4/29 popup

علی خویه، مشاور بازاریابی ، فروش، تبلیغات، مدیریت و برندینگ

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت

به سایت علی خویه خوش آمديد ...
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت

نمونه برنامه های ترفیع و پیشبرد فروش

    تحقیقات بازاریابی - مشاور بازاریابی ۴۷۰۶ نفر چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۸۸، ۰۵:۲۱ ق.ظ ۰ نظر

مقدمه:

سیستم‌های ترفیع از مکانیزم‌های بسیار مهم مدیریت بازاریابی و فروش هستند که بر تمامی جوانب سازمانی تأثیر دارند. سیستم‌های ترفیع تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر فرایند بازاریابی، مشتری گرایی عملکرد فعلی کارکنان فروش (نگرش کارکنان) و فاکتورهای اصلی سود آوری سازمان مانند نرخ برگشت سرمایه و سطح فروش سازمان می‌گذارند. (Allen, 1997) برنامه ترفیع ترکیب ویژه ای از تبلیغ، فروش شخصی، پیشبرد فروش، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم است که شرکت بدان وسیله با افزایش تبلیغات به اهداف خود نایل می شود. این آمیخته وسیله و ابزار ارتباط با مشتری جهت اطلاع رسانی و ارتقاء جایگاه محصول نزد مشتری است.

 

اهداف سیستم ترفیع

▪ایجاد ترجیحات نسبت به محصولات و خدمات شرکت در نزد مشتریان

▪تشویق و ترغیب مشتری برای خرید محصولات شرکت به جای رقبا

▪تغییر و تصحیح ادراک مشتری نسبت به ویژگیهای محصول

▪تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیمات فوری در خرید محصول

▪آگاه کردن مشتری از محصولات جدید و شرایط سفارش آنها

▪پیشنهاد استفاده جدید از محصول آگاه کردن بازار از تغییر قیمت (موارد استفاده جدید یک کالا)

▪آگاه کردن مشتری از قیمتها و تخفیف های جدید محصول

▪توصیف و تشریح خدمات موجود برای محصول

▪تصحیح برداشتهای غلط مشتریان

▪کاهش ترس مشتریان

▪ایجاد تصویر مناسب برای شرکت

▪تشویق مشتری برای برقراری تماس تلفنی با بخش فروش و بازاریابی شرکت.

▪یادآوری کردن به مشتری نسبت به آنکه ممکن است محصول و خدمات در آینده موردنیاز باشد

▪یادآوری کردن به مشتری نسبت به اینکه محصولات و خدمات را باید از کجا خریداری کند

▪یادآوری کردن محصول در ذهن مشتری در زمانی که محصول خارج از فصل استفاده باشد

▪حفظ ونگهداری جایگاه محصول در ذهن مشتری

 

سوالات و پرسشهای اساسی:

1-    چگونه می توان با سیستم های تشویقی و ترفیعی فروش محصولات را در سبد توزیع افزایش داد؟

2-    انواع روش ها و تکنیک های سیستم ترفیع که در پیشبرد فروش محصولات موثر می  باشند چه عواملی می توانند باشند؟

3-    چرا تعادلی در ارتقا فروش تمامی محصولات نیست و چگونه می توان بین توزیع محصولات شرکت توازن و تعادل ایجاد کرد؟

4-    با استفاده از سیستم های ترفیع تا چه اندازه می توان فروش محصولات فرعی شرکت را بهبود بخشید؟

5-    چه برنامه یا پیشنهادهایی برای پیشبرد فروش محصولات شرکت می تواند اثربخش باشد؟

6-     سیستم های تشویق و ترفیع اثربخش برای پیشبرد فروش محصولات چه می باشند؟

7-    برای انگیزه دهی به سطوح کانال های توزیع چه باید کرد؟

 

مدیریت کانال توزیع:

 معمولا تولید کنندگان از نظر چگونگی اداره توزیع کنندگان خود از اهرم های زیر استفاده می کنند.

1-    اهرم قدرت

2-    اهرم پاداش

3-    اهرم امتیاز

4-    اهرم کارشناسی و دانش توزیع کننده

5-    اهرم قدرت طرف مقابل

 

برای شناخت و طراحی سیستم ترفیع باید سیستم توزیع محصولات را بررسی نمود انواع سطوح کانال های بازاریابی شامل موارد شکل زیر می باشد در توزیع محصولات شرکت های مختلف تمامی سطوح زیر تاکنون کاربرد داشته است برای ایجاد انگیزه و طراحی یک سیستم ترفیع باید بتوان در سطوح زیر اقدامات لازم صورت پذیرد.

 

 

یک سیستم تشویقی و انگیزه باید بتواند در تمامی سطوح مناسب و استاندارد عمل نماید به همین منظور باید در سطوح زیر نسبت به اجرای سیستم ترفیع اقدامات لازم صورت گیرد

 

1-    طراحی و تدوین سیستم ترفیع در شرکت تولید کننده( سیستم های تشویق کارکنان خط تولید و ...)

2-    طراحی و تدوین سیستم ترفیع در شرکت ( کارکنان سفارش، کارکنان توزیع و ....)

