بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت
شما در مشاور بازاریابی و فروش هستید.
پیشگفتار مولف:
ساختن، پیشبینی ویرانگری است.(والتر بنیامین[1])
از دوران کودکی، فعالیت، مطالعه و تدریس هنر، سپس آمیختن آن با امور تبلیغاتی، بعدها تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و بازاریابی و اندوختهای اندک از مطالعات و پژوهشهای جانبی درباره روانشناسی، زبانشناسی، زیباییشناسی، ادبیات، فلسفه و... انگیزهای قوی شد تا با توجه به خلاءها و کمبودهایی که در پژوهشهای تبلیغاتی و بازاریابی وجود داشت و با بخشی از مطالبی که گردآوری و ترجمه کرده بودم، جهت خدمت به جامعه تبلیغات و بازاریابی کتابی به رشته تحریر درآید به همین دلیل با جستجو، مطالعه و جمعآوری مطالب بیشتر، مصمم به انجام این کار شدم. مطالب بسیار درباره تاکتیکها، تکنیکها و استراتژیهای بازاریابی و تبلیغاتی و تبلیغات و بازاریابی پستمدرن جمعآوری کرده بودم و سعی کردم تا با توجه به کتاب قبلی خود که با همکاری استاد گرامی دکتر محمود محمدیان به چاپ رسید و همانطور که قول داده بودم این کتاب را نیز درباره تبلیغات به چاپ برسانم تا بقیه مطالبم را در کتابهای دیگر به علاقمندان گرامی ارایه دهم تاکتیکها و تکنیکهای تبلیغاتی میتواند در توانمندسازی و افزایش قدرت ابتکار و خلاقیت علاقهمندان و اثربخشتر شدن پژوهشهای اجرایی بازاریابی و تبلیغاتی، نقش مؤثری داشته باشد. در این کتاب بیشتر سعی شده است به تاکتیکها و تکنیکهای تبلیغاتی در امر فروش، بازاریابی و تجارت توجه شود ولی برای آنکه کتاب مورد استفاده تمامی مخاطبان قرار گیرد سعی شده تا در آن گریزهایی درخصوص زمینههای تبلیغاتی نیز صورت پذیرد علاوه بر این چون در حال آماده کردن کتابی به نام مدیریت استراتژیک تبلیغات هستم از برخی مطالب درباره استراتژیهای تبلیغاتی نیز در این کتاب استفاده کردهام همچنین چون این کتاب با کتاب قبلی خود (سبکهای تبلیغاتی) در یک زمان در حال آماده شدن بود از برخی مطالب آن نیز در این کتاب استفاده کردهام تا مورد توجه علاقمندان قرار گیرد در ضمن سعی شده کتاب تا حدی که مورد استفاده کلیه شرکتها و سازمانهای کوچک و بزرگ باشد، ساده سازی شود و هر مخاطبی با هر گروه سنی و سوادی بتواند از آن استفاده کند اینجانب معتقد هستم که انتقاد باعث ایجاد خلاقیت میشود و راهی به سوی کمال است همچنین همانطور که یکی از بزرگان میفرماید«زیبایی بینقص خود یک نقص است» لذا از خوانندگان محترم، خواهشمندم کلیه انتقادها و پیشنهادهای خود را به آدرس الکترونیکی زیر برای خلق اثری کاملتر و بهتر در چاپهای بعدی ارسال نمایند.
E.mail:khooyehali@yahoo.com
مطالبی که درباره تاکتیکها، تکنیکها و استراتژیهای تبلیغاتی جمعآوری کرده بودم چیزی بیش ار 1100صفحه بود ولی تلاش شد تا با خلاصه سازی مطالبی که تاکنون درباره تبلیغات به چاپ نرسیده با محتوایی جدید به خوانندگان محترم ارایه شود. در ضمن سعی شد هرجا مطلبی از کسی آمده، ارجاع داده شود. هرجا که این اتفاق نیفتاده، تصادفی است و از نگارنده مربوطه پوزشمیخواهم و در صورت مشاهده و یادآوری در چاپهای بعدی منبع آن قید خواهد شد. امید که این کتاب گامی کوچک در راهگشای تمامی خلاقان عرصه تبلیغات و بازاریابی باشد همچنین از دکتر سید صالحی که با توجه و دقت خاص کتاب را بازخوانی و ویرایش کرده و نکات ارزنده ای را گوشزد کردند کمال تشکر را دارم.
