4/29 popup

علی خویه، مشاور بازاریابی ، فروش، تبلیغات، مدیریت و برندینگ

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت

به سایت علی خویه خوش آمديد ...
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت

کتاب مدیریت استراتژیک توزیع و پخش کانالهای بازاریابی، کتاب مدیریت نام و نشان تجاری ، سبک ها و تکنیکه

    تحقیقات بازاریابی - مشاور بازاریابی ۳۷۵ نفر سه شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۰، ۰۵:۴۹ ق.ظ ۰ نظر

مقدمه: 5

فصل اول.. 5

برند چیست؟. 5

فصل دوم: 11

تاکتیک و تکنیک برندسازی: 11

استراتژی برندسازیی و ارتباط آن با تکنیک و تاکتیک..... 12

فصل سوم. 14

ارزش ویژه نام و نشان.. 14

ساختار شناسی یک برند یا پیام. 14

محورهایی که در برند سازی باید به آنها توجه کر. 15

نهادینه‌ کردن‌ برند تبلیغاتی.. 16

ابعادی که در یک برند باید به آن توجه کرد. 17

فصل چهارم. 18

-1)برندسازی و IMC 18

3-1)مراحل IMC.. 20

مدیریت اهداف برندسازیی: 23

اهداف برندسازیی.. 23

نقش و ضرورت اهداف برندسازیی: 25

تصاویر چندگانه نام و نشان تجاری... 26

6- نقص در مدل‌های مربوط به نام و نشان تجاری... 26

اهداف سئوال برانگیز نام سازی... 27

فصل ششم.. 28

مقدمه: 28

از بازاریابی تا برندسازی... 29

کمپین برندسازیی: 30

اجزای یک کمپین برندسازیی: 32

جایگاه‌ برندسازی... 35

مدیریت استراتژیک پیام برندسازی... 37

هدف از سبک های برندسازی... 44

شبیه سازی منحنی عمر برندسازی: 47

سبکهای برندسازیی.. 49

سبک برندسازیی: 50

سبک کلاسیک در برندسازی: 53

سبک باروک در برندسازی... 57

سبک رئالیسم، برندسازی رئالیستی.. 60

سبک ناتورالیسمدر برندسازی... 61

ویژگیهای آثار برندسازی ناتورالیستی.. 61

سبک رمانتیسم در برندسازی و برندسازی رمانتیک..... 63

مقایسه سبک رمانتیک وکلاسیک: 64

اصول مکتب رمانتیسم.. 64

سبک فوتوریسمدر برندسازی و برندسازی فوتوریسمی.. 66

سبک داداییسمدربرندسازی و برندسازی داداییستی.. 68

سبک ایماژیست در برندسازی و برندسازی ایماژیستی.. 74

اونانیمیسم در برندسازی... 75

سبک پارناسیسم در برندسازی و برندسازی پارناسیستی.. 75

سبک امپرسیونیسمدر برندسازی و برندسازی امپرسیونیستی.. 77

سبک اکسپرسیونیسم در برندسازی و برندسازی اکسپرسیونیستی  



فهرست کتاب اسرار تجارت بین الملل تالیف و ترجمه علی خویه   09122991608www.khooyeh.com www.alikhooyeh.blogfa.com  www.marketingmanagement.mihanblog.com

 

نشر مهربان  66409181 تهران

 

فصل 1 - مدیریت و مهندسی عوامل تجاری بیش از تجارت بین‌الملل

1-1- تصمیم‌گیری‌های اصلی ورود به بازارهای خارجی                                           21

1-1-1- اول این که چرا باید شروع به تجارت بین‌الملل نمود؟                            21

1-1-2- دوم این که چگونه وارد بازارهای بین‌المللی شد؟                         21

1-1-3- سوم این که به کدام بازارها وارد شوند؟                                22

1-1-4- چهارم این که در چه زمانی وارد شوند؟                                22

1-1-5- پنجم این که در چه مقیاس یا اندازه‌ای وارد بازار خارجی گردند؟    22

1-2- بازاریابی بین‌الملل و راهکارهای ورود به بازار بین‌المللی                22

1-2-1- تعریف بازاریابی بین‌الملل                                         23

1-2-2- چند روش تجارت بین‌الملل در جهان مرسوم است؟                24

1-3- روش‌های شروع تجارت و بازرگانی بین‌الملل                          25

1-3-1- اسرار ثبت شرکت‌های خارجی در ایران                              25

1-3-2- اسرار ثبت شعبه‌ی شرکت‌های خارجی 27

1-2-3- مراحل ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت خارجی                      27

