4/29 popup

علی خویه، مشاور بازاریابی ، فروش، تبلیغات، مدیریت و برندینگ

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت

به سایت علی خویه خوش آمديد ...
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت

شم اقتصادی، هوش تجاری، هوش اقتصادی ، هوش کارآفرینی، شم ثروت آفرینی، علی خویه در صداو سیما

    تحقیقات بازاریابی - مشاور بازاریابی ۹۲۸ نفر يكشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۱، ۰۴:۵۲ ق.ظ ۱ نظر

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} روش های افزایش رزق و روزی مدیریت کسب و کار و بهبود درآمدپروش هوش تجاری و شم اقتصادی به شکل علمی  و عملی مولف و مترجم: علی خویه www.khooyeh.com پیدایش تکنولوژی های ارزان قیمت ذخیره داده و گستردگی ارتباطات اینترنتی ، دسترسی به مقادیر زیاد اطلاعات را برای اشخاص و سازمان ها را فراهم کرده است. اکثر داده ها در آغاز از نظر محتوا و نمایش، غیرهمگن شامل تراکنش های تجاری ، اقتصادی و اداری، آدرس های وب ، ایمیل ، متن ، ابرمتن ، نتایج آزمایشات پزشکی و ... هستند، که دسترسی به آنها می تواند فرصت ها و امید های تازه ای ایجاد کند. اما سوالی که مطرح است این است که آیا امکان دارد هر داده ای را به اطلاعات و دانش تبدیل کرد تا تصمیم گیرندگان بتوانند با استفاده از آن ها مدیریت سازمان را بهبود بخشند؟ هوش تجاری را می توان به عنوان یکسری مدل های ریاضی و روش های تحلیلی برای استخراج اطلاعات و دانش از داده های موجود دانست که برای فرآیند تصمیم گیری های پیچیده استفاده می شود. در سازمان های بزرگ تصمیمات بر یک پایه متناوب گرفته می شوند. برخی تصمیمات ممکن است بیشتر یا کمتر بحرانی باشند یا اثر دراز مدت یا کوتاه مدت داشته باشند و شامل افراد و نقش های متفاوت و سلسله مراتبی باشند. توانایی تصمیم گیری کارمندان دانشی یک سازمان به طور شخصی و جمعی ، یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر روی بهره وری و مزیت رقابتی یک سازمان می باشد. اکثر این کارمندان دانشی، برای تصمیم گیری از روش های شهودی و ساده استفاده می کنند، مانند تجربه ، دانش در دامنه موضوع و اطلاعات در دسترس.  این مسئله منجر به ایجاد یک فرایند تصمیم گیری راکد می شود که در شرایط ناپایدار و با تغییرات زیاد و سریع محیط های اقتصادی ، هماهنگ نیست. پر واضح است که فرآیند تصمیم گیری در سازمان های امروزی پیچیده و وابسته به اندازه دیدگاه شهودی است و نیازمند به مدل های قوی ریاضی و متدولوژی های تحلیل اطلاعات است. مثال زیر نمونه ایی از یک فرآیند پیچیده تصمیم گیری در شرایط سریعا در حال تغییر است. مثال 1 : حفظ صنعت تلفن همراه . مدیر بازاریابی یک کارخانه تلفن همراه متوجه شد که تعداد زیادی از مشتریان، دیگر از سرویس های این شرکت استفاده نمی کنند و به سراغ رقیبان تجاری رفته اند. کاهش وفاداری مشتری نشانه کاهش و پراکنده شدن مشتری است. این مسئله یکی از عوامل مهم برای اکثر صنایعی است که خدمت ارائه می دهند. فرض کنید مدیر بازاریابی بودجه مناسب برای تعقیب و حفظ 2000 مشتری را داشته باشد در حالیکه شمار مشتریان به 2 میلیون نفر می رسد.  