4/29 popup

علی خویه، مشاور بازاریابی ، فروش، تبلیغات، مدیریت و برندینگ

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت

به سایت علی خویه خوش آمديد ...
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت

کارگاه کارگروهی مهندسی فروش

    تحقیقات بازاریابی - مشاور بازاریابی ۵۶۸ نفر دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۸۸، ۱۲:۴۲ ب.ظ ۲ نظر

کارگاه کارگروهی مهندسی فروش

 

www.khooyeh.com       khooyehali@yahoo.com   -      مدرس: مهندس علی خویه

نام و نام خانوادگی:                        شغل:                      سمت:                          تحصیلات:

تلفن تماس:                            پست الکترونیک:                                         نام سرگروه:

چک لیست مهندسی فروش

 

تستر

 

بازنمایی

بازشناسی

بازآفرینی

نتیجه

1

مشتری

روانی

رفتاری

عاطفی احساسی

 

 

 

 

2

محصول

ویژگی ذاتی

ویژگی رقابتی

کاربردسازی

 

 

 

 

3

خود

ویژگی ها

مزیت ها

توانمندی

استعداد

 

 

 

 

4

ابزار

تبلیغات

ارتباطی

کاری

 

 

 

 

 

5

محیط

فیزیکی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی

 

 

 

 

6

بازار

بالقوه

بالفعل

رقبا

همکاران

 

 

 

 

7

ارتباطات

فردی

گروهی

رسانه ای

 

 

 

 

 

8

دیگران

تیم

نیروهای انسانی

قدرت

نظارت

کنترل

قابلیت

 

 

 

 

9

استراتژی

چرا

چگونه

چه موقعه

چه زمان

کجا

 

 

 

 

10

هدف ماموریت

 

 

 

 

 

 

 

 

بررسی موردی مهندسی فروش:

**یک شرکت تولید کننده قطعات صنعتی مانند پی سی برد های الکترونیکی که تامین کننده پی سی بردهای الکترونیکی برای شرکت های تولید کننده لوازم خانگی صوتی تصویری و لوازم الکترونیکی می باشد دچار بحران فروش شده است

ماجرا از آنجا شروع شد که در حسابداری سال گذشته محصولات این شرکت که بیشتر مورد پسند 13 شرکت بود اکنون مورد توجه 6 شرکت شده و شرکت های دیگر فاکتوری ارسال نکرده اند اما به علت خرید زیاد این شرکت ها هیچ تغییری در سود و زیان شرکت حاصل نشده است

واحد تحقیق و توسعه این شرکت با بررسی متوجه شد که علت رو گرداندن این شرکت ها به علت عدم توجه مشتری گرایی نبوده با تهیه یک پرسشنامه نظر سنجی متوجه شد که

آنها هنوز رضایت کامل داشته و تمایل به خرید از این شرکت را دارند

محصولات مشابه نیز وارد بازار نشده است

آن شرکت ها هنوز پا برجا و به همان اندازه مصرف دارند

خدمات پس از فروش نیز نارضایتی ایجاد نکرده است

به نظر شما مشکل فروش این شرکت چه عواملی می تواند باشد؟

 

 

 

 

 

** یک شرکت تولید کننده مواد لبنی در تهران 5 فروشنده تلفنی که سفارش گیرنده هستند و وظیفه فروش تلفنی و هماهنگی لازم با مراکز توزیع را انجام می دهند

جدول فروش هر یک از این فروشنده ها به طور متوسط در یک سال مشاهده می شود.

این فروشندگان همگی در یک زمان استخدام شده از آموزش های یکسانی برخوردار بوده سن آنها یکسان و همگی بجز آقای فریدی خانم می باشند در ضمن مسیر سفارش هر یک در هر هفته تغییر می کند.

این سوال که دلایل اینکه تفاوت های زیادی در فروش این فروشندگان مشاهده می شود چیست ذهن مدیر بازاریابی این شرکت را به خود مشغول کرده است ...

وبسایت علی خویه | http://khooyeh.com

این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندیدنگ


    تماس با ما:
    khooyeh@gmail.com 09122991608 - 09372991608
    ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و .... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
/span