1-3-4- 30 نکته‌ی کلیدی در خریدهای خارجی                              29

1-3-5- تجریه و تحلیل بازارهای خارجی                              32

1-4- اهداف بخش خرید                                              33

1-4-1- توان‌مندی‌های خرید                                      34

1-4-2- اصول مهم در خرید                                          35

1-4-3- ارتباط بخش خرید با دیگر واحدهای سازمان                 35

1-4-4- هزینه‌های خرید                                              35

1-4-5- خرید از منابع داخلی یا خارجی                            36

1-4-6- محاسن ساخت به جای خرید                              37

1-4-7- گونه‌های نظام خرید                                37

1-4-8- اقسام خرید                                            38

1-4-8-1- خریدهای برنامه‌ریزی شده                          38

1-4-8-2- خرید‌های موردی                                      38

1-4-8-3- خریدهای متمرکز                                      38

1-4-8-4- خریدهای غیرمتمرکز                                     39

1-4-9- انواع خریدها از نظر کمیت (مبلغ)                           39

1-4-9-1- خریدهای جزیی                                            39

1-4-9-2- خریدهای متوسط                                         39

1-4-9-3- خریدهای عمده                                           40

1-4-10- فرایند خرید                                                40

1-4-10-1- تشخیص نیاز                                         40

1-4-10-2- انتخاب تامین کنندگان                               40

1-4-10-3- انجام سفارش                                        41

1-4-10-4- پیگیری سفارش                                       41

1-4-10-5- دریافت سفارش                                       41

1-4-10-6- بازرسی و کنترل اجناس خریداری شده              41

1-4-11- اسناد اساسی خرید                                      42

1-4-12- خرید خارجی                                               43

1-4-12-1- مراحل خرید خارجی                                    43

1-4-12-2- تهیه پروفرما                                              43

1-4-12-3- مراحل ا نجام ثبت سفارش                             44

1-4-13- نحوه‌ی محاسبه‌ی قیمت و حمل کالای خریداری شده     45

1-5- مذاکره                                                              46

1-5-1- ارتباط                                                       46

1-5-2- ارکان مذاکره                                                46

1-5-3- تعریف مذاکره                                                 47

1-5-4- فرایند مذاکره                                                  47

1-5-5- مراحل مذاکره                                                 47

1-5-6- تنظیم استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها                               48

