4/29 popup

علی خویه، مشاور بازاریابی ، فروش، تبلیغات، مدیریت و برندینگ

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت

به سایت علی خویه خوش آمديد ...
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت

کتاب جدید علی خویه

    تحقیقات بازاریابی - مشاور بازاریابی ۳۱۹ نفر شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۸۸، ۱۲:۵۷ ب.ظ ۰ نظر

به نام او

که همه هستی از اوست

   بازاریابی املاک و مستغلات

انتخاب، خرید، فروش و اجاره ساختمان، ملک و آپارتمان

 با نگرش بازار و فرهنگ ایران

 

تألیف و ترجمه:

علی خـویه وفهیمه احمدی

تهران

1388

 

  فهرست:...........................................................................................

پیشگفتار مولف.................................................................

مقدمه.........................................................

بازاریابی ملک و ساختمان چیست.........................................................

هدف از بازاریابی ملک و ساختمان.........................................................

برخی از تعاریف‌ و مفاهیم‌ مهم در بازاریابی ،خرید و فروش ملک و ساختمان......................................................

انتظار از بازاریابی ملک و ساختمان .........................................................

برخی از مفاهیم مهم بازاریابی ملک و ساختمان .........................................................

عوامل موثر بر عرضه و تقاضا ملک.........................................................

مدیریت تقاضا در بازاریابی ملک و ساختمان.........................................................

بازار ملک و ساختمان.........................................................

جعبه ابزار یا آمیخته بازاریابی ملک و ساختمان.........................................................

ابعاد گوناگون بازاریابی ساختمان و ملک.........................................................

روش ها و تکنیک های بازارگرایی و بازارشناسی ساختمان و ملک.........................................................

فرآیند مدیریت بازاریابی ملک و ساختمان.........................................................

تجزیه و تحلیل فرصتهای خرید فروش و بازار ملک، ساختمان و مسکن.........................................................

جستجو و انتخاب بازارهای هدف.........................................................

اندازه گیری و پیش بینی تقاضا.........................................................

 تقسیم‌بندی بازار در ساختمان و ملک .........................................................

تقسیم بازار براساس متغیرهای جغرافیایی.........................................................

تقسیم‌ بازار براساس متغیرهای جمعیت‌شناختی .........................................................

هدف گیری در بازار املاک و ساختمان.........................................................

جایگاه یابی در بازار املاک و ساختمان.........................................................

تعیین استراتژیهای بازاریابی.........................................................

برنامه های پیشنهادی تیم بازاریابی و فروش.........................................................

سازماندهی، اجرا و کنترل فعالیتهای بازاریابی.........................................................

تحقیقات ساختمان و  ملک و تحقیقات بازاریابی ملک.........................................................

فرایند تحقیقات بازاریابی در بازار ملک و ساختمان.........................................................

مرحله اول: تعریف مساله و تعیین اهداف تحقیق ........................................................

مرحله دوم: تعیین طرح تحقیق برای جمع‌آوری اطلاعات.........................................................

مرحله سوم: اجرای طرح تحقیق.........................................................

مرحله چهارم: تعبیر و تفسیر و گزارش یافته‌ها.........................................................

فرایند 6 مرحله ای بازاریابی ملک و ساختمان.........................................................

نمونه ای از گزارشات طرح تحقیق .........................................................

برخی از قوانین حقوقی مرتبط با ساختمان و ملک.........................................................

برخی از قوانین نظام مهندسی و کنترل ساختمان.........................................................

رفتار خریداران و  مصرف کنندگان ملک و ساختمان.........................................................

عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده ساختمان و ملک.........................................................

عوامل فرهنگی تاثیر گذار بر خریداران ساختمان و ملک.........................................................

عوامل اجتماعی تاثیر گذار بر خریداران ملک و ساختمان.........................................................

عوامل فردی تاثیر گذار بر خریداران ملک و ساختمان.........................................................

سبک زندگی.........................................................

تلقیات و برداشت ها.........................................................

شخصیت.........................................................

عوامل روانشناختی تاثیر گذار بر خریداران ساختمان و ملک.........................................................

انگیزاننده ها.........................................................

ادراکات.........................................................

یادگیری.........................................................

گرایشات و اعتقادات.........................................................