بنابراین این سوال ایجاد می شود که او چگونه باید این افراد را انتخاب کند که این نبرد بهینه و تاثیرگذار باشد. به عبارت دیگر ، چگونه می توان احتمال اینکه هر مشتری سرویس را رها کند را تخمین زد تا بتوان بهترین گروه مشتریان رو هدف قرار داد تا وفاداری آن ها را به ماکزیمم رساند و از پراکنده شدن آن ها جلوگیری کرد؟ با دانستن این احتمالات ، گروه هدف را میتوان از 2000 نفری ایجاد کرد که احتمال پراکنده شدن بیشتری دارند. بدون استفاده از مدل های ریاضی پیشرفته و تکنیک های داده کاوی ، ایجاد یک تخمین قابل اعتماد که بتوان گروه هدف را با استفاده از آن تعیین کرد بسیار دشوار است. هدف اصلی سیستم های هوش تجاری تامین کارمندان دانشی با ابزارها و روش هایی است که آن ها را در تصمیم گیری موثر و به موقع یاری کند. تصمیم موثر : به کارگیری روش های تحلیلی قوی باعث می شود تصمیم گیرندگان به اطلاعات و دانش قابل اطمینان تری دسترسی پیدا کنند. در نتیجه آن ها می توانند بهتر تصمیم بگیرند و برنامه های اجرایی موثرتر و سودمندتری را تبیین کند.  استفاده از روش های فرمال تحلیل، تصمیم گیرندگان را مجبور می کند که شرایط ارزیابی راه حل های متفاوت و مکانیزم مدیریت مشکل را به صورت صریح شرح دهند. این بررسی عمیق و تفکر منجر به آگاهی عمیق تر و دریافت منطقی تر در فرآیند تصمیم گیری می شود. تصمیمات به موقع : سازمان ها در یک محیط اقتصادی شدیدا رقابتی و بسیار متغیر فعالیت می کنند. بنابراین توانایی عکس العمل سریع نسبت به عمل رقیبان و شرایط جدید بازار، عامل مهمی در موفقیت و حتی بقای سازمان است ● پس برای پولدار شدن استعداد ذاتی لازم است؟ استعداد ذاتی یکی از ویژگی هایی است که افراد پولدار دارند ولی باید توجه داشت وجود استعداد ذاتی به تنهایی برای پولدارشدن کافی نیست؛ مهم ترین فاکتور در این بین میزان کارآفرینی افراد است که کاملا تحت تاثیر شیوه های تربیتی والدین قرار دارند. این که کودکان یاد بگیرند چگونه پول بسازند و چگونه پولدار شوند، مهارتی است که با کمترین سرمایه نیز قابل آموزش است و حتی فقیرترین خانواده ها نیز می توانند فکر اقتصادی فرزندان خود را پرورش دهند. همانطور که می دانید اقتصاد ما اقتصاد منسجمی نیست، از این رو نمی شود با یک شیوه در همه برهه های زمان پولدار شد. خانواده ها باید به جای ماهی به کودک ماهیگیری به او یاد بدهند تا آن ها بتوانند با استفاده از قدرت تجزیه و تحلیل خود در هر شرایطی یک شان را به ۱۰ تبدیل کنند.     ● مناسب ترین زمان برای پرورش فکر اقتصادی کودکان چه زمانی است؟   این کار را باید از دوران جنینی آغاز کرد. از این گفته من تعجب نکنید، به عقیده من اگر مادر در دوران بارداری پرخوری کند کودک پرخور متولد شده و همین باعث می شود در تمام طول زندگی بخش زیادی از درآمد کودک و خانواده او برای سیر کردن کودک صرف شود؛ پس آموزش اقتصاد نیز مثل فرهنگ و اخلاق باید از دوران جنینی آغاز شود.   ● این نحوه تربیت به دوران جنینی محدود می شود؟ بعد از دوران جنینی، دوران شیردهی است. در این دوران نیز رفتار مادر در نوع تربیت اقتصادی کودک موثر است. بعضی ها به زور به بچه شیر می دهند، این امر کودک را تنبل و حاضرخور بار می آورد، یعنی دیگر کودک برای شیر خوردن حتی نیاز به گریه کردن ندارد. در مقابل این گروه مادرانی هستند که دیر به دیر به کودک شیر می دهند که این امر نیز به نوبه خود باعث حریص شدن کودک می شود. این موارد به ظاهر پیش پا افتاده، آینده اقتصادی کودکان را رقم می زند.     ● جامعه چه نقشی دارد؟ آیا طرز تفکر اقتصادی کودکان فقط تحت تاثیر رفتار والدین قراردارد؟   یکی از مسائلی که شخصیت ما را شکل می دهد جامعه و رسانه ها هستند. ما یک جامعه ۲قطبی داریم که در آن یک عده خیلی پولدارهستند و یک عده خیلی بی پول. به همین دلیل است که تفکر اقتصادی ما نیز ۲قطبی است یعنی برای بعضی از افراد یک تومان یعنی هزار تومان و برای برخی به معنای یک میلیون یا یک میلیارد است پس جامعه و طبقه اجتماعی می تواند تعاریف گوناگونی را به افراد تحمیل کند. از طرف دیگر افراد تحت تاثیر رسانه ها قرار دارند که مدام تبلیغ های بازرگانی پخش کرده و با این کار مصرف گرایی را در بین مردم رواج می دهند، به همین دلیل خانواده ها باید به فرزندان خود نسبت به این تهدیدها هشدار دهند.   ● والدین چگونه به فرزندان شان یاد بدهند مقتصد باشند؟ این بستگی به این دارد که از چه سنی بخواهند این مهارت را پرورش بدهند؟ در سنین مختلف باید مسئولیت های اقتصادی متعددی را به فرزندان محول کرد. مثلا از ۷سالگی به بعد که کودک خواندن و نوشتن یاد می گیرد، به آن ها پول بدهیم و بخواهیم به خرید بروند و بقیه پول را حساب کنند. اسکناس و سکه های مختلف به آن ها بدهیم تا آن ها با شکل و ارزش اسکناس ها آشنا شوند و با این کار تحلیل اقتصادی کودکان را تقویت کنیم. به آن ها یاد بدهیم آینده آن ها و بخشی از خوشبختی شان بسته به این است که از همین ابتدا برای آینده شان برنامه داشته باشند تا موفق و پولدار شوند.     ● چگونه می توان جوانان را به پول درآوردن تشویق کرد؟   باید به آن ها گفته شود اگر می خواهند استقلال شخصیتی داشته باشند باید از لحاظ مالی نیز استقلال پیدا کنند؛ مادامی که آن ها از والدین خود پول بگیرند و در زمینه مالی به آن ها وابسته باشند در تمامی زمینه ها بدون شک باید از تصمیم آن ها تبعیت کنند. البته صرف گفتن کافی نیست و والدین باید در عمل نیز چنین چیزی را ثابت کنند. از آنجا که هیچ نوجوان و جوانی تبعیت بی چون و چرا را تحمل نمی کند پس سعی می کند تمام توان خود را به کار بگیرد تا درآمد داشته باشد و در مرحله بعدی نیز، برای اثبات خود سعی می کند که با استفاده از شم اقتصادی خود موقعیت مالی خود را بهبود ببخشدمنبع: مجله تپش Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 احتراما در جدول ذیل به طور خلاصه و فهرست مطالبی که قرار است در ارتباط با هوش تجاری،شم اقتصادی و مدیریت و مهندسی هزینه در خانواده ها، زندگی و کسب و کار، تشریح گردد پیشنهاد می گردد پس از بررسی حضرتعالی عناوین می توانند تغییر و یا جابه جایی داشته باشند منتظر نظرات و پیشنهادات گرامی شما هستم.   تاریخ موضوع مهمان و کارشناس مجری زمان جلسه اول   اهمیت و ضرورت مدیریت و مهندسی هزینه ها مدیریت اقتصاد خانواده، راهکاری های مدیریت اقتصاد خانواده اهمیت و ضروت توجه به هزینه های زندگی و اینکه یکی از راه های کسب ثروت صرفه جویی در هزینه ها می باشد که در این مورد  از چند جنبه بررسی می گردد هم از نظر اسلام و ادیان مختلف که در این مورد به روایات و حدیث ها و نظرات بزرگان ادیان مختلف اشاره می شود. قناعت و کنترل هزینه ها در