علی خـویه
فهرست مطالب کتاب تاکتیک ها و تکنیکهای تبلیغات
اثر دکتر احمد روستا و مهندس علی خویه
انتشارات سیته
عنوان صفحه
پیشگفتار مولف.............................................................................
مقدمه...........................................................................................
بخش اول:
فصل اول:
مزیت رقابتی تبلیغاتی.....................................................
تاکتیک تبلیغات خوشهای................................................
کسب مزیت رقابتی در تبلیغات.......................................
الف)کاهش هزینههای عملیاتی تبلیغات (بهرهوری در
تبلیغات)................................................................
ب) دستیابی به تبلیغات برتر(اثربخشی در تبلیغات)...
مزیت رقابتی پایدار در تبلیغات.......................................
بخش دوم:
فصل دوم:
تاکتیک و تکنیک تبلیغاتی...............................................
فصل سوم:
....................................................................................
فصل چهارم:
تفاوت تکنیک، تاکتیک و استراتژی..................................
تاکتیک یانکی در تبلیغات...............................................
فصل پنجم:
تفکر تاکتیکی و تکنیکی..................................................
فصل ششم:
انواع و ابعاد تفکر و تفاوت های تفکر تاکتیکی و تکنیکی..
هوش تاکتیکی...............................................................
فصل هفتم:
سیستم تبلیغاتی و برنامه تبلیغاتی.....................................
اصل تضاد درتبلیغات.....................................................
فصل هشتم:
اهمیت و ضروت تاکتیک و تکنیک تبلیغاتی.....................
بخش سوم:
تاکتیکها و تکنیکهای اینترنتی و رایانهای.......................
فصل نهم:
مزیت های تبلیغات اینترنتی............................................
اهمیت تجاری موتورهای جستجوگر................................
فصل دهم:
تاکتیکها و تکنیکهای تبلیغاتی در ارتباط با
موتورهای جستجوگر.....................................................
1- تکنیک محتوای ارزشمند تبلیغات سایت.......................
2- جستجوی آسانتر در سایت.......................................
3- تکنیک کلمات کلیدی یا تکنیک شورت کات...............
4- یک میزبان وب با کیفیت را در اختیار بگیرید...............
تاکتیک اسپم کردن..........................................................
تکنیک صفحات درگاه....................................................
کرم های تبلیغاتی یا طاعون تبلیغاتی................................
تکنیک وبلاگ نویسی و تکنیک RSS در تبلیغات..............
فصل یازدهم:
تاکتیکها و تکنیکهای برندینگ یا نام و نشان گذاری.......
تبلیغات از طریق بنر.......................................................
تکنیکهای تبلیغاتی از طریق تگ....................................
فصل دوازدهم:
3- تاکتیکها و تکنیکهای فضا و قلمرو.........................
آمارهایى از وضعیت فن آورى اطلاعات در ایران.............
فصل سیزدهم:
تکنیک آیدا در تبلیغات اینترنتی.......................................
پنج تکنیک مهم در تبلیغات اینترنتی.................................
1- تکنیک خیابان بنبست تبلیغاتی..................................
2- تکنیک داد و ستد تبلیغاتی.........................................
3- تکنیک اعتماد (تبلیغات اعتمادی)...............................
4- تکنیک کشش و ارسال تبلیغات..................................
5- تکنیک بازار خالی در تبلیغات....................................
هکر های اینترنتی...........................................................
فصل چهاردهم:
تاکتیک هوش مشارکتی در تبلیغات (تبلیغات مشارکتی)...........
حبابهای تبلیغاتی...............................................................
بخش چهارم:
تاکتیکهای خلاقانه خلاقانه در تبلیغات...........................
فصل پانزدهم:
تکنیکهای گروهی برای خلق ایدههای خلاقانه تبلیغاتی......
1- توفان فکری.............................................................
2-تصمیمگیری گروهی...................................................
تکنیک سناریونویسی......................................................
تکنیک اس آی ال .........................................................
فصل شانزدهم:
تاکتیکها و تکنیکهای تریز در تبلیغات..........................
4-1- اجزاء اصلی دانش تریز.........................................
برخی از اصول نوآوری تریز در تبلیغات..........................
