بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت
شما در مشاور بازاریابی و فروش هستید.
تعاریف مختلف و گاه ناسازگاری از استراتژی توزیع و پخش و مدیریت استراتژیک ارائه شده است. به تعبیر یکی از متخصصان مدیریت این عبارات مانند« هنر» است که وقتی آنها را میبینیم تشخیص دادن آنها آسان است اما وقتی در پی تعریف کردن و توضیح دادن آنیم خیلی مشکل به نظر میرسد.
(1) هنر و علم تدوین، اجرا و ارزیابی استراتژی (دیوید، ترجمه پارسائیان و اعرابی، 1380: 24).
(2) طراحی و اجرای استراتژی برای دستیابی به هدفها (پیرس و رابینسون، 1994: 4-3).
(3) تحلیل محیط داخلی و خارجی، تعیین مسیر استراتژیک و خلق استراتژی برای رسیدن به هدفها و اجرای آن (هریسون و جان، ترجمه قاسمی، 1380: 18).
(4) تجزیه و تحلیل استراتژیک، گزینش استراتژی و اجرای استراتژی (جانسون و شولز، 2002 :10).
(5) بررسی محیطی، تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل (هانگر و ویلن، ترجمه اعرابی و ایزدی، 1381: 15).
(6) پیشبینی نیاز به تغییر یا اصلاح استراتژی فعلی، تمهید و گزینش استراتژی مناسب، عملی ساختن یا اجرای استراتژی (رحمان سرشت، 1384: 32).
تعریف اول: هنر و علم تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفهای چندگانه که سازمان را قادر میسازد به هدفهای بلندمدت خود دست یابد. همانگونه که از این تعریف استنباط میشود در مدیریت استراتژیک توزیع و پخش برای کسب موفقیت سازمانی بر چندین عامل تأکید میشود: هماهنگ کردن مدیریت، بازاریابی، امور مالی (حسابداری)، تولید(عملیات)، تحقیق و توسعه و سیستمهای اطلاعات رایانهای.
تعریف دوم: مدیریت عبارت است از فرایند تضمین دستیابی سازمان به فواید ناشی از به کارگیری استراتژی توزیع و پخش ی مناسب.طبق این بیان، یک استراتژی توزیع و پخش مناسب مطابق با نیازمندیهای یک سازمان در زمان مشخص تعریف میشود.فرایند مدیریت استراتژیک توزیع و پخش شامل شش گام متوالی و مستمر است:
1- تجزیه و تحلیل محیطی
2- پایه گذاری جهتگیری سازمانی
3- هدفگذاری
4- تعیین و تدوین استراتژی توزیع و پخش
5- بسترسازی و اجرای استراتژی توزیع و پخش
6- کنترل استراتژی توزیع و پخش
یک مدیر استراتژی توزیع و پخش باید هم به برنامهریزی و هم به کنترل بپردازد، چرا که تنها یک غیرمدیر بدون برنامهریزی، سعی در کنترل فعالیتها میکند. لذا فرایند مدیریت استراتژیک توزیع و پخش به صورت زیر تعریف میشود: «مدیریت استراتژیک توزیع و پخش عبارت است از هنر و علم فرمولبندی، اجرا و ارزیابی تصمیمات چندبعدی-با تاکید بر یکپارچهسازی عوامل مدیریت ، بازاریابی، امور مالی، تولید یا خدمات، کانال های توزیع، لجستیک، تحقیق و توسعه وسیستمهای اطلاعاتی و غیره- جهت رسیدن به اهداف سازمانی.»
تعریف سوم: تصمیمات و فعالیتهای یکپارچه در جهت توسعه استراتژی توزیع و پخش ی مؤثر، اجرا و کنترل نتایج آنهاست. بنابراین مدیریت استراتژیک توزیع و پخش فعالیتهای مربوط به بررسی، ارزشیابی و انتخاب استراتژی توزیع و پخش ، اتخاذ هر گونه تدابیر درون و بیرون سازمانی برای اجرای این استراتژی توزیع و پخش و در نهایت کنترل فعالیتهای انجام شده را در برمیگیرد.
نکته1-1: از یک دیدگاه، فرآیند مدیریت استراتژیک توزیع و پخش تلاشی است برای تهیه نسخه دوم از آنچه در مغز یک انسان بسیار باهوش و نخبه میگذرد، یعنی کسی که دارای درک مستقیم از امور است، همان شخصی که از زیر و بم شرکت آگاه است و این دانش فطری و نعمت خدادادی را با تجزیه و تحلیلهای علمی در هم میآمیزد.
