بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و مدیریت
اميد است از این سایت حداكثر استفاده را داشته باشید .
منتظر همکاری با سازمان شما هستیم
ما به فکر بهبود و رشد کسب و کار شما هستیم
ارتقا و رشد شرکت شما هدف ماست
با تشكر مدير سایت
شما در مشاور بازاریابی و فروش هستید.
سبک باروک در تبلیغات و تبلیغات باروک
در تبلیغات باروک سازندگان و مدیران تبلیغاتی تنها به تصویرسازی از شکوه و عظمت کالا و خدمت میاندیشند. آنچنان که در تبلیغات ساختمانها، برجها، و مکانهای باشکوه میتوان مشاهده کرد.
در تبلیغات به سبک باروک دو ایده بیش از همه مدنظر است. خلق فضاهای مناسب برای بازاریابی و ایجاد مکانهای کوچکی برای تفکر و اندیشه تبلیغاتی. از این رو در آثار تبلیغاتی این سبک شاهد پدید آمدن تبلیغاتی بسیار باشکوه و بزرگ هستیم و به شکوه و عظمت کار تبلیغاتی بسیار اهمیت میدهند مانند صداهای بسیار بم و بلند، تصاویر بزرگنمایی شده، فیلمبرداری بسیار شکوهمند و...
مجریان این سبک یکپارچگی و وحدت کامل تبلیغات خود را در مکانهایی بسیار باشکوه نشان میدهند. برای نمونه در کنار آثار تاریخی باشکوه و یا در فضاهای بسیار باشکوه به ساخت آثار تبلیغاتی میپردازند. مکانهای باشکوهی چون برج ایفل در فرانسه، میدان آزادی در تهران و قله دماوند، ارگ بم و ... در این سبک تبلیغات استفاده میشود. برای نمونه شرکت سونی برای ورود به بازار آمریکا از مجسمه آزادی آمریکا در تبلیغات خود استفاده کرد.
تبلیغات داداییستی:
سبک تبلیغاتی داداییسم یکی از سبکهای تهاجمی است. بیشتر شرکتهایی که قصد نابود کردن رقبای خود یا هجوم ناگهانی به بازار با یک محصول جدید یا ایده جدید را دارند از این سبک بهره میگیرند. تبلیغات داداییستها تا حدودی مخالف قواعد و قوانین متعارف بازاریابی و تبلیغات است و با نوعی کُلاژ لفظی و بصری و تکنیکهای مونتاژ، دکوپاژ و تدوین، براساس تصادف و همنشینی ظاهرا غیرمنطقی و اتوماتیک وار کلمات، صداها و تصاویر شکل میگیرد. اجرای فیالبداهه صحنههایی از تولید یا ارایه محصول، موسیقی پرسروصدا و نامناسب از ویژگیهای تبلیغات داداییسم است. به طوری که در این هرج ومرج تبلیغاتی، مشتریان را نیز با خود همراه میکنند و آنان را هم به بازی میکشانند. در حراجهای کشورهای جهان سوم گاهی این گونه تبلیغات به وفور یافت میشود به خصوص در تبلیغات کاندیداهای احزاب گوناگون از این نوع سبک تبلیغاتی استفاده میشود. ولی در کشورهای غربی در اغلب موارد از این سبک به صورت کاملاً علمی برای استراتژیهای بازاریابی و تبلیغاتی استفاده میکنند.
سبک های تبلیغات دیگری که در کتاب بررسی شده است شامل موارد زیر می باشد.
تبلیغات رئالیسم، تبلیغات ناتورالیسم، تبلیغات رومانتیسم، تبلیغات فوتوریسم، سبک داداییسم در تبلیغات و تبلیغات دادییستی، سبک ایماژیست، اونانیمیسم در تبلیغات، سبک پارناسیسم، سبک امپرسیونیسم در تبلیغات و تبلیغات امپرسیونیستی،تبلیغات اکسپرسیونیستی، تبلیغات سوررئالیستی، فلسفه سوررئالیسم در تبلیغات، سبک سمبولیسم در تبلیغات و تبلیغات سمبولیستی، تبلیغات کوبیستی، کوزموپولیتیسم و تبلیغات جهانی، اگزیستانسیالیسم در تبلیغات، اُپ آرت و تبلیغات اُپ، سبک اسپاسیالیسم ،سبک المنتاریسم در تبلیغات، اورفیسم در تبلیغات، سبک بدویگری، سبک پاپ آرت ،سبک چیدمان در تبلیغات، تبلیغات مفهومی،پست مدرنیسم در تبلیغات و تبلیغات پستمدرنی و....