4/29 popup

علی خویه، مشاور بازاریابی ، فروش، تبلیغات، مدیریت و برندینگ

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت

به سایت علی خویه خوش آمديد ...
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت

فهرست کتاب تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات

    تحقیقات بازاریابی - مشاور بازاریابی ۴۸۸ نفر سه شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۸۶، ۰۹:۳۹ ق.ظ ۰ نظر

پیشگفتار مولف:

ساختن، پیش­بینی ویرانگری است.(والتر بنیامین[1])

از دوران کودکی، فعالیت، مطالعه و تدریس هنر، سپس آمیختن آن با امور تبلیغاتی، بعدها تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و بازاریابی و اندوخته­ای اندک از مطالعات و پژوهشهای جانبی درباره روانشناسی، زبانشناسی، زیبایی­شناسی، ادبیات، فلسفه و... انگیزه­ای قوی شد تا با توجه به خلاء­ها و کمبودهایی که در پژوهش­های تبلیغاتی و بازاریابی وجود داشت و با بخشی از مطالبی که گرد­آوری و ترجمه کرده بودم، جهت خدمت به جامعه تبلیغات و بازاریابی کتابی به رشته تحریر در­آید به همین دلیل با جستجو­، مطالعه و جمع‌آوری مطالب بیشتر، مصمم به انجام این کار شدم. مطالب بسیار درباره تاکتیک­ها، تکنیک­ها و استراتژی­های بازاریابی و تبلیغاتی و تبلیغات و بازاریابی پست­مدرن جمع‌آوری کرده بودم و سعی کردم تا با توجه به کتاب قبلی خود که با همکاری استاد گرامی دکتر محمود محمدیان به چاپ رسید و همانطور که قول داده بودم این کتاب را نیز درباره تبلیغات به چاپ برسانم تا بقیه مطالبم را در کتابهای دیگر به علاقمندان گرامی ارایه دهم تاکتیک­ها و تکنیک­های تبلیغاتی می­تواند در توانمند­سازی و افزایش قدرت ابتکار و خلاقیت علاقه­مندان و اثربخش­تر شدن پژوهش­های اجرایی بازاریابی­ و تبلیغاتی، نقش مؤثری داشته باشد. در این کتاب بیشتر سعی شده است به تاکتیک­ها و تکنیک­های تبلیغاتی در امر فروش، بازاریابی و تجارت توجه شود ولی برای آنکه کتاب مورد استفاده تمامی مخاطبان قرار گیرد سعی شده تا در آن گریزهایی درخصوص زمینه­های تبلیغاتی نیز صورت پذیرد علاوه بر این چون در حال آماده کردن کتابی به نام مدیریت استراتژیک تبلیغات هستم از برخی مطالب درباره استراتژی­های تبلیغاتی نیز در این کتاب استفاده کرده­ام همچنین چون این کتاب با کتاب قبلی خود (سبک‌های تبلیغاتی) در یک زمان در حال آماده شدن بود از برخی مطالب آن نیز در این کتاب استفاده کرده­ام تا مورد توجه علاقمندان قرار گیرد در ضمن سعی شده کتاب تا حدی که مورد استفاده کلیه شرکت­ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ باشد، ساده سازی شود و هر مخاطبی با هر گروه سنی و سوادی بتواند از آن استفاده کند اینجانب معتقد هستم که انتقاد باعث ایجاد خلاقیت می­شود و راهی به سوی کمال است همچنین همانطور که یکی از بزرگان می­فرماید«زیبایی بی­نقص خود یک نقص است» لذا از خوانندگان محترم، خواهشمندم کلیه انتقادها و پیشنهادهای خود را به آدرس الکترونیکی زیر برای خلق اثری کامل­تر و بهتر در چاپ­های بعدی ارسال نمایند.

E.mail:khooyehali@yahoo.com

مطالبی که درباره تاکتیک­ها، تکنیک­ها و استراتژی­های تبلیغاتی جمع­آوری کرده بودم چیزی بیش ار 1100صفحه بود ولی تلاش شد تا با خلاصه سازی مطالبی که تاکنون درباره تبلیغات به چاپ نرسیده  با  محتوایی جدید به خوانندگان محترم ارایه شود. در ضمن  سعی شد هرجا مطلبی از کسی آمده، ارجاع داده شود. هرجا که این اتفاق نیفتاده، تصادفی است و از نگارنده مربوطه پوزش‌می­خواهم و در صورت مشاهده و یادآوری در چاپ­های بعدی منبع آن قید خواهد شد. امید که این کتاب گامی کوچک در راهگشای تمامی خلاقان عرصه تبلیغات و بازاریابی باشد همچنین از دکتر سید صالحی که با توجه و دقت خاص کتاب را بازخوانی و ویرایش کرده و نکات ارزنده ای را گوشزد کردند کمال تشکر را دارم.

