریابی.........................................................
تحقیقات ساختمان و ملک و تحقیقات بازاریابی ملک.........................................................
فرایند تحقیقات بازاریابی در بازار ملک و ساختمان.........................................................
مرحله اول: تعریف مساله و تعیین اهداف تحقیق ........................................................
مرحله دوم: تعیین طرح تحقیق برای جمعآوری اطلاعات.........................................................
مرحله سوم: اجرای طرح تحقیق.........................................................
مرحله چهارم: تعبیر و تفسیر و گزارش یافتهها.........................................................
فرایند 6 مرحله ای بازاریابی ملک و ساختمان.........................................................
نمونه ای از گزارشات طرح تحقیق .........................................................
برخی از قوانین حقوقی مرتبط با ساختمان و ملک.........................................................
برخی از قوانین نظام مهندسی و کنترل ساختمان.........................................................
رفتار خریداران و مصرف کنندگان ملک و ساختمان.........................................................
عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده ساختمان و ملک.........................................................
عوامل فرهنگی تاثیر گذار بر خریداران ساختمان و ملک.........................................................
عوامل اجتماعی تاثیر گذار بر خریداران ملک و ساختمان.........................................................
عوامل فردی تاثیر گذار بر خریداران ملک و ساختمان.........................................................
سبک زندگی.........................................................
تلقیات و برداشت ها.........................................................
شخصیت.........................................................
عوامل روانشناختی تاثیر گذار بر خریداران ساختمان و ملک.........................................................
انگیزاننده ها.........................................................
ادراکات.........................................................
یادگیری.........................................................
گرایشات و اعتقادات.........................................................
دستهبندی افراد در پذیرش ساختمان ها و املاک جدید.........................................................
انواع رفتارهای خرید در بازاریابی ملک و ساختمان.........................................................
نقش کانالهای توزیع در فروش ساختمان و ملک.........................................................
نکات مهم از چگونگی فعالیت بنگاه های مشاوران املاک.........................................................
ب) نحوه فعالیت بنگاههای مشاور املاک متناسب با شرایط خریداران................................................
فرایند تصمیم گیری خرید ملک و ساختمان.........................................................
احساس نیاز.........................................................
جستجوی اطلاعات.........................................................
ارزیابی جایگزین ها.........................................................
تصمیم به خرید.........................................................
رفتار پس از خرید مصرف کننده.........................................................
50 نکته مهم در معاملات خانه، ساختمان یا ملک.........................................................
قیمت و قیمت گذاری ملک و ساختمان.........................................................
طرح ها و روش های قیمت گذاری در ملک و ساختمان.........................................................
قیمتگذاری بر مبنای افزودن به بهای تمام شده.........................................................
قیمتگذاری بر مبنای بازده مورد نظر.........................................................
قیمتگذاری بر مبنای ارزش مورد تصور.........................................................
قیمتگذاری بر مبنای نرخ رایج.........................................................
قیمتگذاری بر مبنای پیشنهادهای مهر و موم شده.........................................................
قیمتگذاری انطباقی.........................................................
قیمتگذاری فرصتطلبانه.........................................................
قیمتگذاری بر مبنای ارزش.........................................................
قیمت گذاری تنبیهی و تخریبی.........................................................
رویکردهای عمومی قیمتگذاری در ملک و ساختمان.........................................................
اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری ملک و ساختمان.........................................................
مراحل قیمتگذاری.........................................................
استراتژیهای تعدیل و مدیریت قیمتها.........................................................
تبلیغات و ارتباطات بازاریابی در بازاریابی خرید و فروش ملک.........................................................
مراحل تدوین سیستم ارتباطی بازاریابی(تصمیمات اصلی در ارتباط بازاریابی) .........................................
· تعیین مخاطبان مورد نظر (مخاطبان هدف) .........................................................
· مشخص نمودن واکنش مورد انتظار.........................................................
· گزینش و تهیه پیام ارتباطی با مشتریان.........................................................
· انتخاب کانال یا رسانه های ارتباطی با مشتریان و مخاطبان.........................................................
· انتخاب منبع پیام.........................................................
· دریافت بازخورد.........................................................
تکنیک های بازاریابی، خرید و فروش املاک.........................................................
تاکتیک فروش املاک خوشهای .........................................................
مزیت رقابتی فروش املاکی.........................................................
اصل تضاد در املاک، مستغلات و ساختمان ها.........................................................
6 نکته مهم در بازاریابی ساختمان ها مستغلات و املاک.........................................................
تکنیک آیدا در بازاریابی، خرید و فروش ساختمان و ملک.........................................................
