4/29 popup

علی خویه، مشاور بازاریابی ، فروش، تبلیغات، مدیریت و برندینگ

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت

به سایت علی خویه خوش آمديد ...
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت

کلاس سازمان فروش سازماندهی و برنامه ریزی فروش

    تحقیقات بازاریابی - مشاور بازاریابی ۳۷۵ نفر سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۸۹، ۱۲:۰۹ ب.ظ ۰ نظر

مهندسی و کارشناسی ملک

مهندس علی خویه

www.khooyeh.com

کارشناس ارشد تحقیقات بازار شرکت توسعه بین المللی ساختمان

در این نوشته کوتاه سعی می شود تا شیوه ها و تکنیک هایی از عوامل و فاکتورهای کارشناسی ملک ارایه شود

به طور کل کارشناسی ملک به چند دلیل انجام می شود که مهمترین دلایل شامل موارد زیر می باشد.

1-    خرید و فروش

2-    سرمایه گذاری

3-    سکونت و تجارت

4-    ساخت و ساز

انواع کارشناسی نیز شامل موارد زیر می باشد.

·        کارشناسی قیمت ملک

·        کارشناسی کیفیت مصالح

·        کارشناسی موقعیت فیزیکی ملک

·        کارشناسی مخاطبان مصرف کننده ملک

با توجه به اهمیت و کاربرد بسیار وسیع کارشناسی قیمت ملک دراین بخش سعی می شود تا نکات مهم کارشناسی قیمت ملک ارایه شود

برخی از ضرایب مورد نظر در کارشناسی  قیمت ملک

فاکتور تاثیر گذار

میزان اثر گذاری بر قیمت (20)

ضریب اثر گذاری(4)

پی و فونداسیون

6

2

اسکلت

10

1

ضد زلزله

4

1

معماری و نقشه ساختمان

11

1

موقعیت محله کوچه و خیابان

4

1

شهرک یا شهر

6

1

رفت آمد محله ای

1

1

نزدیکی به اتوبان

2

1

فضای سبز اطراف

2

1

تاسیسات سیستم گرمایش و سرمایش

9

2

عایق سازی حرارت، صوت و رطوبت

12

2

رامپ و پله فرار

2

0

آسانسور

4

1

زه کشی و دفع فاضلاب

6

1

تهویه

6

2

مصرف انرژی

4

1

وسایل ایمنی و سوانح

3

1

سرویس بهداشتی و تجهیزات آن

16

2

آشپزخانه وتجهیزات

17

3

مبلمان

8

1

درب وپنجره

4

1

تزیینات و پرده

1

1

بالکن و تراست

2

1

پارکینگ و انباری

6

2

باتشکر

خویه

(( قرارداد پیش فروش مجتمع مسکونی))

 

این قرارداد در تاریخ      /   /   13 بین شرکت بین المللی توسعه ساختمان به شماره     ثبت142583 (که منبعد اختصاراً شرکت نامیده می شود)و از مشمولین ماده 1 آیین نامه اجرایی                       قانون حمایت از پیش خریداران واحدهای مسکونی بوده                                                            از یک طرف و خانم/ آقای .............................................. به شماره شناسنامه ...............................               صادره از از.......................... متولد........................ فرزند.......................................... ساکن ...............................................................................................................................تلفن.............................................. که دراین قرارداد منبعد خریدار نامیده می شود از طرف دیگر به شرح زیر منعقد می گردد.

 

ماده 1. موضوع قرارداد:

عبارتست از پیش فروش و پیش خرید یک واحد مسکونی به شمارة .................                                       واقع در طبقه .............بلوک.................. با مساحت تقریبی (به عدد)..............................                           معادل (به حروف)...................................... متر مربع. مشاعات ( طبق مشخصات مذکور                               در پیوست شماره یک این قرارداد) که بر روی عرصه                                                            پلاک ثبتی شماره (ع3) فرعی از 2833 اصلی، بخش1863  شهرستان تهران به مساحت کل 70/29566 متر مربع، به نشانی شمال غرب شهرک راه آهن جنب مجتمع آزاگان، مجتمع مسکونی در حال احداث است.

ماده2. بلا معارض و بلا اشکال بودن زمین و احداث ساختمان.

فروشنده گواهی می نماید که هیچ محدودیت و مانعی متوجه احداث ساختمان در زمین مذکور نبوده

  و خود شخصاً کلیة مراحل اداری و قانونی لازم را جهت احداث ساختمان انجام داده است و در صورت بروز هر گونه عارضه احتمالی در آینده نیز، شخصاً آنرا مرتفع و مسئولیت آنرا به عهده خواهد گرفت.

 

ماده 3. بهای مورد معامله.

بهای خرید هر متر مربع واحد مسکونی مورد معامله برابر(به عدد)........................................ ریال                               معادل( به حروف).......................... ریال می باشد و با توجه به مساحت تقریبی ...................... متر مربع کل مبلغ معامله ( به عدد)............................................ ریال و به (حروف).................................. ریال برآورد می گردد و به ترتیب مذکور در ماده 4 این قرارداد، از طرف پیش خرید و طبق برنامه پرداخت بها ( پیوست2) به فروشنده پرداخت خواهد شد. 

تبصره1. فروشنده اذعان دارد، که کلیه هزینه های مستقیم و غیر مستقیم تولید مانند هزینه مشاعات و مشترکات هزینه تأسیسات زیر بنایی و انشعابات آب، برق، گاز، فاضلاب، و تلفن، سود و جرایم قانونی تسهیلات بانکی، هزینه عوارض . مالیات، گواهی پایان کار ساختمان، هزینه های تفکیک و غیر آنرا در بهای مورد معامله لحاظ کرده و هر گونه تغییر در بهای مذکور صرفاً در صورت تغییر در مشخصات واحد مسکونی که قبلاً به توافق طرفین رسیده باشد، امکان پذیر خواهد شد.

تبصره 2. بهای قطعی مورد معامله با توجه به مساحت زیر بنای اختصاصی واحد مسکونی مندرج درصورتمجلس تفکیکی ثبت محاسبه و در هنگام پرداخت آخرین قسط مورد عمل قرارداد می گیرد.

تبصره3. در محاسبه بهای واحد مسکونی، مساحت بالکنهای سه طرف جانبی بازیک دوم و                 بقیه دو سوم منظور خواهد شد.

به نام خدا

مدیریت محترم

با توجه به تحقیقات محلی که در تاریخ 28 مرداد در خیابان های نرسیده به پروژه و خیابان ها بالای پروژه صورت گرفت نکات زیر بدست آمد اما برای تکمیل شدن این گزارش و بدست آوردن نتایج بیشتر و دقیقتر نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر محلی در خیابان های سمت چپ و پایین عماران و اگر امکان داشته باشد باید تحقیقاتی نیز در سه راه فرمانیه صورت گیرد.

1-    در خیابان دزاشیب واحد هایی که بهر خیابان هستند و بسیار شیک باشند با امکانات مناسب به قیمت 5 میلیون به بالا به فروش می رسند

2-    کوچه های بالایی خیابان دزاشیب گرانتر از کوچه هایی پایینی هستند

3-    در داخل کوچه ها با توجه به فضای محیطی و امکانات نیز قیمت ها بین 4میلیون تا 5 میلیون بودند

4-    واحد هایی که تجاری می باشند به قیمت 12 میلیون به بالا به فروش می رسند

5-    یکی از کوچه ها به نام کوچه سلیمی به علت اینکه پارک کوچکی دارد کمی گرانتر می باشد

6-    در اطراف پروژه بهاران قیمت ها بین 4 میلیون تا 5/5 میلیون می باشند

7-    واحد های حیاط دار نیز گرانتر بودند

8-    قیمت پیش فروش که از دو مکان قیمت شد بین 3 میلیون تا 4 میلیون می باشند

9-    چند واحد سمت راست تر پروژه یک واحد مسکونی بسیار شکیل نمای زیبا با تمام امکانات شامل استخر سوناو جکوزی و 4 طبقه تک واحدی به قیمت 5/5 میلیون قیمت گذاری شده بود ولی مالک حاضر بود متری 5 میلیون نیز بفروشد