 

 

علی خـویه


فهرست مطالب کتاب تاکتیک ها و تکنیکهای تبلیغات

اثر دکتر احمد روستا و مهندس علی خویه

انتشارات سیته

 

 

عنوان                                                                                                                                      صفحه

 

پیشگفتار مولف.............................................................................

مقدمه...........................................................................................

بخش اول:

فصل اول:

مزیت رقابتی تبلیغاتی.....................................................

تاکتیک تبلیغات خوشه­ای................................................

کسب مزیت رقابتی در تبلیغات.......................................

الف)کاهش هزینه­های عملیاتی تبلیغات (بهره‌وری در
تبلیغات)................................................................

ب) دستیابی به تبلیغات برتر(اثربخشی در تبلیغات)...

مزیت رقابتی پایدار در تبلیغات.......................................

بخش دوم:

فصل دوم:

تاکتیک و تکنیک تبلیغاتی...............................................

فصل سوم:

....................................................................................

فصل چهارم:

تفاوت تکنیک، تاکتیک و استراتژی..................................

تاکتیک یانکی در تبلیغات...............................................

فصل پنجم:

تفکر تاکتیکی و تکنیکی..................................................

فصل ششم:

انواع و ابعاد تفکر و تفاوت های تفکر تاکتیکی و تکنیکی..

هوش تاکتیکی...............................................................

فصل هفتم:

سیستم تبلیغاتی و برنامه تبلیغاتی.....................................

اصل تضاد درتبلیغات.....................................................

فصل هشتم:

اهمیت و ضروت تاکتیک و تکنیک تبلیغاتی.....................

بخش سوم:

تاکتیک­ها و تکنیک­های اینترنتی و رایانه­ای.......................

فصل نهم:

مزیت های تبلیغات اینترنتی............................................

اهمیت تجاری موتورهای جستجوگر................................

فصل دهم:

تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تبلیغاتی در ارتباط با

 موتورهای جستجوگر.....................................................

1- تکنیک محتوای ارزشمند تبلیغات سایت.......................

2- جستجوی آسان‌تر در سایت.......................................   

3- تکنیک کلمات کلیدی یا تکنیک شورت کات...............

4- یک میزبان وب با کیفیت را در اختیار بگیرید...............

تاکتیک اسپم کردن..........................................................

تکنیک صفحات درگاه....................................................

کرم های تبلیغاتی یا  طاعون تبلیغاتی................................

تکنیک وبلاگ نویسی و تکنیک RSS در تبلیغات..............

فصل یازدهم:

تاکتیک‌ها و تکنیک‌های برندینگ یا نام و نشان گذاری.......

تبلیغات از طریق بنر.......................................................

تکنیک‌های تبلیغاتی از طریق تگ....................................

فصل دوازدهم:

3- تاکتیک‌ها و تکنیک‌های فضا و قلمرو.........................

آمارهایى از وضعیت فن آورى اطلاعات در ایران.............

فصل سیزدهم:

تکنیک آیدا در تبلیغات اینترنتی.......................................

پنج تکنیک مهم در تبلیغات اینترنتی.................................

1- تکنیک خیابان بن­بست تبلیغاتی..................................

2- تکنیک داد و ستد تبلیغاتی.........................................

3- تکنیک اعتماد (تبلیغات اعتمادی)...............................

4- تکنیک کشش و ارسال تبلیغات..................................

5- تکنیک بازار خالی در تبلیغات....................................

هکر های اینترنتی...........................................................

فصل چهاردهم:

تاکتیک هوش مشارکتی در تبلیغات (تبلیغات مشارکتی)...........

حباب­های تبلیغاتی...............................................................

بخش چهارم:

تاکتیک­های خلاقانه خلاقانه در تبلیغات...........................

 

فصل پانزدهم:

تکنیکهای گروهی برای خلق ایده‌های خلاقانه تبلیغاتی......

1- توفان فکری.............................................................

2-تصمیم­گیری گروهی...................................................

تکنیک سناریونویسی......................................................

تکنیک اس آی ال .........................................................

فصل شانزدهم:

تاکتیک­ها و تکنیک­های تریز در تبلیغات..........................

4-1- اجزاء اصلی دانش تریز.........................................

مراحل اجرای تکنیک تریز در تبلیغات.............................

برخی از اصول نوآوری تریز در تبلیغات..........................

برخی از  دیگر رویکردهای خلاقیت شناختی مبتنی بر تریز..........

دویل تبلیغاتی................................................................