دسته‌بندی افراد در پذیرش ساختمان ها و املاک جدید.........................................................

انواع رفتارهای خرید در بازاریابی ملک و ساختمان.........................................................

نقش کانال‌های توزیع در فروش ساختمان و ملک.........................................................

نکات مهم از چگونگی فعالیت بنگاه های مشاوران املاک.........................................................

ب) نحوه فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک متناسب با شرایط خریداران................................................

فرایند تصمیم گیری خرید ملک و ساختمان.........................................................

احساس نیاز.........................................................

جستجوی اطلاعات.........................................................

ارزیابی جایگزین ها.........................................................

تصمیم به خرید.........................................................

رفتار پس از خرید مصرف کننده.........................................................

نکاتی از ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش املاک وساختمان..........................................

50 نکته مهم در معاملات خانه، ساختمان یا ملک.........................................................

قیمت و قیمت گذاری ملک و ساختمان.........................................................

طرح ها و روش های  قیمت گذاری در ملک و ساختمان.........................................................

مبادله پایاپای.........................................................

چانه زنی فرد به فرد.........................................................

قیمت مقطوع.........................................................

قیمت گذاری مزایده ای.........................................................

روش کره گیری.........................................................

قیمت گذاری رخنه ای.........................................................

قیمت‌گذاری بر مبنای افزودن به بهای تمام شده.........................................................

قیمت‌گذاری بر مبنای بازده مورد نظر.........................................................

 قیمت‌گذاری بر مبنای ارزش مورد تصور.........................................................

قیمت گذاری دسته ای.........................................................

قیمت گذاری دو تعرفه ای.........................................................

قیمت گذاری میزان خرید.........................................................

 قیمت‌گذاری بر مبنای نرخ رایج.........................................................

 قیمت‌گذاری بر مبنای پیشنهادهای مهر و موم شده.........................................................

قیمت گذاری دسته بندی شده.........................................................

قیمت‌گذاری انطباقی.........................................................

قیمت‌گذاری فرصت‌طلبانه.........................................................

قیمت‌گذاری بر مبنای ارزش.........................................................

قیمت گذاری تنبیهی و تخریبی.........................................................

رویکردهای‌ عمومی‌ قیمت‌گذاری‌ در ملک و ساختمان.........................................................

اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری ملک و ساختمان.........................................................

مراحل قیمت‌گذاری.........................................................

استراتژیهای تعدیل و مدیریت قیمت‌ها.........................................................

تبلیغات و ارتباطات بازاریابی در بازاریابی خرید و فروش ملک.........................................................

مراحل تدوین سیستم ارتباطی بازاریابی(تصمیمات اصلی در ارتباط بازاریابی) .........................................

·         تعیین مخاطبان مورد نظر (مخاطبان هدف) .........................................................

·         مشخص نمودن واکنش مورد انتظار.........................................................

·         گزینش و تهیه پیام ارتباطی با مشتریان.........................................................

·         انتخاب کانال یا رسانه های ارتباطی با مشتریان و مخاطبان.........................................................

·         انتخاب منبع پیام.........................................................

·         دریافت بازخورد.........................................................

 

تکنیک های بازاریابی، خرید و فروش املاک.........................................................

تاکتیک فروش املاک خوشه­ای .........................................................

مزیت رقابتی فروش املاکی.........................................................

اصل تضاد در املاک، مستغلات و ساختمان ها.........................................................

6 نکته مهم در بازاریابی ساختمان ها مستغلات و املاک.........................................................

تکنیک آیدا در بازاریابی، خرید و فروش ساختمان و ملک.........................................................

پنج تکنیک مهم در فروش و بازاریابی املاک و ساختمان.........................................................

خرید و فروش املاک مشارکتی.........................................................

تاکتیک و استراتژی جودویی در فروش املاک و ساختمانها.........................................................

فروش املاک چند بعدی.........................................................

فروش املاک مفهومی .........................................................

بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت ملک و ساختمان.........................................................

تکنیک های بازاریابی تلفنی املاک و ساختمان.........................................................

خطاها و دام­های خرید و فروش ساختمان و ملک .........................................................

تاکتیک یا تکنیک الگوبرداری در فروش املاک، مدل الگوبرداری در فروش املاک.............................