10-عوامل تاثیر گذار در افزایش و کاهش قیمت ها شامل موارد زیر بودند که باید بیشتر بررسی می شدند

جنس و کیفیت مصالح، کف، نما، استخر، سونا جکوزی، فضای سبز، نزدیک بودن به بحر خیابان، نزدیک بودن به سه راه فرمانیه و نیاوران، نزدیک بودن به مرکز تجاری دزاشیب، پارکینگ، سازه، شمالی و جنوبی بودن

 

با تشکر

خویه

به نام خدا

 

 

مهندسی فروش

 

مهندس علی خویه

khooyehali@yahoo.com

 

مقدمه:

نخستین گامها در شناخت مفهوم پدیده‌ها ، با تعریف نمودن آنان آغاز می‌گردد . تعریف‌شناسی ، اشرافی نسبت به موضوع در اختیارمان می‌نهد و یاریمان می‌دهد تا با ذهنی روشنتر به جستجو و پژوهش در محتوای آن ادامه دهیم . در این نوشته کوتاه برای شناخت بیشتر مهندسی فروش، ابتدا به تعریف مهندسی خواهیم پرداخت و سپس مهندسی صنایع را تعریف نموده و آنگاه این تعریف را به تفسیر خواهیم نشست .

در پایان توانایی این را خواهیم داشت که با بیانی روشن و صریح ، تعریفی کوتاه اما مبین و مفهومی از مهندسی فروش را با دید و نگرشی نو ارائه دهیم تا بتوانیم بیشتر بر پژوهش در حیطه دانش مهندسی فروش تاکید کرده و پیشرو باشیم.

 

 

مهندسی  (engineering)به چه معناست ؟

تاکنون بارها و بارها این واژه را در کاربردهای عامیانه و تخصصی شنیده‌ایم با وجود آنکه این مفهوم ابتدا فقط برای رشته ها فنی مرسوم بوده ولی امروزه در اکثر کشورهای توسعه یافته این مفهوم را حتی برای شاخه هایی از رشته های علوم انسانی نیز به کار می رود

مجمع اعتباری مهندسی و تکنولوژی

(the Accrediation Board for Engineering and Technology)

که یکی از وظایف آن تعریف و یکسان‌سازی واژه‌های مهندسی است ، مهندسی را به صورت زیر تعریف می‌کند.

مهندسی، مجموعه مهارتهایی است که با استفاده از معلومات ریاضی و علوم طبیعی و در اثر مطالعه ، تمرین و تکرار حاصل شده‌اند و ما را به راههای بهره‌گیری اقتصادی‌تر از مواد اولیه و منابع طبیعی در جهت منافع انسانیمان رهنمون می‌کنند . با این تعریف می توان مشاهده کرد که حیطه وسیعی در این تعریف جای می‌گیرند و به طور کلی می‌توان گفت که هدف نهایی آنها کمک به زندگی بهتر و راحت‌تر برای مجموعه انسانهاست.

 

 مهندسی فروش را چگونه تعریف کنیم ؟

با تعریفی که از مهندسی پیدا کردیم اینک به مهندسی فروش باز می‌گردیم بی‌شک موفقیت در هر تخصصی مستلزم اشراف کلی بر جوانب آن می‌باشد و یکی از نکات مهم در این مبحث ، دانستن تعریف منطقی و صحیحی از آن تخصص می‌باشد . ؛ اما مهندسی فروش چیست ؟ ابتدا بهتر است تا یک تعریف از یکی از شاخه های مهندسی که مهندسی صنایع است ارایه دهیم تا با کسترش آن بتوان به تعریف مهندسی فروش رسید. علت بررسی مهندسی صنایع در مهندسی فروش به دلیل این است که بیشتر نظریه پردازان مدیریت و فروشیابی ابتدا در رشته های صنایع تخصص داشته اند و از این شاخه نظریه ها خود را مورد آ‍زمایش و اجرا گذاشته اند. برای نمونه آدام اسمیت1 ، اقتصاددان معرف اسکاتلندی، در سال 1776 در کتاب ثروت ملل ایده تقسیم کار را برای بهبود بهره‌وری مطرح کرد. پیاده‌سازی این ایده روی فعالیت سوزن سازی در یک کارگاه نشان داد که با تقسیم فعالیت به چهار عملیات جداگانه، خروجی 5 برابر افزایش یافت توسعه مهندسی صنایع در آمریکا در سالهای اول 1900 توسط فردریک تیلور6 ، پدر مهندسی صنایع، آغاز شد، تیلور کسی بود که از طریق انجام فعالیت‌های صنعتی و بر اساس آزمایش به توسعه اصول و مفاهیم پرداخت و توجه خود را روی روش‌های علمی انجام کار و مدیریت یک واحد تولیدی متمرکز ساخت. تا قبل از تیلور کارها بر اساس حسابهای سرانگشتی انجام می‌شد و از استانداردهای علمی، برنامه‌ریزی مدیریتی و رویه‌های تحلیل خبری نبود. هدف تیلور تغییر این وضعیت به شرایطی بود که نشان دهد مدیریت یک فعالیت علمی است و نه یک فعالیت اتفاقی و باری به هر جهت. شاید بتوان این حرکت علمی را سرآغازی برای مهندسی فروش دانست همانطور که در علم تحقیقات فروشیابی با استانداردهای عملی و تحقیقاتی سعی می شود تا نقاط قوت و ضعف رویه فروشیابی و عوامل فروشیابی مشخص شود در بحث مدیریت علمی تیلور نیز این شاخص ها مشاهده می شود.

انجمن مهندسی صنایع آمریکا، تعریف ذیل را بیان کرده ‌است :

مهندسی صنایع رشته‌ایست که با طراحی ، پیاده سازی و بهبود سیستمهای یکپارچه ای از انسان  (human) ، مواد  (material)، اطلاعات  (information)، تجهیزات (instrument) و انرژی  (energy)مرتبط می‌باشد . این رشته بر پایه دانش تخصصی در علوم ریاضی ، طبیعی ، اجتماعی و نیز قوانین و روشهای تجزیه و تحلیل مهندسی و طراحی بنا شده است تا به کمک آنها به ارزیابی نتایج حاصل از سیستم‌های یکپارچه بپردازد . همانطور که در این تعریف واضح است در بحث فروشیابی و تحقیقات فروش نیز نظریه پردازان و پژوهشگرانی چون کاتلر(1991) آندرسون و فورنل (1994)، گامسون (1993)، اسکلت و دیگران (1995)، شنیدلر و باون (1995)، استورباکا و دیگران (1994) و زیتامل و دیگران (1990) و ... نیز فروشیابی را تبیین و تدوین و بهبود سیستم هایی از مدیریت منابع انسانی، مدیریت کالا و خدمات،  مدیریت مشتریان و مصرف کنندگان، مدیریت سیستم های اطلاعات فروشیابی و آمیخته هایی مختلف از فروشیابی دانسته اند.

و اما در شاخه ای دیگری از علم مهندسی، انجمن IEEE مهندسی نرم افزار را اینگونه تعریف می کند: مهندسی نرم افزار عبارت است از بکارگیری یک روش سیستماتیک، منظم و قابل اندازه گیری برای تولید و توسعه، عملیاتی کردن و نگهداری نرم افزار . در این تعریف با توجه به گسترش علم فروشیابی با مهندسی اطلاعات و ارتباط بسیار نزدیک آن با نرم افزارهای کامپیوتری، می توان مهندسی فروش را با توجه به تعریف مهندسی نرم افزار بدین صورت تعریف کرد:

مهندسی فروش عبارت است از بکارگیری یک روش سیستماتیک، منظم و قابل اندازه گیری برای تولید و توسعه ، عملیاتی کردن و نگهداری فروش. مهندسی فروش همانند مهندسی نرم افزار شامل مجموعه ای از تکنیکها و قواعد معتبر مهندسی بمنظور کاشت، داشت و برداشت فروش است.

برای نمونه یک مهندس فروش نیز مانند یک مهندس نرم افزار سعی دارد با روشی سیستماتیک و قابل اندازه گیری نرم افزارهای به روز و مدرن را به فروش با توجه به مصرف کنندگان خود ارایه دهد.