3-    طراحی و تدوین سیستم ترفیع در مراکز و حوزه های توزیع

4-    طراحی و تدوین سیستم ترفیع تشویق و انگیزه در عمده فروش ها

5-    طراحی و تدوین سیستم ترفیع تشویق و انگیزه در خرده فروشها

6-     طراحی و تدوین سیستم ترفیع و تشویق در مشتریان

 

سیستم ترفیع در سطوح کانال:

عناصر واسطه را باید همواره برای تلاش بیشتر تشویق و ترغیب نمود تحریک اعضای کانال برای این که عملکرد بهتری را از خود نشان دهند باید بادرک و آگاهی از خواسته ها و نیازهای آنان شروع شود انواع سطوح توزیع و شیوه های پیشبرد فروش آنها را می توان به شکل زیر نشان داد.

 

سطح توزیع

 

نمونه های سیستم ترفیع

تولید کننده

محصولات اصلی

سیستم ترفیع وزنی

محصولات فرعی

سیستم ترفیع تبلیغاتی

شرکت مرکزی

کارکنان سفارش ستادی

سیستم انگیزه دهی

کارکنان سفارش صفی

سیستم انگیزه دهی پورسانتی

مراکز و حوزه ها

حوزه های شهرستانی

سیستم ترفیع هزینه حمل و نقل

حوزه های تهران و مرکزی

سیستم ترفیع تخفیف و رتبه بندی

عمده فروش

عمده فروش های اختصاصی

سیستم ترفیع حجمی

عمده فروش های عمومی

سیستم ترفیع ترکیب محصولی

عمده فروش های فروشگاهی

سیستم ترفیع مهندسی سبد همراه با تخفیف

عمده فروشان تجاری

سیستم حراج

عمده فروشان نقدی

سیستم تخفیف

عمده فروشان امانی

سیستم اعتباری

عمده فروشان واسطه ای

سیستم روابط عمومی

عمده فروشان سیار( کامیونی)

سیستم امتیاز حمل و نقل

عمده فروشان تصادفی

نمونه مجانی

عمده فروشان مزایده ای

سیستم مشارکتی

عمده فروشان سفارشی

سیستم برند سازی و بسته بندی سفارشی محصول

عمده فروش های زنجیره ای

سیستم نمایشگاهی

خرده فروش

خرده فروش اختصاصی

سیستم نمونه مجانی و نمونه سازی

خرده فروش عمومی

سیستم ترکیب کالا و درصد کالایی

خرده فروش سوپر مارکتی

تحویل سفارشی و سرعت تحویل

خرده فروش های تخفیفی

سیسم تعدیل قیمت

خرده فروش حراجی

سیستم فروش حجمی

مشتری نهایی

مغازه داران

اعتبار دهی و تبلیغات

فروشگاه های زنجیره ای محلی

سیستم تبلیغات محلی مسابقات محلی

بازارهای محلی

سیستم جوایز تشویقی

تعاونی مصرف

سیستم رابطه مداری و ارتباطات عمومی

سمینارهای مشارکتی

فروشگاه های خانگی

سیستم فروش مویرگی

فروشنده های سیار

سیستم انگیزه دهی امتیازی

سوپر مارکت ها

سیستم جایزه و تشویق موردی

مشتریان سیار

تبلیغات سیار

بازارهای اداری کارخانه ای  دانشگاهی

بازاریابی رابطه ای و امتیازی

تعاونی های روستایی

سیستم تخفیف موردی

 

 

عوامل و ابزارهای موثر در سبد ترویج (Promotion):

عوامل و ابزارهای سیستم ترفیع شامل موارد زیر می باشد که پس از اشاره به طور کامل توضیح داده خواهد شد یک سیستم توزیع از تمامی ابزارهای زیر به صورت یک جعبه ابزار برای اجرای سیستم ترویج استفاده می کند.

1.    تبلیغات: هرگونه ارایه و عرضه ایده ها، کالاها یا خدمات که یک واحد تبلیغاتی، فرد یا موسسه انجام دهد. 

2.    روابط عمومی: ایجاد مناسبات مطلوب با جوامع مختلفی است که با شرکت سروکار دارند از طریق کسب شهرت خوب، ایجاد تصویر ذهنی کلی مطلوب و برخورد مناسب، با برطرف کردن مسایل، شایعه ها،حرف وحدیث هاو وقایع نامطلوب.

3.    پیشبرد فروش: محرک های کوتاه مدت برای تشویق یا خرید محصول و خدمات. 

4.    فروش شخصی: فرایند فروش به شکلی که شامل ارایه حضوری و فرد به فرد یک کالا از یک فرستنده به یک خریدار است.

5.    بازاریابی مستقیم: استفاده از ارتباط مستقیم در جهت رسیدن به مصرف کننده و مخاطب، عمدتاً از طریق بهره گیری از شیوه های نوین ارتباطی.

 

در ادامه به تشریح عوامل ترفیع و راهکارهای هریک پرداخته شده است.



وبسایت علی خویه | http://khooyeh.com

این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندیدنگ


    تماس با ما:
    khooyeh@gmail.com 09122991608 - 09372991608
    ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و .... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
/span