روایات اسلامی و زندگی معصومین برای رشد درآمد، هزینه ها را کنترل کنید.... تفاوت های بین مدیریت اقتصادی زندگی و خساست تعاریف و مفاهیم مدیریت هزینه های زندگی کنترل هزینه ها سازماندهی هزینه ها ارزیابی هزینه ها مهندسی هزینه ها تشخیص هزینه های ضروری و غیر ضروری تهیه جدول ساده درخت تصمیم در زندگی برای تشخیص هزینه های ضروری و غیر ضروری   علی خویه     جلسه دوم   روش های ساده هزینه یابی در زندگی و کنترل هزینه ها بودجه بندی درآمد خانواده، روش های ساده بودجه بندی اقتصاد خانواده هزینه های خوب و بد، هزینه های همیشگی و غیر همیشگی مواردی که می توان با مهندسی هزینه و کنترل و ارزیابی هزینه ها به بهبود شرایط اقتصادی زندگی منجر گردد دسته بندی و بخش بندی می گردد این موارد شامل مدیریت و مهندسی هزینه ها در رفت وآمد های زندگی مدیریت و مهندسی هزینه های در خرید های زندگی مدیریت و مهندسی هزینه ها در مصرف وسایل زندگی مدیریت و مهندسی هزینه ها در استفاده بهینه از وسایل مدیریت و مهندسی هزینه ها در آشپزی و پخت و پز مدیریت و مهندسی هزینه ها در پذیرایی ها و مهمانی ها روش های ساده پس انداز در زندگی علی خویه     جلسه سوم   مدیریت و مهندسی هزینه ها در رفت وآمد های زندگی چگونه می توان در رفت وآمدهای زندگی هزینه ها را کنترل و ارزیابی کرد پیدا کردن ساعت بهینه رفت وآمد به محل کار پیدا کردن مسیر بهینه با کمترین ترافیک به محل کار و زندگی مسیر ها و زمان بهینه برای خرید منزل و مسافرت مدیریت زمان های رفت و آمد به محل کار مهمانی ها همراه با مثال های کاربردی و روزمره   علی خویه     جلسه چهارم   مدیریت و مهندسی هزینه ها در خرید های زندگی سازماندهی خرید های منزل و کیفیت خرید ارزیابی هزینه های خرید تعریف مسیر خرید – ترسیم مسیر خرید برنامه ریزی خرید برای منزل تهیه جدول های بهینه خرید نقش کودکان در هزینه های زندگی تربیت اقتصادی خرید فرزندان خرید های ارزش آور و غیر ارزش آور، بهبود مستمر (کایزن) در خرید های زندگی کنترل خرید های کلی و جزیی، توجه به راهنما و شیوه های خرید وسایل و تجهیزات زندگی           جلسه پنجم   مدیریت و مهندسی هزینه ها در مصرف وسایل زندگی استفاده بهینه از وسایل زندگی مانند خودرو، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، ماشین ظرفشویی، یخچال و ... اثبات عددی کنترل هزینه های استفاده و مصرف وسایل زندگی در جهت افزایش ثروت و صرفه جویی، مدیریت زمان استفاده از وسایل زندگی و نقش آن در کاهش هزینه ها کنترل هزینه های وسایل برقی منزل چگونه استفاده بهینه از وسایل زندگی داشته باشیم، با مثال های کاربردی ساده ( کم کردن درجه یخچال در زمستان، جای مناسب برای یخچال و لباسشویی و...) تکنولوژی و نقش آن در مدیریت اقتصاد خانواده     علی خویه     جلسه ششم   مدیریت و مهندسی هزینه ها در آشپزی و پخت و پز کنترل گرمای آشپزخانه با تجهیزات ساده چگونه هزینه های پخت و پز را کاهش دهیم کارخانه هزینه های زندگی آشپزخانه می باشد برای مهندسی و مدیریت هزینه های این بخش باید چه فعالیت هایی انجام دهیم تهویه آشپزخانه چه اندازه می تواند در زندگی تاثیر بگذارد آموزش اقتصادی آشپزخانه کنترل هزینه های آشپزخانه به دو روش از بالا به پایین و از پایین به بالا         جلسه هفتم   مدیریت