1-5-7- مدل برنامه‌ریزی مذاکره                                   48

1-5-8- برنامه‌ریزی عملیاتی برای  مذاکره                          49

1-5-9- بررسی نتایج مذاکره                                         50

1-5-10- نکات مهم در مذاکرات بازاریابی بین‌المللی                 50

1-5-11- تاکتیک‌های مهم در فرایند مذاکره:                          50

1-6- اسناد مورد نیاز برای بازرگانی خارجی                           51

1-6-1-کارت بازرگانی                                                    51

1-6-2- پروفرما                                                       51

1-6-3- اجازه‌ی ورود و فرم درخواست ثبت سفارش               52

1-6-4- قراردادها                                                       52

1-7-  پیگیری‌های خرید خارجی                                      56

1-8- شرایط تجارت بین‌الملل (اینکوترمز)2000                       58

1-9- راز مشتری شناسی در بازاریابی بین‌الملل                        59

1-10- عوامل مؤثر در ورود به بازارهای بین‌المللی                     61

1-10-1- عوامل جغرافیایی                                         61

1-10-2-  عوامل رقابتی                                             62

1-10-3- تصمیم‌گیری ورود به بازار                                     63

1-10-4- شرایط ورود شرکتها به بازار بین‌المللی                      64

1-10-5- علل ورود شرکتها به بازار بین‌المللی                         64

1-10-6- استراتژی‌های ورود به بازار جهانی 65

1-10-6-1- فروش خارجی از طریق خریداران داخلی           65

1-10-6-2-فروش از طریق شرکتهای توزیع کننده‌ی دیگر 66

1-10-6-3- مزایای شرکتهای مدیریت صادرات                    66

1-10-6-4- معایب شرکتهای مدیریت صادرات                 66

1-10-6-5- معیارهای شناسایی نمایندگی‌های فروش         66

1-10-6-6- معیارهای انتخاب یک نمایندگی فروش                  66

1-10-6-7- دلایل عمده‌ی انتخاب استراتژی‌های تولید در خارج از کشور        67

1-10-6-8- مزایای روش حق‌الامتیاز                                             67

1-10-6-9- معایب روش حق‌الامتیاز                                          67

1-10-6-10- کاهش معایب روش اعطای مجوز تولید                     68

1-10-6-11- مونتاژ                                                         68

1-10-7- صادرات                                                            68

1-10-7-1- تعریف صادرات                                                69

1-10-7-2- شرایط صادرات                                               69

1-10-7-3- اصول و قواعد صادرات                                       70

1-10-7-4- صادرات کالا با استفاده از بروات اسنادی صادراتی           71

1-10-7-5- انواع بروات وصولی                                             72

1-10-7-6- نحوه‌ی دریافت وجه برات اسنادی                            73

1-10-7-7- نقش اطلاع‌رسانی در صادرات                               74

1-10-7-8- صادرات قطعی                                             75

1-10-7-9- صادرکننده‌ی بازارچه‌ی مرزی                                  76

1-10-7-10- انواع کالاهای صادراتی                                         77

1-10-7-11- قیمت‌گذاری کالای صادراتی توسط گمرک ایران             78

1-10-7-12- مراحل صدور کالا در بازارچه‌ی مشترک مرزی              79

1-10-7-13- تنظیم اظهارنامه                                             80

1-10-7-14- واریز هزینه‌های گمرکی                                  82

1-10-7-15- ارزیابی کالاهای صادراتی                            83

1-10-7-16- صدور اسناد ترخیص                                 84

1-10-7-17- خلاصه‌ی مراحل صدور کالا                        84

1-8-10- واردات                                                   86

1-10-8-1- واردکننده‌ی کالا در بازارچه مرزی                 86

1-10-8-2- واردات قطعی                                        86

1-10-8-3- واردات از طریق بازارچه‌های مرزی                  89

1-10-8-4- انواع کالا از لحاظ شرایط ورود                      89

1-10-8-5- واردات در بازارچه‌های مرزی                         90

1-10-8-6- تشریفات ترخیص                               92

1-10-8-7- تجارت و واردات کالاهای بهداشتی             93

1-11- اسرار ضمانت‌نام‌ها و اسناد بازرگانی بین‌الملل          96

1-11-1- اسناد بازرگانی خارجی ملی                          96

1-11-2- اسناد بازرگانی خارجی بین‌المللی                     96

1-11-3- گواهی مبدأ                                            97

1-11-4- ثبت سفارش                                          97

1-11-5- بارنامه Bill of lading (B/L)                           98

1-11-6- پروفرما یا سیاهه‌ی بازرگانی                             98

1-11-6-1- سیاهه‌ی گواهی شده (Certified Invoice)        98

1-11-6-2- سیاهه‌ی کنسولی (Consular Invoice)           98

1-11-7- آفر یا سفارش                                            98

1-11-8- فرم درخواست گشایش اعتبار اسنادی                98

1-11-9- اظهارنامه‌ی گمرکی                                          100

1-11-10- پروانه سبز گمرکی                                         100

1-11-11- ضمانت‌نامه‌ی پیش پرداخت APG                       100