پنج تکنیک مهم در فروش و بازاریابی املاک و ساختمان.........................................................
خرید و فروش املاک مشارکتی.........................................................
تاکتیک و استراتژی جودویی در فروش املاک و ساختمانها.........................................................
فروش املاک چند بعدی.........................................................
فروش املاک مفهومی .........................................................
بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت ملک و ساختمان.........................................................
تکنیک های بازاریابی تلفنی املاک و ساختمان.........................................................
خطاها و دامهای خرید و فروش ساختمان و ملک .........................................................
تاکتیک یا تکنیک الگوبرداری در فروش املاک، مدل الگوبرداری در فروش املاک.............................
مهندسی ارزش در بازاریابی و فروش املاک و ساختمان.........................................................
ارزش در بازاریابی و فروش املاک.........................................................
مفهوم مهندسی ارزش بازاریابی و فروش املاک.........................................................
واژه های کلیدی در مهندسی ارزش بازاریابی و فروش ملک.........................................................
مراحل اجرای مهندسی ارزش بازاریابی و فروش املاک.........................................................
فروش بدون کمک بنگاه مسکن.........................................................
روش های فروش ملک در آمریکا.........................................................
برخی از نکات و تکنیک های فروش ملک و ساختمان.........................................................
نمونه قراردادهای خرید، فروش وبازاریابی املاک و ساختمان.........................................................
بیمه ساختمان.........................................................
بازاریابی بین الملل ساختمان واملاک.......................................................
پیشگفتار مولف:
مسکن، ملک و ساختمان یکی از مهمترین و ضروری ترین نیاز سبد زندگی هر خانواده و هر فردی است و هر کسی به نوعی و به هر شکلی در طول زندگی خود درگیر این مساله می شود. طبق برخی از آمار بیش از 3 درصد از فکر، گفتار و ذهن هر فردی در طول زندگیش مساله ای به نام مسکن و ملک می باشد همچنین هر انسانی پس از تامین نیازهای اولیه ای خود مانند غذا و پوشاک، به فکر تامین یک سقف، مسکن و ملک مناسب می باشد. علاوه بر این صنعت ساختمانسازی و بازار خرید و فروش مسکن و ملک یکی از مسائل بسیار مهم بوده و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و سبد هر خانواده ای دارد؛ بطوریکه میزان سرمایهگذاریهای بخش ملک و مسکن در سالهای اخیر حتی بیشاز توان اقتصادی جهانی بوده است و به همین دلیل ضروریست تا ازطریق آموزش، تحقیق و اجرای شیوه های علمی بازاریابی و استراتژی های لازم زمینههای خرید و فروش علمی و بازاریابی تخصصی در این زمینه فراهم آید این صنعت که اکنون در کشور ما 34 درصد از مشاغل را به خود اختصاص داده است نیاز به توجه ویژه و مخصوص به خود می باشد بدست آوردن اطلاعاتی درمورد انتخاب خرید و فروش و بازاریابی ملک ساختمان و آپارتمان یکی از ضروردت های هر فردی می باشد به همین دلیل هرکس باید به نوعی و توسط منابعی بتواند به سادگی اطلاعات به روز و مناسبی را درباره این صنعت بدست آورده و بتواند در زندگی کاری و شخصی خود از آن بهره جوید.
با توجه به تجربیات، تحقیقاتی و مطالبی که در مدت زمانی که در یکی از شرکت های بزرگ خرید و فروش و بازاریابی ملک، ساختمان و برج بدست آوردم سعی کردم تا با توجه به نیاز بازار به چنین منبعی کتابی را برای خدمت رسانی به تمامی افراد جامعه خود ترجمه و تالیف نمایم کتاب حاضر که سعی شده است به طور خلاصه و با زبانی ساده نگاشته شود می تواند مورد استفاده هر فردی در زندگی، کسب وکار و سرمایه گذاری باشد این کتاب می تواند به عنوان یک راهنمای خوب و منبعی معتبر برای تمامی اقشار جامعه از یک خانم خانه دار گرفته تا مشاور املاک، از سرمایه گذار تا سرمایه دار، از دانشجو تا استاد، از مهندس معمار تا کارخانه دار و از هنرمند تا صنعتگر مورد استفاده واقع شود. در پایان ازتمامی همکاران، علاقمندان و خوانندگان گرامی تقاضا می شود انتقادات پیشنهادات گرامی خود را به آدرس الکترونیکی khooyehali@yahoo.com ارسال نمایند و یا نظرات خود در وب سایت www.khooyeh.com مرقوم نمایند.
با تشکر
علی خویه