 

 

 

 

 

 

 متدولوژی مهندسی فروش

متدلو‍ژی مهندسی فروش را با توجه به منابع مهندسی و تحقیقات فروش می توان در سه مرحله بررسی نمود این مراحل شامل موارد زیر می باشد.

•   بازشناسی : این مرحله از مهندسی فروش شامل دریافت و توصیف نیازمندیها، قوت ها، ضعف ها فرصت ها و تهدید های فروش و عوامل درگیر در فروش مانند قیمت، محصول، کانالهای توزیع، تبلیغات و ...می باشد. برای بررسی ، ارزیابی و کاربرد این سیستمها ، دانش و مهارتهای علوم ریاضی ، علوم فیزیکی و علوم اجتماعی به همراه فنون و تکنیکهای طراحی مهندسی مورد نیاز است

•   بازنمایی : مرحله بیان و تشریح موارد فوق می باشد. متدلوژی مهندسی فروش همانند پلی است که ارتباط بین اهداف مدیریت و عملکرد عملیاتی عوامل فروشیابی را بازنمایی می کند.

•   بازآفرینی:  این متدولوژی، دارای تکنیک و دستورالعمل هایی برای مجموعه عوامل فروشیابی می باشد. در این متدلو‍ژی،  اصول و تکنیکهای بهبود ، طراحی و نصب سیستمهایی شامل انسان ، مواد ، اطلاعات ، انرژی و تجهیزات برای فراهم آوردن امکان تولید کالاها و ارائه خدمات بشکل کارا و مطلوب میباشد . .. مهندسان فروش همانند مهندسان صنایع  درگیر افزایش بهره‌وری در مدیریت منابع انسانی ، روشها و تکنولوژی هستند ، مهندسی فروش بستر لازم برای تعامل تخصصهای مختلف و کار گروهی را به بهترین وجه ایجاد نموده و در نتیجه طرح ، برنامه‌ریزی ، اجرا و نظارت بر عملکرد نظامهای تولیدی خدماتی به‌صورتی منسجم‌تر انجام میگردد و این انسجام امور به بهبود مستمر در جهت سهولت کارها ، راحتی کارکنان ، کاهش هزینه‌ها ، ارتقا کیفیت و جلب رضایت مشتریان  ختم خواهد گردید. در فروشیابی مدرن مساله بازآفرینی یکی از نکات حائز اهمیت است به طور که مهندسی مجدد و بازآفرینی را در تمامی عوامل درگیر با فروشیابی اجرا می نمایند حتی مشتریان را نیز مهندسی بازآفرینی می کنند. برای نمونه شرکت آلکاتل در ساخت گوشی های جدید خود این متدولوژی را به اجرا گذاشته و مهندسی فروش خود را مجددا بازآفرینی نموده است و در ساخت گوشی های جدید خود به دنبال مشتریان خاص و جدیدی بوده است.

 

 اصول مهندسی‌ فروش

 

 

به نام خدا

گزارش sms marketing  آزمایشی

جناب آقای مهندس خویه

 

 

به نام خدا

گزارش sms marketing  آزمایشی

جناب آقای مهندس خویه

مدیریت محترم فروش وبازاریابی

طبق هماهنگی های به عمل آمده با جنابعالی تکنیکmarketing  SMS  به طور آزمایشی برای 40 شماره همراه که ساکن برج و چند تن از  سرمایه گذاران بزرگ بودند به اجرا درآمد از بین 40 اس ام اسی که ارسال شده بود 11 نفر‌ازآنها با اینجانب تماس گرفتند و پس از توضیحات و ارایه اطلاعات لازم 1 نفراز‌آنها شخصا به دفتر فروش مراجعه کرده و 2 نفر دیگر نماینده خود را برای مذاکره با دفتر فروش هماهنگ کردند که مذاکرات باآنها همچنان ادامه دارد.

باتوجه به اینکه این شیوه بازاریابی به صورت آموزشی برآیند نسبتا خوبی داشته چنانچه امکان دارد نسبت به اجرای این شیوه در سطح وسیع در صورت صلاحدید اقدامات لازم صورت گیرد.

 

باتشکر

طبق هماهنگی های به عمل آمده با جنابعالی تکنیکmarketing  SMS  به طور آزمایشی برای 40 شماره همراه که ساکن برج تهران و چند تن از  سرمایه گذاران بزرگ بودند به اجرا درآمد از بین 40 اس ام اسی که ارسال شده بود 11 نفر‌ازآنها با اینجانب تماس گرفتند و پس از توضیحات و ارایه اطلاعات لازم 1 نفراز‌آنها شخصا به دفتر فروش مراجعه کرده و 2 نفر دیگر نماینده خود را برای مذاکره با دفتر فروش هماهنگ کردند که مذاکرات باآنها همچنان ادامه دارد.

باتوجه به اینکه این شیوه بازاریابی به صورت آموزشی برآیند نسبتا خوبی داشته چنانچه امکان دارد نسبت به اجرای این شیوه در سطح وسیع در صورت صلاحدید اقدامات لازم صورت گیرد.

 

باتشکر

به نام خدا

گزارش شماره 55

استراتژی  کانال های توزیع

برای  پیشبرد فروش و فروش واحد های  و برج بین الملل

در گزارش زیر برخی از راهکارها واسترات‍ژی های پیشبرد فروش واحدهای  و برج  از طریق کانال های توزیع بررسی و ارایه می شود تا در صورت صلاحدید هیات مدیره محترم مراحل بعدی صورت گیرد.

 

تصمیمات مربوط به کانال توزیع از جمله پیچیده ترین و مبهم ترین تصمیماتی است که پیش روی مؤسسات قرار دارد. انتخاب هر سیستم کانال توزیع ، شرکت را با یک سطح فروش و هزینه خاص روبرو می سازد .پس از انتخاب کانال توزیع ، شرکت معمولاً باید برای مدتی طولانی از همین کانال استفاده کند . کانال انتخابی هم بر سایر ارکان ترکیب عناصر بازاریابی تأثیر می گذارد و هم ازآنها تأثیر می پذیرد.

در فروش واحد های  و برج  بهتر است راه های مختلف دسترسی به بازار شناسایی شود . راه های موجود عبارتند از : فروش مستقیم  و استفاده از یک یا دو یا سه یا چند سطح کانال توزیع . مؤسسات تشکیل دهنده کانال بازاریابی از طریق جریانات مختلف کالا ، حق مالکیت ، پرداخت ، اطلاعات و تبلیغات با یکدیگر در ارتباط اند و ....

نقش کانال‌های توزیع در فروش ساختمان و ملک
یک کانال توزیع علاوه بر انتقال کالا از تولیدکننده به مصرف‌کننده، صرفه‌جویی در زمان، متصل کردن مالکان ساختمان و مشتریان، وظایف مهم دیگری نیز بعهده دارد. مهمترین این وظایف عبارتند از:
_ جمع‌آوری اطلاعات لازم از منابعی مانند مشتریان بالقوه و کنونی، شرکتهای رقیب و سایر عوامل و نیروهای فعال در محیط بازاریابی.
_ مذاکره با مشتریان بمنظور افزایش انگیزه‌های لازم خرید در آنها
_ حصول توافق در مورد شرایط خرید و انتقال تملک و مالکیت داراییها
_ سفارش گرفتن از مشتریان عمده و سفارش دادن به همکاران و پروژه های دیگر

_ تامین وجوه لازم و مقادیر لازم محصول در کانال توزیع
_ بر عهده گرفتن بخشی از ریسکهای مربوط به کانالهای توزیع

-        برقراری ارتباط با مشتریان قدیمی شرکت و برج

سطوح کانال‌های توزیع در واحد فروش شرکت توسعه بین المللی ساختمان
تولیدکننده و مشتری نهایی بخشی از کانال توزیع را تشکیل می‌دهند. برای نشان دادن طول یک کانال از چندین واسطه استفاده می‌شود.
کانال "سطح صفر" که کانال بازاریابی مستقیم نیز نامیده می‌شود از یک تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی تشکیل می‌شود. در مورد برج  و  می توان بازاریابی های حضوری که در محل انجام می شود را نام برد.