1-11-12- لیست عدل‌بندی  (Packing- list)                        101

1-11-13- گواهی استاندارد                                             102

1-11-14- گواهی بهداشت (حسب مورد)                      103

1-11-15- قبض انبار                                          103

1-11-16- گواهی بازرسی                                     105

1-11-17- وکالت‌نامه                                            105

1-11-18- ترخیصیه                                             105

1-11-19- قبض انبار                                            106

1-11-20- انواع ضمانتنامه‌های ارزی                            106

1-11-21- ضمانتنامه‌ی بانکی چیست؟                          107

1-11-22- انواع ضمانتنامه‌ی بانکی از نقطه نظر موضوعی     107

1-11-22- 1- ضمانتنامه‌ی شرکت در مناقصه/ مزایده        107

1-11-22- 2- ضمانتنامه‌ی حسن انجام کار/تعهدات          108

1-11-22- 3- ضمانتنامه‌ی پیش پرداخت                    108

1-11-22- 4-  ضمانتنامه‌ی استرداد کسور وجه‌الضمان         108

1-11-22- 5- ضمانتنامه‌ی گمرکی                              109

1-11-22- 6-  ضمانتنامه‌ی تعهد پرداخت                       109

1-11-22-7-  سایر ضمانتنامه‌ها                                 109

1-11-23- انواع ضمانتنامه‌های بانکی از نظر نحوه‌ی صدور 110

1-11-23-1- ضمانتنامه‌های مستقیم                         110

1-11-23-2- ضمانتنامه‌های غیرمستقیم                    110

1-11-24- انواع ضمانتنامه‌های بانکی از نقطه نظر فعالیت اقتصادی    110

1-11-24-1-  ضمانتنامه‌های صادراتی                                  111

1-11-24-2-  ضمانتنامه‌های وارداتی                                111

1-11-25- قانون حاکم بر ضمانتنامه‌ها                               111

1-11-26- مقررات موضوعه از طرف اتاق بازرگانی بین‌المللی پاریس     112

1-11-27- اعتبار خریدار                                                    112

1-11-28- ریفاینانس                                                       113

1-11-29- فاینانس (اعتبار اسنادی بلند مدت)                        113

1-11-30- ریفاینانس (اعتبار اسنادی کوتاه مدت)                   114

1-12- اصطلاحات بین‌المللی حمل و نقل                                       114

1-13- حقوق، عوارض و هزینه‌های بندر بر کشتی‌ها در بنادر جنوبی        122

1-14- بعضی از اصطلاحات رایج در حمل هوایی                            123

1-15- بارنامه‌ی هوایی                                                         123

1-16- برات اسنادی                                                           125

1-17- انواع برات وصولی                                              125

1-17-1- برات وصولی ساده                                           126

1-17-2- برات وصولی اسنادی                                       127

1-17-3- اعتبار اسنادی پشت به پشت اتکایی                        127

1-17-4- اعتبار اسنادی مدت‌دار و نسیه                               128

1-18- کارت بازرگانی                                         128

1-18-1- کاربردهای کارت بازرگانی                     128

 

فصل 2 - مدیریت و مهندسی عوامل تجاری حین تجارت بین‌الملل

2-1- فرایند انجام خرید و سفارش خارجی از طریق کارت بازرگانی                135

2-2- گواهی بازرسی                                                             142

2-3- اسناد حمل                                                               144

2-4- اظهارنامه‌ها و مدارک پیوست                                           144

2-4-1- اظهارنامه‌ی اجمالی                                     144

2-4-2- اظهارنامه‌ی ورود یا خروج Declaration of Arrivel or Departure            145

2-4-3- اظهار نامه‌ی کالا Declaration Goods                                   145

2-4-4- اظهار نامه مبدأ Declaration of Origin                               145

2-4-5- اعلامیه‌ی ارز                                                          145

2-4-6- بار انداز                                                                                  145

2-4-7- بارنویسی                                                                              146

2-4-8- بارنامه                                                                            146

2-4-9- پروفرما                                                                         146

2-4-10- ترانشیپ Transshipment                                                 146

2-4-11- تعهد ترانزیت Transit bond-note                                        146

2-4-12- ترخیص کالا Clearance of Goods                                     147

2-4-13- درابک Drwback                                                     147

2-4-14- سیاهه‌ی تجاری                                                     147

2-4-15- سیف CIF                                                         148

2-4-16- س

79



وبسایت علی خویه | http://khooyeh.com

این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندیدنگ


    تماس با ما:
    khooyeh@gmail.com 09122991608 - 09372991608
    ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و .... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
/span