مهندسی ارزش در بازاریابی و فروش  املاک و ساختمان.........................................................

ارزش در بازاریابی و فروش املاک.........................................................

مفهوم مهندسی ارزش بازاریابی و فروش املاک.........................................................

واژه های کلیدی در مهندسی ارزش بازاریابی و فروش ملک.........................................................

مراحل اجرای مهندسی ارزش بازاریابی و فروش املاک.........................................................

فروش بدون کمک بنگاه مسکن.........................................................

روش های فروش ملک در آمریکا.........................................................

برخی از نکات و تکنیک های فروش ملک و ساختمان.........................................................

نمونه قراردادهای خرید، فروش وبازاریابی املاک و ساختمان.........................................................

بیمه ساختمان.........................................................

بازاریابی بین الملل ساختمان واملاک.......................................................

پیشگفتار مولف:

مسکن، ملک و ساختمان یکی از مهمترین و ضروری ترین نیاز سبد زندگی هر خانواده و هر فردی است و هر کسی  به نوعی و به هر شکلی در طول زندگی خود درگیر این مساله می شود. طبق برخی از آمار بیش از 3 درصد از فکر، گفتار و ذهن هر فردی در طول زندگیش مساله ای  به نام مسکن و ملک می باشد همچنین هر انسانی پس از تامین نیازهای اولیه ای خود مانند غذا و پوشاک، به فکر تامین یک سقف، مسکن و ملک مناسب می باشد. علاوه بر این صنعت ساختمان­‌سازی و بازار خرید و فروش مسکن و ملک یکی ‌از مسائل بسیار مهم بوده و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و سبد هر خانواده ای دارد؛ بطوریکه میزان سرمایه‌گذاری‌های بخش ملک و مسکن در سال‌های اخیر حتی بیش‌از توان اقتصادی جهانی بوده ­است و به همین دلیل ضروریست تا ازطریق آموزش، تحقیق و اجرای شیوه های علمی بازاریابی و استراتژی های لازم زمینه­های خرید و فروش علمی و بازاریابی تخصصی در این زمینه فراهم آید این صنعت که اکنون در کشور ما 34 درصد از مشاغل را به خود اختصاص داده است نیاز به توجه ویژه و مخصوص به خود می باشد بدست آوردن اطلاعاتی درمورد انتخاب خرید و فروش و بازاریابی ملک ساختمان و آپارتمان یکی از ضروردت های هر فردی  می باشد به همین دلیل هرکس باید به نوعی و توسط منابعی بتواند به سادگی اطلاعات به روز و مناسبی را درباره این صنعت بدست آورده و بتواند در زندگی کاری و شخصی خود از آن بهره جوید.

با توجه به تجربیات، تحقیقاتی و مطالبی که در مدت زمانی که در یکی از شرکت های بزرگ خرید و فروش و بازاریابی ملک، ساختمان و برج بدست آوردم سعی کردم تا با توجه به نیاز بازار به چنین منبعی کتابی را برای خدمت رسانی به تمامی افراد جامعه خود ترجمه و تالیف نمایم کتاب حاضر که سعی شده است به طور خلاصه و با زبانی ساده نگاشته شود می تواند مورد استفاده هر فردی در زندگی، کسب وکار و سرمایه گذاری باشد این کتاب می تواند به عنوان یک راهنمای خوب و منبعی معتبر برای تمامی اقشار جامعه از یک خانم خانه دار گرفته تا مشاور املاک، از سرمایه گذار تا سرمایه دار، از دانشجو تا استاد، از مهندس معمار تا کارخانه دار و از هنرمند تا صنعتگر مورد استفاده واقع شود. در پایان ازتمامی همکاران، علاقمندان و خوانندگان گرامی تقاضا می شود انتقادات پیشنهادات گرامی خود را به آدرس الکترونیکی khooyehali@yahoo.com   ارسال نمایند و یا نظرات خود  در وب سایت www.khooyeh.com  مرقوم نمایند.

با تشکر

علی خویه



وبسایت علی خویه | http://khooyeh.com

این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندیدنگ


    تماس با ما:
    khooyeh@gmail.com 09122991608 - 09372991608
    ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و .... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
/span