 کانال "سطح یک" شامل یک واسطه مانند خریداران می باشند.

کانال "سطح دو" دارای دو واسطه و کانال "سطح سه" دارای سه واسطه است. در این مورد بیشتر خریدراران با معرفی پروژه های ما به دیگران نقش کانالهای توزیع پروژه ما را دارند.

استراتژی‌های انتخاب کانال توزیع برای فروش  و برج
یکی از مهمترین تصمیمات برای عرضه پروژه  و برج  برای فروش، در حوزه تعیین تعداد واسطه‌ها اخذ می‌شود. در این راستا سه گزینه به شرح زیر مطرح ‌است:
1. توزیع گسترده: این استراتژی شامل توزیع شیوه های فروش برج  و  در تعداد زیادی خرده‌فروشی مانند مشاوران املاک و دفاتر فروش ملک می باشد.
2. توزیع گزینشی: در این شیوه توزیع، خرده‌فروشانی برای عرضه برج  و مورد نظر در مناطق مختلف انتخاب می‌شوند. تعداد واسطه‌ها در این حالت از توزیع گسترده کمتر و از توزیع انحصاری بیشتر است.
3. توزیع انحصاری: در این شیوه، در هر منطقه یک واسطه بعنوان نماینده انحصاری فروش انتخاب می‌شود. در این استراتژی، تعداد واسطه‌ها بسیار کمتر از دو نوع دیگر بوده و بیشتر برای پروژه های باقیمت بسیار بالا مناسب می باشد.

 

مراحل طراحی کانال‌های توزیع برای پیشبرد فروش برج  و
مراحل طراحی کانال توزیع به صورت زیر است:
1. تحلیل نیازهای خدماتی مشتریان: در این مرحله نیازهای مشتریان بصورت دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. مقدار خرید، زمان انتظار، تعداد عرضه‌کنندگان، میزان تنوع محصولات و خدمات پشتیبانی مورد انتظار مشتریان در این مرحله مشخص می‌شوند.
2. تعیین اهداف کانال توزیع و شناسایی محدودیتها: در این مرحله با توجه به ویژگیهای هر واحد از  و برج  ، هدفهای کانال‌های توزیع آن مشخص می‌شود. تصمیم در مورد مستقیم یا غیرمستقیم بودن واسطه‌ها در کانال توزیع در این مرحله اتخاذ می‌شود.
3.تعیین گزینه‌های موجود (کانال‌های توزیع موجود): پس از بررسی میزان خدمات مورد درخواست مشتریان و تعیین اهداف کانال توزیع در این مرحله باید به شناسایی کانال‌های موجود در بازار پرداخته شود. انواع واسطه‌های موجود، تعداد واسطه‌های مورد نیاز، و شرایط و مسئولیتهای هر یک از واسطه‌ها در این مرحله مشخص می‌شود.
4. ارزیابی گزینه‌های مختلف و انتخاب: پس از تعیین کانالهای توزیع قابل استفاده، باید یکایک آنها را با توجه به سه معیار اصلی اقتصادی، اعمال کنترل و سازگاری با شرایط، مورد ارزیابی و بررسی قرار داد. سپس باتوجه به نتایج حاصل از ارزیابی نسبت به انتخاب کانال یا کانال‌های توزیع مناسب اقدام ‌شود.
5. عقد قرارداد و کنترل: بعد از مشخص شدن کانال یا کانال‌های توزیع، باید افراد مورد نیاز در این کانال‌ها انتخاب شده، آموزش داده شوند، در آنها ایجاد انگیزه شده و نهایتاً آنها را مورد ارزیابی قرار داد. از آنجاکه محیط بازاریابی و چرخه عمر محصول ثابت نمی‌مانند، باید همیشه آمادگی لازم برای تغییر بندهای قرارداد و انجام اقدامات اصلاحی در کانال‌های انتخاب شده را داشت

 

 

با تشکر

خویه

 

بسمه تعالی

جناب‌‌ آقای مهندس علی خویه

مدیریت محترم فروش

با سلام

احتراما خلاصه گزارش ماهیانه بخش تحقیقات بازار فروش خدمت حضرتعالی برای ارایه در جلسه و راهنمایی ها و دستورات لازم ارایه می شود امید است با تلاش خستگی ناپذیر همچنان در راه هدف تعالی فروش بیشتر و بهتر گام های استواری برداریم.

1-    جلسه با مسکن ملاصدرا برای همفکر و همکاری در فروش واحد ها

2-    ملاقات ها و مذاکرات حضوری و بازدیدهای برج  63 مورد

3-    پاسخگویی به تلفن ها در مورد سه مورد آگهی ( روزنامه ایران- روزنامه همشهری- هفته نامه سلامت) تقریبا 400 مورد در کل ماه

4-    تهیه گزارش تحلیل عملکرد بازاریابی تلفنی بر اساس اگهی های روزنامه و ارایه آن به مدیریت محترم

5-    جلسه و مذاکره حضوری با مدیر بازاریابی اریکه ایرانیان برای همکاری در فروش واحد های برج

6-    پیگیری امور فروش دکتر جهان و فروش یک واحد  به ایشان

7-    پیگیری فسخ یک مورد  و فروش همان واحد به آقای افشار

8-    جلسه با معاون وزارت تعاون برای بدست آوردن آدرس های شرکت های تعاونی و پیگیری این مورد همچنان ادامه دارد

9-    پیگیری امور پیشبرد فروش و تبلیغات برج در فرودگاههای   تهیه تعرفه و لیست قیمت ها و تهیه درخواست برای این مورد

10-اجرای امور تبلیغات اینترنتی و ارایه گزارش آن به مدیریت محترم

11-جلساتی با دکتر احمد روستا پدر بازاریابی ایران و مشاوره با ایشان برای پیشبرد فروش و بازاریابی

12-مذاکرات و پیگیری امور آقایان جهانگیری توفیقی و ... برای رهن اجاره و فروش مجدد واحد های آنها

13-مذاکرات و پیگیری مجلات تخصصی ساختمان برای درج آگهی و امور ترفیع فروش مانند مجله پیام ساختمان و...

14-پیگیری و درخواست هایی برای پیشبرد امور تبلیغات در برخی از نشریات

15-پیگیری و مذاکراه امور آقای ابوالقاسمی برای درخواست تعویض

16-پیگیری امور تهیه بسته هایی برای تولید کنندگان و نمایندگی های خارجی در ایران برای واحد های برج

17-تحقیق بررسی و جمع آوری اطلاعات نمایندگی های خارجی

18-تحقیق و بررسی نظریات منفی درباره برج  

19-جلسه و مذاکره با مدیر تولید ال 90 برای تهیه یک واحد تجاری در برج

20-برنامه ریزی همایش- پیگیری و اجرای برخی از امور

21-تهیه دعوت نامه ها – پیگیری شرکت هایی که مایل به همکاری بودند -

22-تهیه لیست امور و تقسیم کارهای همایش-

23-  تهیه لیست افراد تولید کندگان پزشکان- وکلا و ...

24-پیگیری و مذاکره برای انجام یک کار سینمایی در برج توسط خانم مهین ترابی بازیگر مشهور سینما

25-بازاریابی ارایه سخنرانی و مطالب مهم در مورد برج  در اتاق بازرگانی در سمینار ورک شاپ خود به صادر کنندگان نمونه کشور

26-دعوت از صادرکنندگان نمونه برای بازدید از برج  به ویژه واحد های تجاری برج

27-جلسه و مذاکره  با مسکن یوسف آباد و چند مشتری که برای بازاریابی برج تدارک دیده بودند

28-پیگیری و  تهیه اخباری از نگین غرب و تهیه گزارشاتی از این پروژه و سعی در جلب مدیران و مشتریان این شرکت جهت مشارکت و همکاری در پیشبرد فروش

29-ادامه بازاریابی الکترونیک و ای میل به برخی از سرمایه داران و بازارهدف برج  ارسال اطلاعات به آنها برای خرید برج

30-مذاکره تلفنی با یکی از کارشناسان  مشاوران  املاک 99 در دبی برای پیشبرد فروش برج

31-.