برخی از دیگر رویکردهای خلاقیت شناختی مبتنی بر تریز..........
دویل تبلیغاتی................................................................
بخش پنجم :
تاکتیکهای الهام گرفته از ورزش....................................
فصل هفدهم:
تاکتیک و استراتژی تبلیغات جودویی...............................
تاکتیکهای فوتبال در تبلیغات.........................................
توجه به تاکتیکها و تکنیکها شطرنج در تبلیغات.............
بخش ششم:
تاکتیکها و تکنیکهای الهام گرفته شده از هنرهای تجسمی، سینما و ادبیات
فصل هجدهم:
تکنیک کلاسیک در تبلیغات............................................
مشخصات آثار تبلیغاتی کلاسیک.....................................
تکنیک رسانههای همگانی...............................................
فصل نوزدهم:
تکنیک باروک در تبلیغات...............................................
تکنیکهای الهام گرفته از اسطورهها در تبلیغات...............
فصل بیستم:
تکنیک ناتورالیسم در تبلیغات..........................................
مشخصات آثار تبلیغات ناتورالیستی.................................
فصل بیست و یکم:
تکنیک رمانتیسم در تبلیغات و تبلیغات رمانتیک................
تکنیکها مورد استفاده در تبلیغات رمانتیکی......................
فصل بیست و دوم:
تکنیک فوتوریسم در تبلیغات و تبلیغات فوتوریسمی........
فصل بیست و سوم:
تکنیک داداییسم درتبلیغات و تبلیغات داداییستی...............
برخی از تکنیکهای مورد استفاده در تبلیغات داداییستی....
فصل بیست و چهارم:
تکنیک پارناسیسم در تبلیغات و تبلیغات پارناسیستی.........
فصل بیست و پنجم:
تکنیک امپرسیونیسم در تبلیغات و تبلیغات امپرسیونیستی...
تاکتیکها و تکنیکهای روانشناسی در تبلیغات.................
فصل بیست و ششم:
تکنیک اکسپرسیونیسم در تبلیغات و تبلیغات اکسپرسیونیستی.................
فصل بیست و هفتم:
تکنیک سورئالیسم در تبلیغات و تبلیغات سورئالیستی........
فنون سوررئالیسم...........................................................
فصل بیست و هشتم:
تکنیک سمبولیسم در تبلیغات و تبلیغات سمبولیستی.........
فصل بیست و نهم:
تکنیک کوبیسم در تبلیغات و تبلیغات کوبیستی.................
تبلیغات چند بعدی.........................................................
فصل بیست ونهم:
اُپ آرت و تبلیغات اُپ.................................................
تکنیک اسپاسیالیسم در تبلیغات و تبلیغات فضایی.............
تکنیک المنتاریسم در تبلیغات.........................................
تکنیک بدوگری در تبلیغات، تبلیغات بدوی......................
تکنیک پاپ آرت در تبلیغات..........................................
تکنیک چیدمان در تبلیغات.............................................
تکنیک مینی مالیسم در تبلیغات ......................................
تکنیک اینتراکتیو.............................................................
رخداد یا اجرا در تبلیغات یا تبلیغات اجرایی...................
تبلیغات مفهومی.............................................................
بخش هفتم:
تاکتیکها و مدلهای مدیریتی و بازرگانی در تبلیغات.......
فصل سیام:
تاکتیکهای تبلیغاتی با توجه به مراحل عمر محصول..............
تاکتیکهای تبلیغاتی مرحله ورود به بازار...............................
الف- تاکتیک تبلیغاتی پیشگامی...........................................
ب- تاکتیک تبلیغاتی پیروی..................................................
تاکتیکهای تبلیغاتی مرحله رشد............................................
تاکتیکهای تبلیغاتی حفظ سهم بازار.....................................
1. تاکتیک تبلیغاتی دفاع از موقعیت......................................
2. تاکتیک تبلیغاتی تهاجمی.................................................
3. تاکتیک تبلیغاتی تمرکز....................................................
تاکتیکهای تبلیغاتی افزایش سهم بازار...................................
1. تاکتیک تبلیغاتی حمله مستقیم..........................................
2. تاکتیک تبلیغاتی محاصره..................................................
3. تاکتیک تبلیغاتی توسعه بازار............................................
تاکتیکهای تبلیغاتی مرحله بلوغ............................................