و مهندسی هزینه ها در پذیرایی ها و مهمانی ها برای کاهش هزینه ها در مهمانی ها و پذیرایی ها چه برنامه ریزی می توان داشت لیست بندی هزینه های مهمانی و سازماندهی هزینه های قابل کنترل مدیریت زمان در مهمانی ها و پذیرایی هایی زندگی روانشناسی پذیرایی و مهمانی ها روش های ساده صرفه جویی در مهمانی ها و پذیرایی ها مسولیت پذیری در پذیرایی ها و مهمانی ها         جلسه هشتم   آموزش روانشناسی ثروت و کسب و کار به کودکان و فرزندان روانشناسی هزینه ها و مخارج در خانواده تغییر رفتار و عادت ولخرجی در کودکان و اعضای خانواده تکنیک های ساده سرمایه گذاری در خانواده و آموزش آن به کودکان هزینه یابی و سوق دادن آن به سمت سرمایه گذاری در خانواده ها تشکیل جلسات اقتصادی خانواده و هدایت جلسات اقتصادی در خانواده ها   علی خویه     جلسه نهم   تربیت روحیه کارآفرینی در خانواده و فرزندان چگونه به سادگی و با زبان ساده روحیه کارآفرینی را در خانواده و فرزندان بهینه نماییم چگونه کودکان خود را از کودکی به کسب درآمد و سرمایه گذاری و صرفه جویی در هزینه ها عادت دهیم تربیت روحیه کارآفرینی ، مهندسی هزینه و مدیریت اقتصادی به فرزندان در کشورهای پیشرفته با مثال های کاربردی   علی خویه                 خلاصه رزومه مهمان و کارشناس برنامه مهندس علی خویه – www.khooyeh.com                      www.alikhooyeh.blogfa.com               مدرس دانشگاه، مولف و مترجم 10 عنوان کتاب تخصصی، مرجع، کاربردی و پرفروش که برخی از کتاب های ایشان در در دانشگاه های مختلف به عنوان منبع درسی تدریس می گردند. کارشناسی ارشد MBA کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – بازاریابی کارشناس برنامه های صدا وسیما در شبکه های رادیو تجارت، فرهنگ و شبکه های  5 و 3 سیما  از جمله سلسله برنامه های پژواک، اقتصاد خانواده، جوان امروز، کارآفرینی، کسب و کار و .... سخنرانی در بیش از ده ها سمینار و کنفرانس ملی و بین المللی بیش از ده سال تجربه اجرایی تالیف و ترجمه بیش از ده ها مقالات مختلف و چاپ آن در نشریات مختلف کشور ارایه بیش از 350000 نفر ساعت کارگاه ها و دوره های آموزشی کاربردی و اجرایی در شرکت ها موسسات و سازمان های مختلف مشاور شرکت های مختلف در زمینه تجارت بازرگانی بازاریابی فروش تبلیغات و ... کتاب های تالیف و ترجمه مهندس علی خویه 1-      مهندسی ذهن و ان ال پی در ارتباطات 2-      مهندسی خلاقیت و تریز 3-      تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات بازرگانی 4-      سبک های تبلیغات بازاریابی 5-      مدیریت فروشگاه چیدمان و مهندسی فروش 6-      اسرار تجارت 7-      مدیریت بازاریابی املاک و مستغلات ، راهنمای خرید املاک و مستغلات 8-      مدیریت برند و نام و نشان تجاری 9-      مدیریت استراتژیک پخش و توزیع 10-   مدیریت استراتژیک تبلیغات /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";}

وبسایت علی خویه | http://khooyeh.com

این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندیدنگ


    تماس با ما:
    khooyeh@gmail.com 09122991608 - 09372991608
    ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و .... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
/span