32-.

 

با تشکر و سپاس

مراجعه کننده گرامی

با عرض سلام و خسته نباشید

به منظور نیاز سنجی بیشتر شما و انجام عملیات مهندسی فروش و بازاریابی و ارایه خدمات بهتر و بیشتر به شما خواهشمندیم با پر گردن پرسشنامه زیر ما را یاری نمایید

1-    به ترتیب اولویت کدام یک از ملاک ها و معیارهای زیر در خرید شما موثر و مهم هستند؟(به ترتیب شماره گذاری از 1 مهمترین و 8 کم اهمیت ترین شماره گذاری نمایید)

زیبایی□        دوام□      عمر□       شرایط پرداخت□        پیش پرداخت□           ضد زلزله□          متراژ□      چشم انداز□       

2-    دید و چشم انداز ملک و ساختمان و آپارتمانی مورد دلخواه شما چه اندازه اهمیت دارد؟

10%

20%

30%

40%

50%

60%

70%

80%

90%

100%

3-    ضد زلزله بودن ملک و ساختمان چه اندازه برای شما اهمیت دارد؟

10%

20%

30%

40%

50%

60%

70%

80%

90%

100%

4-    منطقه و محیط چه اندازه در خرید ملک شما موثر می باشد؟

10%

20%

30%

40%

50%

60%

70%

80%

90%

100%

5-    چه متراژ هایی مورد علاقه شما می باشد؟

6-    دوست دارید مورد شما چند خوابه باشد؟

7-    ریزه کاری ها( سنگ و سیمان و سفید کاری و کاشی و ...) چه انداز برای شما اهمیت دارد؟

10%

20%

30%

40%

50%

60%

70%

80%

90%

100%

8-    زیبایی ظاهری ساختمان چه انداز برای شما اهمیت دارد

10%

20%

30%

40%

50%

60%

70%

80%

90%

100%

9-    مایلید چشم انداز ملک شما کدام یک از موارد زیر باشد.

کوه□           دریا □               جنگل□            ساختمان□                 خیابان□             

10-با چه کسانی برای خرید منزل خانه و ساختمان مشورت می کنید؟

11-بیشتر به چه هدفی ساختمان و ملک خریداری می کنید( انتخاب بیش از یک مورد امکان پذیر است)

سرمایه گذاری□        سکونت□             تفریح□                 کار□             پزدادن□         

12-به ترتیب نظر کدام یک از افراد خانواده در انتخاب ملک و ساختمان بسیار مهم است( شماره گذاری نمایید)

پدر□    مادر□    خواهر□    برادر□     دایی□     عمو□       پدربزرگ و مادر بزرگ □       دوستان□       مشاوران املاک□  ساخت و سازکنندهها□   معمارها□

13-استحکام ساختمان چه اندازه برای شما مهم است

10%

20%

30%

40%

50%

60%

70%

80%

90%

100%

14-عمر و دوام ساختمان چه اندازه برای شما مهم است

10%

20%

30%

40%

50%

60%

70%

80%

90%

100%

 

نام نام خانوادگی:                شغل:                     تحصیلات                               شماره تماس                                      

آدرس:                        سایت و email

موضوع: گزارش منابع انسانی واحد فروش

به: مدیریت محترم فروش و بازاریابی

از: واحد تحقیق و توسعه فروش و بازاریابی

با سلام

احتراما با توجه به بررسی ها به عمل آمده از منابع انسانی واحد فروش گزارش و پیشنهادات زیر برای بهبود امر فروش و بازاریابی ارایه می شود.

1-    مجموعه نیروی انسانی واحد فروش 8 نفر می باشد که به طور کل 5 نفر از آنها ستادی و 3 نفر از آنها صفی می باشند و برای  بهبود امر فروش و بازاریابی یکی از مهمترین عوامل افزایش نیروهای صفی می باشد.

2-    با توجه به بررسی های به عمل آمده استخدام و به کار گیری منابع انسانی با توجه به مهارت ها و جایگاه ها وتخصص های زیر الزامی می باشد.

a.      کارشناس فروش خانم:

                                                              i.      مدرک تحصیلی لیسانس بازاریابی یا بازرگانی

                                                            ii.      انجام برخی از امور بازدیدها و گزارش های فروش و انجام امور بازاریابی میدانی و حضوری انجام امور بازاریابی تلفنی امور عملیاتی فروش

b.     اپراتور  فروش خانم:

                                                              i.      مدرک تحصیلی لیسانس به بالا

                                                            ii.      انجام امور دفتری اداری واحد فروش تهیه گزارش ها تحقیقات میدانی و بازاریابی تلفنی و حضوری

c.      کارشناس فروش مرد:

                                                              i.      مدرک تحصیلی لیسانس بازاریابی یا بازرگانی

                                                            ii.      انجام برخی از امور عملیاتی فروش، امور بازدیدها و گزارش های فروش و انجام امور بازاریابی میدانی و حضوری انجام امور بازاریابی تلفنی

d.     اپراتور  فروش مرد:

                                                              i.      مدرک تحصیلی لیسانس بازاریابی یا بازرگانی

                                                            ii.      انجام برخی از امور بازدیدها و گزارش های فروش و انجام امور بازاریابی میدانی و حضوری انجام امور بازاریابی تلفنی

e.      اپراتور بازاریابی:

f.       کارشناس بازاریابی:

                                                              i.      مدرک تحصیلی لیسانس بازاریابی یا بازرگانی

                                                            ii.      انجام برخی از امور بازدیدها و گزارش های فروش و انجام امور بازاریابی میدانی و حضوری انجام امور بازاریابی تلفنی

 

 

 

 

 

 

ویژگیهای مورد توجه در جذب منابع انسانی واحد فروش

  • ارتباطات و روابط عمومی خوب و قوی
  • جسارت و جرات فروش و ارایه و بازاریابی حضوری
  • برخورداری از سلامت کامل علاوه بر داشتن شرایط عمومی استخدام.
  • برخورداری از دانش تخصصی و اطلاعات لازم متناسب با فروش و بازاریابی ملک و ساختمان.
  • برخورداری از استعدادها و تواناییهای ذهنی، ادراکی و شناختی برای انجام وظایف  بازاریابی و فروش.
  • ویژگیهای شخصیتی و رفتاری ( علایق , ارزشها , نگرش ها و مهارت های اجتماعی ) مرتبط

بررسی تأمین منابع انسانی مورد نیاز به یکی از روشهای زیر:

  • بررسی بانک اطلاعات داوطلبین استخدام .
  • انتشار آگهی استخدام .
  • اطلاع رسانی از طریق سایت اینترنتی شرکت .
  • معرفی توسط مدیران واحدها.
  • استفاده از کارمندان سایر دستگاهها از طریق پذیرش مأمور خدمت.  
  • ارتباط با دانشگاهها برای شناسایی نیروهای مورد نیاز.
  • جابه جایی نیروی انسانی درون سازمانی بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده

 

 

 

به نام خدا

مدیریت محترم فروش

جناب‌ آقای مهندس

با توجه به بررسی های انجام شده برای بهبود و تحول هر چه بهتر و سریعتر سیستم مهندسی بازاریابی وفروش و تحول در سیستم مشتری مداری به دلایل زیر لطفا دستورات و هماهنگی های لازم را برای تهیه ماکت پروژه  و استقرار آن در دفتر برج  صورت پذیرد.

1-    با توجه به فرارسیدن فصل سرما و باران و کمبود امکانات ارایه خدمات فروش و بازاریابی در منطقه پروژه  بسیار مشکل می باشد

2-    بازدید مشتریان از پروژه به سختی صورت می گیرد

3-    با توجه به ارزشمند بودن محصول ما و اقناع مشتریان این ضرورت احساس می شود

4-    نمایش محصول یکی از اصولی ترین تکنیک های بازاریابی می باشد

 

با تشکر

خویه

اصول طراحی و تهیه نشریان حرفه ای – علی خویه

09122991608www.khooyeh.com www.alikhooyeh.blogfa.com  www.marketingmanagement.mihanblog.com

 

گزارش شماره 18

با توجه به بررسی هایی که برای نشریه پیک برج تهران صورت گرفت موارد و نکاتی بدست آمد که به صورت زیر قابل ذکر می باشد.