الف- حفظ مزیت تبلیغاتی رقابتی (تبلیغات برای بقا)..............
1. تاکتیک تبلیغاتی تمایز.....................................................
2. تاکتیک تبلیغاتی رهبری هزینه............................................
3. تاکتیک تبلیغاتی رضایت و وفاداری مشتری سابق
(روابط انسانی)...................................................................
ب- افزایش حجم تبلیغات با توجه به میزان فروش.................
3. تاکتیک تبلیغاتی نفود.......................................................
تاکتیک تبلیغاتی رسوخ در بازارهای جهانی...........................
تاکتیکهای تبلیغاتی مرحله ثبات و افول.................................
فصل سی و یکم:
دیگر تاکتیکهای تبلیغاتی مرتبط.....................................
تاکتیک تبلیغات بد نه بدتر..............................................
تاکتیک تبلیغاتی انتقال....................................................
تاکتیک تبلیغاتی گزینش انتخابی......................................
تکنیک قافله عقب نماندن و پیروزی حتمی......................
تاکتیک نفرت از مخالف.................................................
کلیتهای پر زرق و برق................................................
تاکتیک ابهام گویی.........................................................
تاکتیک تبلیغاتی توجیه....................................................
تاکتیک استناد به قدرت..................................................
تاکتیک انحراف توجه.....................................................
فصل سی و دوم:
خطاها و دام های تبلیغاتی..............................................
دامهای پنهان در تصمیمگیری تبلیغاتی..............................
دام تبلیغاتی لنگرشدن.....................................................
دام تبلیغاتی وضعیت موجود...........................................
دام تبلیغاتی هزینههای غیرقابل جبران .............................
دام تبلیغاتی شواهد تأییدکننده..........................................
دامهای برآورد و پیشبینی..............................................
دام اطمینان بیش از حد...................................................
دام احتیاط بیشاز حد.....................................................
دام واپس روی..............................................................
از پیش آگاهبودن، از پیش آماده بودن است.......................
فصل سی و چهارم:
تاکتیکهای ضد خطا در تبلیغات.....................................
پوکایوکه در تبلیغات.......................................................
تکنیکهای کنترل و تولید بدون نقص در تبلیغات.............
بخش هشتم:
تاکتیکهای مدیریتی و مهندسی.......................................
فصل سی و پنجم:
تفکر ناب در تبلیغات (تبلیغات ناب)...............................
اصل اول - تعیین ارزش تبلیغات.....................................
اصل دوم - شناسایی جریان ارزش تبلیغاتی.....................
اصل سوم - ایجاد حرکت بدون وقفه..............................
اصل چهارم - ایجاد سیستم کششی.................................
اصل پنجم - تعقیب کمال...............................................
فصل سی و ششم:
تکنیک و مدل شش سیگما در تبلیغات.............................
هزینههای پایین تبلیغات.................................................
ویژگیهای شش سیگما درتبلیغات..................................
فصل سی و هفتم:
استراتژی مهندسی مجدد در تبلیغات................................
تفاوت طراحی مجدد و مهندسی مجدد در چیست؟..........
فصل سی و هشتم:
تکنیک مهندسی معکوس در تبلیغات................................
فصل سی و نهم:
تاکتیک یا تکنیک الگوبرداری در تبلیغات..........................
فصل چهلم:
تاکتیک مهندسی ارزش در تبلیغات..................................
فصل چهل و یکم:
سیستم هوش مصنوعی در تبلیغات...................................
سیستمهای خبره تبلیغاتی................................................
رباتها.........................................................................
پردازش زبانهای طبیعی در تبلیغات................................
بخش نهم:
تاکتیکهای آینده پژوهی در تبلیغات................................
دستهبندی روش ها و تکنیکهای آینده پژوهی.................
دسته پنجم: همگرایی شهودی..........................................
بخش دهم:
تاکتیکها و تکنیکهای پستمدرن..................................
پاره آجر تبلیغاتی...........................................................
ساختارشکنی و تبلیغات ساختارشکن...............................
پست مدرنیسم و تبلیغات پست مدرنی............................
تکنیکهای تبلیغات پست مدرنیسم..................................
بخش یازدهم:
استفاده از تکنیکهای قرآنی در تبلیغات...........................
بخش دوازدهم:
راهی به سوی آینده........................................................