بخش پنجم :

تاکتیک­های الهام گرفته از ورزش....................................

فصل هفدهم:

تاکتیک و استراتژی تبلیغات جودویی...............................

تاکتیک­های فوتبال در تبلیغات.........................................

توجه به تاکتیک­ها و تکنیک­ها شطرنج در تبلیغات.............

بخش ششم:

تاکتیک­ها و تکنیک­های الهام گرفته شده از هنرهای تجسمی، سینما و ادبیات        

فصل هجدهم:

تکنیک کلاسیک در تبلیغات............................................

مشخصات آثار تبلیغاتی کلاسیک.....................................

تکنیک رسانه­های همگانی...............................................

فصل نوزدهم:

تکنیک باروک در تبلیغات...............................................

تکنیک­های الهام گرفته از اسطوره­ها  در تبلیغات...............

فصل بیستم:

تکنیک ناتورالیسم در تبلیغات..........................................  

مشخصات آثار تبلیغات ناتورالیستی.................................

فصل بیست و یکم:

تکنیک رمانتیسم در تبلیغات و تبلیغات رمانتیک................

تکنیک­ها مورد استفاده در تبلیغات رمانتیکی......................

فصل بیست و دوم:

تکنیک فوتوریسم در تبلیغات و تبلیغات فوتوریسمی........

فصل بیست و سوم:

تکنیک داداییسم درتبلیغات و تبلیغات داداییستی...............

برخی از تکنیک‌های مورد استفاده در تبلیغات داداییستی....

فصل بیست و چهارم:

تکنیک پارناسیسم در تبلیغات و تبلیغات پارناسیستی.........

فصل بیست و پنجم:

تکنیک امپرسیونیسم در تبلیغات و تبلیغات امپرسیونیستی...

تاکتیک­ها و تکنیک­های روانشناسی در تبلیغات.................

فصل بیست و ششم:

تکنیک اکسپرسیونیسم در تبلیغات و تبلیغات اکسپرسیونیستی.................

 

فصل بیست و هفتم:

تکنیک سورئالیسم در تبلیغات و تبلیغات سورئالیستی........

فنون سوررئالیسم...........................................................

فصل بیست و هشتم:

تکنیک سمبولیسم در تبلیغات و تبلیغات سمبولیستی.........

فصل بیست و نهم:

تکنیک کوبیسم در تبلیغات و تبلیغات کوبیستی.................

تبلیغات چند بعدی.........................................................

فصل بیست ونهم:

اُپ آرت  و تبلیغات اُپ.................................................

تکنیک اسپاسیالیسم در تبلیغات و تبلیغات فضایی.............

تکنیک المنتاریسم در تبلیغات.........................................

تکنیک بدوگری در تبلیغات، تبلیغات بدوی......................

تکنیک پاپ آرت در تبلیغات..........................................

تکنیک چیدمان در تبلیغات.............................................

تکنیک مینی مالیسم در تبلیغات ......................................

تکنیک اینتراکتیو.............................................................

 رخداد یا اجرا در تبلیغات یا تبلیغات اجرایی...................

تبلیغات مفهومی.............................................................

بخش هفتم:

تاکتیک­ها و مدل­های مدیریتی و  بازرگانی در تبلیغات.......

فصل سی­ام:

تاکتیک­های تبلیغاتی با توجه به  مراحل عمر محصول..............

تاکتیک­های تبلیغاتی مرحله ورود به بازار...............................

الف- تاکتیک تبلیغاتی  پیشگامی...........................................

ب- تاکتیک تبلیغاتی پیروی..................................................

تاکتیک­های تبلیغاتی مرحله رشد............................................

 تاکتیک­های تبلیغاتی حفظ سهم بازار.....................................

1. تاکتیک تبلیغاتی  دفاع از موقعیت......................................

2. تاکتیک تبلیغاتی  تهاجمی.................................................

3. تاکتیک تبلیغاتی  تمرکز....................................................

 

تاکتیک­های تبلیغاتی افزایش سهم بازار...................................

1. تاکتیک تبلیغاتی  حمله مستقیم..........................................

2. تاکتیک تبلیغاتی محاصره..................................................

3. تاکتیک تبلیغاتی  توسعه بازار............................................

تاکتیک­های تبلیغاتی مرحله بلوغ............................................

الف- حفظ مزیت تبلیغاتی رقابتی (تبلیغات برای بقا)..............

1. تاکتیک تبلیغاتی  تمایز.....................................................

2. تاکتیک تبلیغاتی رهبری هزینه............................................

3. تاکتیک تبلیغاتی  رضایت و وفاداری مشتری سابق

 (روابط انسانی)...................................................................

ب- افزایش حجم تبلیغات با توجه به میزان فروش.................