1-   نداشتن نام و لوگوی طراحی شده روی جلد:بهتر است این مجله درای نام و نشان مناسب و طراحی شده ای باشد

2-   نداشتن طراحی جلد مناسب و طراحی شده: هیچ طرحی روی جلد صورت نگرفته است معمولا با نرم افزارهای طراحی سعی می شود جلد مناسب با طرح ها و رنگ های مناسب طراحی شود

3-   نداشتن مشخصات مجله: معمولا زیر عنوان و تیتر و نام مجله اطلاعات کوتاهی از مجله مانند ماهنامه یا هفته نامه تاریخ و قیمت می نویسند که چنین چیزی مشاهده نمی شود.

مانند

      نام مجله                           :علوم و صنایع کشاورزی

      سردبیر                              :دکتر سیاوش دهقانیان

      مدیر مسئوول   : مهندس محمدابراهیم بازاری

      مدیر داخلی                :

      موضوع علمی مجله         : مقالات علمی مربوط به رشته‌های کشاورزی

      صاحب امتیاز                  : دانشگاه فردوسی مشهد

      پشتیبان مالی مجله            : دانشکده کشاورزی - دانشگاه فردوسی مشهد

      زبان مجله                    : فارسی و چکیده انگلیسی

چاپ:

لیتوگرافی:

صحافی:

      تاریخ شروع انتشار مجله: 1366

      دوره مجله                    : ماهنامه£  فصلنامه£  ششماههý

      شمارگان از هر شماره مجله: 500 نسخه

 

 

4-   نداشتن آرم جلد: معمولا آرم مناسبی را برای مجلات در نظر می گیرند و برروی جلد و تمامی صفحات تکرار می کنند

5-   نداشتن آرم صفحات و شماره صفحه طراحی شده: شمارگان صفحات طراحی شده دراین مجله مشاهده نمی شود

6-   نداشتن فهرست: فهرست مطالب از ضروریات هر نشریه ای می باشد که در این نشریه مشاهده نمی شود

7-   نداشتن عناوین و شناسنامه نشریه: شناسنامه نشریه از ضروریات هر نشریه ای می باشد که در آن نام مدیر مسول چاپ صحافی و ... ذکر می شود.

8-   صفحه آرایی نامناسب: هیچ صفحه آرایی مناسبی در این نشریه صورت نگرفته

9-   عدم ویرایش نوشته ها: نوشته به خوبی ویرایش نشده و هنوز برخی از مطالب که از اینترنت گرفته شده مشخص می باشد و اشتاباهات ویرایشی بسیاری مشاهده می شود.

10-                       عدم دسته بندی مطالب و عناوین: مطالب از هم گسیخته و هیچ نظم وانسجامی مشاهده نمی شود بهتر است برای هر عنوان مطلب یک نشان وآرمی نیز باشد

11-                       عدم توجه به فونت ها و سایز ها، در داخل متن به اندازه استاندارد فونت ها و نوع فونت ها دقت نشده است

12-                       عدم توجه به تیترها و سرتیترها و سوتیتر ها در نوشته ها، بهتر است مطالب دارای تیتر و سوتیتر مناسب برای جذب بیشتر صفحات باشد

13-                       ترکیب بندی و کمپوزیسیون نامناسب صفحات و طرح جلدها، ترکیب بندی یکی از مناسب ترین شیوه برای زیبایی صفحات می باشد

14-                       عدم داشتن منبع و رفرنس مطالب،

15-                       عدم توجه به روانشناسی رنگ ها در جلد و صفحات

16-                       رعایت نکردن اصول صفحه آرایی

17-                       رعایت نکردن اصول آیین نگارش مطالب

18-                       رعایت نکردن اصول رنگشناسی در متون

19-                       عدم توجه به قواعد چاپ و صفحه‌آرایی

20-                       .

 

 

برخی از مقررات انتشار مجله

 

1 - کلیات 

کلیات هر نشریه ای شامل موارد زیرمی باشد. 

نام: به پیشنهاد و تأیید شورای سیاست‌گذاری تعیین می‌شود.

اهداف:

خط مشی: خط مشی آن توسط شورای سیاست‌گذاری تعیین می‌شود.

رشته‌های تخصصی اصلی.

مجوز انتشار: مجوز انتشار مجله باید طبق قوانین و مقررات جاری کشور و بطور رسمی اخذ شود.

صاحب امتیاز.

زبان: زبان اصلی مجله فارسی است و می‌تواند همراه با ترجمه انگلیسی خلاصه بعضی از بخش‌ها و مقاله‌ها باشد.

دوره انتشار: طبق تصمیم هیأت مدیره تعیین می‌شود و حداکثر آن 4 شماره در سال (فصل‌نامه) است.

شمارگان (تیراژ): تعیین تیراژ مجله به‌عهده هیأت مدیره

قطع: طبق تصمیم شورای سیاست‌گذاری انتشارات

تعداد صفحه‌ها: متغیر است و به پیشنهاد سردبیر و تأیید مدیر مسئول تعیین می‌شود.

مشخصات مجله: (رنگ، نوع کاغذ، نوع چاپ، ...) با تصمیم مشترک سردبیر و مدیر اجرایی تعیین می‌شود.

آرم مجله: باید به تصویب شورای سیاست‌گذاری انتشارات برسد و همراه با آرم سازمان روی جلد هر شماره آورده شود.

بخش‌ها: مجله می‌تواند از نظر موضوعی به چند بخش کلی تقسیم شود و تعیین بخش‌ها و نسبت آنها به کل صفحات مجله به‌عهده سردبیر است. بخش عمده‌ای از مجله باید به مسائل مهم اختصاص داده شود.

مطالب و مقاله‌ها: درج مطالب و مقاله‌ها از نظر محتوایی باید مطابق مصوبات کلی شورای سیاست‌گذاری باشد. انتخاب و تعیین مشخصات مطالب و مقاله‌ها به‌عهده سردبیر است و مقاله های فنی و علمی باید از نظر محتوایی به‌تأیید هیأت تحریریه برسد.  

آگهی‌ها و تبلیغات: درج آگهی، رپرتاژآگهی و موضوع‌ها و مقاله‌های تبلیغاتی، با تصمیم سردبیر و در راستای مصوبات کلی شورای سیاست‌‌گذاری انتشارات ( از نظر نوع، حجم، جهت‌گیری، مشخصات و قیمت) انجام می‌شود و باید منطبق بر دستورالعمل‌های صادرکننده مجوز انتشار (وزارت ارشاد اسلامی) باشد.

کارکنان: تعیین مدیر و کارکنان اجرایی مجله به‌عهده سردبیر و با تأیید مدیر مسئول است.

حق‌الزحمه: تعیین حق‌الزحمه تهیه‌کنندگان مقاله‌ها و مطالب به‌عهده سردبیر و با تأیید کلی مدیر مسئول مجله است. حق‌الزحمه و حقوق کارکنان به‌پیشنهاد سردبیر و تأیید مدیر مسئول و منطبق با مقررات مالی سازمان تعیین می‌شود.

چاپ: تعیین چگونگی صفحه‌آرایی و چاپ و انتخاب ناشر و عوامل فنی مجله به‌عهده مدیر اجرایی و با تأیید سردبیر است. هزینه‌های تهیه مجله باید به تأیید مدیر مسئول برسد.   

توزیع و فروش:  گیرندگان مجله و قیمت‌ آن طبق تصمیمات کلی شورای سیاست‌گذاری انتشارات و توسط هیأت مدیره  تعیین می‌شود. تعیین چگونگی توزیع یا فروش به‌عهده سردبیر است.  

مکاتبات: مکاتبات مربوط به مسائل حقوقی با امضای مدیر مسسئول، مکاتبات مربوط تهیه مقالات و تدوین مجله با امضای سردبیر و مکاتبات مربوط به چاپ و انتشار مجله با امضای مدیر اجرایی انجام می‌شود.