تعریف چهارم: مجموعه تصمیم ها و اقدامات مدیریتی است که عملکرد بلند مدت یک شرکت را تعیین می کند.
مدیریت استراتژیک توزیع و پخش عبارت است از بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی) تدوین استراتژی توزیع و پخش ، اجرای استراتژی توزیع و پخش ، ارزیابی و کنترل. بنابراین مدیریت استراتژیک توزیع و پخش بر نظارت و ارزیابی بر فرصت ها و تهدیدهای خارجی در سایه توجه به نقاط قوت و ضعف یک شرکت تأکید دارد.
تعریف پنجم: فرآیند مدیریت استراتژیک توزیع و پخش براساس این باور قرار دارد که سازمانها ناگزیرند به طور دائم بر رویدادهای داخلی و خارجی و روندها نظارت کنند تا بتوانند در زمان مناسب و برحسب ضرورت خود را با تغییرات وفق دهند. نرخ و ژرفای تغییراتی که بر سازمانها اثر میگذارند بسیار زیاد است. برای مثال، به پدیدههایی چون ویندوز 98، بازرگانی با شبکه اینترنت، پزشکی لیزری، اسلحههای لیزری، سالخوردهتر شدن جمعیت و جنون ناشی از ادغام شرکتها توجه نمایید. سازمانها برای بقای خود باید بتوانند به شیوهای زیرکانه این تغییرات را شناسایی کنند و خود را با آنها وفق دهند. هدف فرآیند مدیریت استراتژیک توزیع و پخش این است که برای سازمانها این امکان را به وجود آورد که بتوانند در دورههای بلندمدت به شیوهای موفقیتآمیز خود را با شرایط در حال تغییر وفق دهند.
نکته 2-1: نیاز به سازش در برابر تغییرات باعث شده است که شرکتها، از نظر مدیریت استراتژیک توزیع و پخش ، پرسشهای زیر را مطرح کنند. ما در آینده به چه کار یا فعالیتی مشغول خواهیم بود؟ آیا ما در رشته یا زمینه درستی کار میکنیم؟ آیا ما باید شکل سازمان و فعالیتهای خود را تغییر دهیم؟ چه رقبای دیگری وارد این صنعت خواهند شد؟ باید چه استراتژی توزیع و پخش یی را به اجرا درآوریم؟ مشتریان ما چگونه تغییر میکنند؟ آیا فنآوری جدیدی ارائه میشوند که بتوانند ما را از صحنه فعالیت خارج کنند؟
مدیریت استراتژیک توزیع و پخش طی چهار مرحله تکامل می یابد:
تاکتیکهای برندسازی و مدیریت برند با توجه به مراحل عمر محصول
تاکتیکهای برندسازی و مدیریت برند مرحله ورود به بازار......
الف- تاکتیک برندسازی و مدیریت برند پیشگامی..................
ب- تاکتیک برندسازی و مدیریت برند پیروی........................
تاکتیکهای برندسازی و مدیریت و مهندسی برند مرحله رشد..................
تاکتیکهای برندسازی و مدیریت برند حفظ سهم بازار...........
1. تاکتیک برندسازی و مدیریت برند دفاع از موقعیت............
2. تاکتیک برندسازی و مدیریت برند تهاجمی.......................
3. تاکتیک برندسازی و مدیریت برند تمرکز..........................
تاکتیکهای برندسازی و مدیریت برند افزایش سهم بازار.........
1. تاکتیک برندسازی و مدیریت برند حمله مستقیم................
2. تاکتیک برندسازی و مدیریت برند محاصره.........................
3. تاکتیک برندسازی و مدیریت برند توسعه بازار...................
تاکتیکهای برندسازی و مدیریت برند مرحله بلوغ..................
الف- حفظ مزیت برندسازی و مدیریت برند رقابتی (برندسازی و مدیریت برند برای بقا)
1. تاکتیک برندسازی و مدیریت برند تمایز............................
2. تاکتیک برندسازی و مدیریت برند رهبری هزینه
3. تاکتیک برندسازی و مدیریت برند رضایت و وفاداری مشتری سابق
(روابط انسانی
ب- افزایش حجم برندسازی و مدیریت برند با توجه به میزان فروش
3. تاکتیک برندسازی و مدیریت برند نفود.............................
تاکتیک برندسازی و مدیریت برند رسوخ در بازارهای جهانی..
تاکتیکهای برندسازی و مدیریت برند مرحله ثبات و افول.......