3. تاکتیک تبلیغاتی  نفود.......................................................

تاکتیک تبلیغاتی  رسوخ در بازارهای جهانی...........................

تاکتیک­های تبلیغاتی مرحله ثبات و افول.................................

فصل سی و یکم:

دیگر تاکتیک­های تبلیغاتی مرتبط.....................................

تاکتیک تبلیغات بد نه بدتر..............................................

تاکتیک تبلیغاتی انتقال....................................................

تاکتیک تبلیغاتی گزینش انتخابی......................................

تکنیک قافله عقب نماندن و پیروزی حتمی......................

تاکتیک نفرت از مخالف.................................................

کلیت­های پر زرق و برق................................................

تاکتیک ابهام گویی.........................................................

تاکتیک تبلیغاتی توجیه....................................................

تاکتیک استناد به قدرت..................................................

تاکتیک انحراف توجه.....................................................

فصل سی و دوم: 

خطاها و دام های تبلیغاتی..............................................

دامهای‌ پنهان‌ در تصمیم‌گیری تبلیغاتی..............................

دام‌ تبلیغاتی لنگرشدن‌.....................................................

دام‌ تبلیغاتی وضعیت‌ موجود...........................................

دام‌ تبلیغاتی هزینه‌های‌ غیرقابل‌ جبران‌ .............................

دام‌ تبلیغاتی شواهد تأییدکننده‌..........................................

دامهای‌ برآورد و پیش‌بینی..............................................

دام‌ اطمینان‌ بیش‌ از حد...................................................

دام‌ احتیاط‌ بیش‌از حد.....................................................

دام‌ واپس‌ روی..............................................................

از پیش‌ آگاه‌بودن، از پیش‌ آماده‌ بودن‌ است.......................

فصل سی و چهارم:

تاکتیک­های ضد خطا در تبلیغات.....................................

پوکایوکه در تبلیغات.......................................................

تکنیک­های کنترل و تولید بدون نقص در تبلیغات.............

بخش هشتم:

تاکتیک­های مدیریتی و مهندسی.......................................

فصل سی و پنجم:

تفکر ناب در تبلیغات (تبلیغات ناب)...............................

اصل اول - تعیین ارزش تبلیغات.....................................

اصل دوم - شناسایی جریان ارزش تبلیغاتی.....................

اصل سوم - ایجاد حرکت بدون وقفه..............................

اصل چهارم - ایجاد سیستم کششی.................................  

اصل پنجم - تعقیب کمال...............................................  

فصل سی و ششم:

تکنیک و مدل شش سیگما در تبلیغات.............................

هزینه‌های پایین تبلیغات.................................................

ویژگی‌های شش سیگما درتبلیغات..................................

فصل سی و هفتم:

استراتژی مهندسی مجدد در تبلیغات................................

تفاوت طراحی مجدد و مهندسی مجدد در چیست؟..........

فصل سی و هشتم:

تکنیک مهندسی معکوس در تبلیغات................................

فصل سی و نهم:

تاکتیک یا تکنیک الگوبرداری در تبلیغات..........................

فصل چهلم:

تاکتیک مهندسی ارزش در تبلیغات..................................

فصل چهل و یکم:

سیستم هوش مصنوعی در تبلیغات...................................

سیستم‌های‌ خبره‌ تبلیغاتی................................................

ربات‌ها.........................................................................

پردازش‌ زبان‌های‌ طبیعی‌ در تبلیغات................................

بخش نهم:  

تاکتیک­های آینده پژوهی در تبلیغات................................

دسته­بندی روش ها و تکنیک­های آینده پژوهی.................

دسته اول: پیش­بینی الگوهای نوظهور................................

دسته دوم: برون یابی......................................................

دسته سوم: تحلیل های چرخه ای درروند پیش بینی تبلیغات       

دسته چهارم: تحلیل هدف تبلیغاتی..................................

دسته پنجم: همگرایی شهودی..........................................

بخش دهم:

تاکتیک­ها و تکنیک­های پست­مدرن..................................

پاره آجر تبلیغاتی...........................................................

ساختارشکنی و تبلیغات ساختارشکن...............................

پست مدرنیسم و تبلیغات پست مدرنی............................

تکنیک‌های تبلیغات پست مدرنیسم..................................

بخش یازدهم:

استفاده از تکنیک­های قرآنی در تبلیغات...........................

بخش دوازدهم:

راهی به سوی آینده........................................................

 



[1] .W.Benjamin



وبسایت علی خویه | http://khooyeh.com

این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر بالاترین فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندیدنگ


    تماس با ما:
    khooyeh@gmail.com 09122991608 - 09372991608
    ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و .... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
/span