 

2-  ارکان

 ارکان هر نشریه شامل موارد زیر می باشد.

2-1- مدیر مسئول: مدیر مسئول مجله، حدود مسئولیت مدیر مسئول طبق مقررات جاری کشور تعیین می‌شود. مدیر مسئول می‌تواند بخشی از اختیارات و وظایف خود را به سردبیر واگذار کند. انجام وظایف مدیر مسئول، به‌صورت افتخاری است.

2-2- سردبیر: سردبیر از بین اعضای سازمان یا خارج از آن، به پیشنهاد مدیر مسئول و پس از تأیید هیأت مدیره تعیین و استخدام می‌شود. سردبیر وظایف خود را زیر نظر مدیر مسئول انجام می‌دهد. سردبیر می‌تواند با کسب موافقت مدیر مسئول پاره‌ای از وظایف خود را به مدیر اجرایی یا یکی از اعضای هیأت تحریریه واگذار کند.

2-3- مدیر اجرایی: مدیر اجرایی از بین اعضای سازمان یا خارج از آن، به پیشنهاد سردبیر و تأیید مدیر مسئول تعیین و استخدام می‌شود.

2-4-  هیأت تحریریه: هیأت تحریریه مرکب از 7 تا 9 نفر است که به پیشنهاد سردبیر و با تأیید هیأت مدیره تعیین می‌شوند. سردبیر یکی از اعضای هیأت تحریریه و رئیس آن است. تعیین ترکیب و مشخصات کیفی سایر اعضای هیأت تحریریه به عهده شورای سیاست‌گذاری انتشارات است.

2-5-  داوران:  هیأت تحریریه می‌تواند برای اعلام نظر درباره مقاله‌ها از نظرات تخصصی داوران انتخابی استفاده کند. انتخاب داوران به‌عهده هیأت تحریریه و تعیین حق‌الزحمه آنان به پیشنهاد هیأت و با تأیید مدیر مسئول است.

 

3- امور مالی

  

3-1- بودجه: هزینه انتشار مجله باید از طریق درج آگهی‌‌ها و فروش آن تأمین شود.

 

 

 

 

 

 

 

نکات مهم دیگر برای تدوین نشریه

اصول تدوین نشریه:

1_خلاقیت و نوآوری

5_تحقیق، تدبر و مستند بودن

9_بهره گیری از خرد جمعی

2_حرفه ای بودن

6_به روز بودن

10_تمرین مسئولیت

3_زیبا و جذاب بودن

7_نگاه کاربردی و جهانی داشتن

 

4_تدوین گروهی

8_استفاده از ابزار هنر

 

 

تعریف نشریه حرفه ای:

نشریه ای است با عنوان مشخص که به صورت شماره ها یا جزوه های پیاپی به صورت گاهنامه در سال تحصیلی منتشر می شود و حاوی نوشته ها، طرح ها و عکس های مختلف از نویسندگان مختلف همراه با آثار مولفان  است که حداقل در 8 صفحه تهیه می شود.

1) عنوان مناسب و معنادار:

باید یک نام مناسب برای نشریه انتخاب و در جای مناسب درج گردد. این نام باید معنادار بوده و با موضوع نشریه مطابقت داشته باشد و حداکثر سه کلمه یا به عبارتی دیگر طولانی نباشد.

2) لوگو:

هر نشریه ای باید برای خود یک نشان یا آرم در نظر بگیرد. یک تصویر خلاق و ابتکاری، طرح بدیع و تازه و با استفاده از اصول و مبانی طراحی و شیوه های تبلیغی می تواند به عنوان نشان یا آرم نشریه انتخاب شود.

3) سرمقاله:

سرمقاله: حکم مقدمه ی یک کتاب را دارد که اعضای گروه با آوردن آن، هدف خود را از تهیه ی نشریه بیان و موضع گیری و دیدگاه خود را به طور خلاصه به همراه چکیده هایی از آنچه که در کل نشریه آمده است عنوان می کنند علاوه بر آن می توان از موضوع های عنوان شده در آن زمان یا در سرفصل آثار که از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است تحلیل نموده و به عنوان سرمقاله آورد.

 

4) محتوای خوب، غنی و متنوع:

علاوه بر مطالب ذکر شده، یک نشریه ی خوب می تواند شامل عناصر زیر می باشد.

مصاحبه:

مصاحبه یکی از شیوه های مختلف تهیه خبر است که بطور مستقیم انجام می گیرد. بوسیله آن عقاید، افکار و گفتار شخصیت های مهم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تبیین، تفسیر و تحلیل می شود. در این ستون وظیفه خبرنگار یا مصاحبه کننده این است که شخصیت مورد نظر را پیدا نموده تا پاسخها همراه با اطلاعاتی از شخصیت او و نیز عکس او به مخاطبان ارائه کند در حقیقت مصاحبه کننده، نماینده مردم است که نمی توانند بطور مستقیم با آن شخص گفتگو کرده و از نظراتش آگاه شوند.

خبر:

خبر لازم است بر مبنای 6 عنصر (شخص یا اشخاص_ موضوع_ علت_ چگونگی وقوع_ زمان وقوع_ مکان وقوع) تهیه شود و خبرنگار با توجه به عناصر مذکور این سؤالات را در ذهن داشته باشد که: 1_چه کسی؟  2_چه چیزی؟  3_چگونه؟  4_چه وقت؟  5_کجا؟

خبرنگار در تهیه خبر باید به این نکات دقت کند:

1_خلاصه و مفید بودن خبر

2_ساده و روان نوشتن خبر

3_رعایت اصول دستور زبان فارسی

4_خودداری از مقدمه چینی های بیهوده

5_استفاده از کلمات و جملات قابل فهم

6_کمتر از خود گفتن و بیشتر از دیگران گفتن

تذکر: برای آشنایی با سبک های مختلف خبرنویسی و روش نگارش خبر به کتابهایی که در این زمینه و با زبان ساده نوشته شده است مراجعه کنید.

گزارش:

یکی از دشوارترین، مهم ترین، حساس ترین و در عین حال شیرین ترین زمینه های کار نشریه نویسی، تهیه گزارش است. گزارش شکل گسترش یافته خبر است که می گوشد جزئیات و مسائل دور از دسترس را برای خواننده بیان کند. در عین حال گزارش عبارت از بیان توصیفی، تشریحی و تصویری یک رویداد، واقعه یا موضوع اجتماعی_ سیاسی_ است.

گزارشها انواع گوناگون دارند مثل: گزارش تحقیق یا اجتماعی_ گزارش از محل_ گزارشی از شخص یا اشخاص_ گزارش سفر_ گزارش علمی، تخصصی_ گزارش مصور_ خاطره نویسی.

رویدادی از تاریخ:

وقایع، رویدادهای مهم تاریخ، سرگذشت ها و خاطرات آموزنده و جالبی از شخصیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جهان که دارای پیام و معنی مشخص و معینی است و میتواند یک الگو و ارزشی را معرفی کند یا عبرت آموز باشد، برای این بخش مفید خواهد بود.

آیا شنیده اید:

خبرها و مسائل عجیب و غریبی که در گذشته اتفاق افتاده یا پیش بینیهایی که صورت گرفته و حوادث در حال وقوع یا موضوعات مهمی که در حال جریان است، شگفتی هایی که در جهان وجود دارد. خصوصیات و علائق برخی از شخصیت ها، عجایب دنیای خلقت، زندگی موجودات و کشفیات بسیار مهمی که تاثیر شگرفی بر زندگی مردم گذاشته اند؛ از جمله مواردی است که می تواند در این بخش آورده شود.

 

معرفی کتاب جدیدالانتشار

یک کتاب چاپ جدید و دارای پیام مهم و مرتبط با موضوع نشریه انتخاب و بعد از خواندن دقیق و یادداشت برداری، خلاصه ای از آن به زبان ساده و روان در این ستون آورده می شود. کتاب نیز باید با گروه سنی متناسب بوده و از کتب مساله دار نباشد.