فصل سی و یکم:
دیگر تاکتیکهای برندسازی و مدیریت برند مرتبط
تاکتیک برندسازی و مدیریت برند بد نه بدتر
تاکتیک برندسازی و مدیریت برند انتقال
تاکتیک برندسازی و مدیریت برند گزینش انتخابی
تکنیک قافله عقب نماندن و پیروزی حتمی
تاکتیک نفرت از مخالف
کلیتهای پر زرق و برق
تاکتیک ابهام گویی
تاکتیک برندسازی و مدیریت برند توجیه
تاکتیک استناد به قدرت
تاکتیک انحراف توجه
فصل سی و دوم:
خطاها و دام های برندسازی و مدیریت برند....................
دامهای پنهان در تصمیمگیری برندسازی و مدیریت برند....
دام برندسازی و مدیریت برند لنگرشدن...........................
دام برندسازی و مدیریت برند وضعیت موجود.................
دام برندسازی و مدیریت برند هزینههای غیرقابل جبران ....
دام برندسازی و مدیریت برند شواهد تأییدکننده
دامهای برآورد و پیشبینی
دام اطمینان بیش از حد
دام احتیاط بیشاز حد
دام واپس روی
از پیش آگاهبودن، از پیش آماده بودن است
http://brandmagazine.mihanblog.com/
http://www.brandschool.blogfa.com/
http://www.brandmanagement.mihanblog.com/
http://www.advertisingschool.mihanblog.com/
http://www.brandmanagement.blogsky.com/
فصل سی و چهارم:
تکنیک های مهندسی برند
تاکتیکهای ضد خطا در برندسازی و مدیریت و مهندسی برند...........
پوکایوکه در برندسازی و مدیریت برند.............................
تکنیکهای کنترل و تولید بدون نقص در برندسازی و مدیریت برند
بخش هشتم:
تاکتیکهای مدیریتی و مهندسی.......................................
فصل سی و پنجم:
تفکر ناب در برندسازی و مدیریت برند (برندسازی و مدیریت برند ناب)
اصل اول - تعیین ارزش برندسازی و مدیریت و مهندسی برند...........
اصل دوم - شناسایی جریان ارزش برندسازی و مدیریت و مهندسی برند
اصل سوم - ایجاد حرکت بدون وقفه
اصل چهارم - ایجاد سیستم کششی
اصل پنجم - تعقیب کمال
فصل سی و ششم:
تکنیک و مدل شش سیگما در برندسازی و مدیریت برند...
هزینههای پایین برندسازی و مدیریت برند
ویژگیهای شش سیگما دربرندسازی و مدیریت برند
فصل سی و هفتم:
استراتژی مهندسی مجدد در برندسازی و مدیریت برند
تفاوت طراحی مجدد و مهندسی مجدد در چیست
فصل سی و هشتم:
تکنیک مهندسی معکوس در برندسازی و مدیریت برند
فصل سی و نهم: http://brandmagazine.mihanblog.com/
http://www.brandschool.blogfa.com/
http://www.brandmanagement.mihanblog.com/
http://www.advertisingschool.mihanblog.com/
http://www.brandmanagement.blogsky.com/
تاکتیک یا تکنیک الگوبرداری در برندسازی و مدیریت برند
فصل چهلم:
تاکتیک مهندسی ارزش در برندسازی و مدیریت برند
فصل چهل و یکم:
سیستم هوش مصنوعی در برندسازی و مدیریت و مهندسی برند
سیستمهای خبره برندسازی و مدیریت و مهندسی برند
رباتها
پردازش زبانهای طبیعی در برندسازی و مدیریت برند
بخش نهم:
تاکتیکهای آینده پژوهی در برندسازی و مدیریت برند
دستهبندی روش ها و تکنیکهای آینده پژوهی
دسته اول: پیشبینی الگوهای نوظهور
دسته دوم: برون یابی
دسته سوم: تحلیل های چرخه ای درروند پیش بینی برندسازی و مدیریت برند
دسته چهارم: تحلیل هدف برندسازی و مدیریت و مهندسی برند
دسته پنجم: همگرایی شهودی
بخش دهم:
تاکتیکها و تکنیکهای پستمدرن
پاره آجر برندسازی و مدیریت برند
ساختارشکنی و برندسازی و مدیریت برند ساختارشکن.....
پست مدرنیسم و برندسازی و مدیریت و مهندسی برند پست مدرنی..
تکنیکهای برندسازی و مدیریت برند پست مدرنیسم........
http://brandmagazine.mihanblog.com/
http://www.brandschool.blogfa.com/
http://www.brandmanagement.mihanblog.com/
http://www.advertisingschool.mihanblog.com/