 

بریده ی جراید

تهیه کنندگان باید با کنکاش در روزنامه ها و مجلات مختلف، مطالب و موضوعاتی را که با عنوان نشریه خود مطابقت و تناسب دارد. انتخاب کرده و بدون هیچ گونه دخل و تصرفی بریده و با ذکر منبع (با قید نام و تاریخ نشریه) در ستون مربوط بچسبانند.

آشنایی با واژه ها و اصطلاحات

اعضای گروه می توانند یک واژه یا اصطلاح اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را که با موضوع نشریه مرتبط است انتخاب کرده و ضمن اشاره به معنی یا معانی لغوی آن، پیرامون اصطلاح مورد نظر توضیحات لازم را ارائه نمایند. این واژه ها باید به تناسب گروه سنی انتخاب و درج شود.

تحلیل پدیده ها

در این ستون یک موضوع، پدیده، رخ داد یا معضل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی یا یکی از مسایل مهم روز که توجه همگان را به خود جلب کرده، انتخاب و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد دقت در انتخاب موضوع با اهمیت، تازگی مطلب، چگونگی تحلیل (نقاط قوت، ضعف، علل پدید آمدن آن و راه حل های پیشنهادی از زوایا و ابعاد مختلف) و میزان بهره گیری از اصول علمی مدنظر قرار می گیرد.

تیتر، عنوان نویسی و صفحه آرایی

همه مطالب روزنامه ها و مجلات با یک تیتر یا عنوان مشخص می شود. تیتر در حقیقت مشخص کننده مطالب مطبوعات از یکدیگر است. برای تهیه مجله علاوه بر عناوین کلی مشخص شده برای هر ستون (جهت موضوع بندی) از قبیل (مصاحبه) (تحلیل سیاسی) و که ستون های مختلف را از همدیگر جدا می کند باید تیتر یا عنوان دیگری برای هر کدام از قسمت هایی که محتوا و متن اصلی هر بخش را معین می کند گنجانده شود تا خواننده براحتی بتوان مطالب دلخواه خود را انتخاب کرده از محتوای هر قسمت آگاه شود.

طراحی، خوشنویسی و تصویر

قسمتی از  مجله باید به تصویر، طرح یا نقشی که مرتبط با موضوع باشد اختصاص داده شود و یا آنکه برای هر ستون و عنوان، طرح، نقاشی و یا تصویر مستقل و مختص به آن ترسیم نمود.

کاریکاتور

به طور خلاصه کاریکاتور یعنی به تصویر کشیدن طنزآمیز شخصیت ها و مسایل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است، بدین منظور:

الف: کاریکاتور حتماً باید دارای پیام بوده و با عنوان و محتوای نشریه مطابقت داشته باشد.

ب: کاریکاتور نباید کپی برداری از آثار دیگران باشد، بلکه باید با فکر و ایده ی خود گروه طراحی گردد.

ج: کاریکاتور، با طراحی و نقاشی متفاوت است و نباید با آن ها اشتباه گرفته شود.

جدول

معما، طراحی و نقاشی نشریه نیز باید متناسب با موضوع مربوط به خود گروه و دارای پیام باشد

 

با تشکر

خویه

realestatemarketing

به نام خدا

 

گزارش روند پیشبرد استراتژی های فروش و بازاریابی در 6 ماهه آینده با توجه به بررسی                    فروش 3 ماه گذشته

با توجه به تجزیه تحلیل ها و بررسی هایی که صورت گرفت در مرحله اول عملیات پیشبرد فروش(SP) و برنامه بازاریابی(Mkg plan) واحد فروش که در تاریخ تیرماه صورت گرفت و شامل عملیات زیر بوده است.

1-    تبلیغات پیشبردی (press ad) در آگهی روزناهه همشهری و ایران به مدت 3 روز

2-    بازاریابی تلفنی و تماس های مکرر با مشتریان ثبت نام شده

3-    نمایشگاه صنعت ساختمان

4-    بازاریابی مستقیمDM

در مجموع عملیات بازاریابی یکپارچه که صورت گرفت تقریبا 14 واحد جمعا 2251 متر مربع از پروژه عرفان به فروش رفت و از برج بین الملل هیچ واحدی به فروش نرفت

در مرحله دوم از عملیات پیشبرد فروش واحد فروش که شامل عملیات زیر در اواخر مرداد و اوائل شهریور می باشد.

1-    تبلیغات پیشبردی شامل آگهی هایی در روزنامه همشهری و ایران در 3 روز متفاوت

2-    بازریابی تلفنی و تماس های مکرر با مشتریان

3-    بازاریابی اینترنتی و الکترونیکی

4-    بازاریابی مستقیمDM

5-    بازنگری قیمت گذاری (price Stg) و نحوه پرداخت

6-    تغییر در سبد ارایه محصول( متراژ ها و واحد های متنوع)product Pack

 

در مجموع این عملیات بازاریابی که صورت گرفت جمعا  14واحد از مجتمع عرفان به فروش رفت و مجددا از برج بین الملل نیز تقریبا 600 متر به فروش رفت.

با توجه به  گزارش ها و بررسی های انجام شده در کمتر از 4 ماه با حجم وسیعی از عملیات بازاریابی یکپارچه  28  واحد و تقریبا 3900 متر از مجتمع عرفان به فروش رفت  و از برج تهران نیز تقریبا 600 متر به فروش رفته است.

پیشنهادات و پیش بینی ها:

با توجه به عملیات بازاریابی و فروش در مراحل مختلف از پروژه عرفان  520 واحد و از برج تهران نیز در مجموع 15000 متر مربع واحد مسکونی و تقریبا 595 متر از واحد های تجاری باقی مانده است که با توجه به وضعیت بازار و ادامه روند پیش بینی ها و پیشنهادهای زیر ارایه می شود.

 

1-    با توجه به نمودار فروش زیر که در این سه ماه بدست آمده است

 

 

چنانچه روند عملیات برنامه بازاریابی، پیشبرد فروش، تبلیغات واطلاع رسانی به همین صورت ادامه یابد انتظار می رود در شش ماه‌آینده

            الف : باتوجه به اینکه واحد های کوچک و واحد های با دید  و شرایط خوب به اتمام رسیده است چنانچه واحد های دیگری برای پیش فروش گذاشته نشود احتمال اینکه فروش واحد ها افزایش یابد بسیار کم می باشد و در شش ماه اخیر به طور خوشبینانه 45 وحد از عرفان به فروش رسانده شود.

            ب: درمورد برج تهران نیز تا شش ماه آینده چنانچه بازار مسکن با این رکود ادامه داشته باشد به طور خوشبینانه 6 تا 9 واحد فروش خواهیم داشت.

 

جدول فرضی فروش تعداد واحد در 3 ماه اخیر و 6 ماه گذشته

 

 

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

برج تهران

0

2

1

1

1

2

0

2

1

عرفان

6

14

7

6

4

8

6

9

4

 

نمودار فرضی برای فروش شش ماه آینده

 

2-  با توجه به افزایش وام مسکن تا 30 میلیون، افزایش فروش متری زمین و ملک توسط بسیار از وزارتخانه ها و سازمان ها، فروش زمین های شهرداری، ساخت و ساز های مکرر، پایین آمده قیمت مسکن در تمام شهر احتمالا بدون داشتن استراتژی های مناسب فروش و تبلیغات، فروش واحد ها با رکود مواجه خواهد شد.

3-  پیشنهاد می شود با بررسی های مکرر و تدوین وتهیه استرات‍ژی های اثربخش عملیات پیشبرد فروش(SP Stg) مناسبی برای واحد فروش آماده شود.

4-    تغییر و ارایه استراتژی های مناسب برای کانال های توزیع.

5-    تغییر در شیوه های قیمت گذاری و پرداخت.

6-    تبلیغات مناسب و اثربخش با استفاده از برنامه ریزی رسانه ای مناسب.

7-    تغییر در بسته محصول و ارایه پکیج ها و بسته های فروش مناسب(selling Stg).

8-   ...

با تشکر

خویه



وبسایت علی خویه | http://khooyeh.com

این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندیدنگ


    تماس با ما:
    khooyeh@gmail.com 09122991608 - 09372991608
    ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و .... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
/span